Gå til innhold

Koble en Router på PSUen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ehh..

Aner ikke en gang ossen router jeg skal ha, og om det er vært bryet, det vet jeg jo ikke, for jeg aner ikke hvordan man gjør det.

tengte litt på denne svitchen: Sunsway/ST Lab Switch 16P 10/100

(Er jo ikke en router da)

Eller så blir det nokk denne routeren: Linksys Trådløst Aksesspunkt/Gateway (det er en router!!)

Har en PSU på 145w, som jeg ikke bruker til noe.

Er det nokk til å drive routeren??

eller må det sterkere saker til??

Har en PSU på 300w, tror jeg.

Men den blir brukt på HK, HDD, CD-RW og vifter..

Så den på 300w er det nokk ikke mange watt "ledig".

Noen som vet hvordan jeg kan koble routeren på PSUen??

Lenke til kommentar

ja som sagt så følger det adapter med. En ruter/switch skal jo stå på hele tiden (ingen grunn får å skru den av) så det er ikke vits å lage en strømbryter som går på pcen...

tror du bare kan droppe hele idéen.... :) men det er viktig å være kreativ å prøve ut ting

Moltrez: du kan få ut 24 volt ( +/- 12v )

Lenke til kommentar
Du får jo med adapter når du kjøper ruter/svitsj, så du trenger ikke noe ekstra strømkilde.

Dessuten kjøres nok de fleste rutere/svitsjer på 220V, og ikke 12V som er maks for en PSU.

Dette stemmer vel ikke? :hmm: Jeg har ikke sett noen router som går rett på 220V enda?

Min 3com router bruker 12V DC så det skulle vel la seg gjøre på et vis....ikke kan jeg tenke meg at en router trekker så mye strøm heller.....

Men uansett om det går eller ikke så er det vel en bedre løsning i ditt tilfelle å sette inn et slikt PCI Router kort

Da slipper du alt styret, billig er det også, og så får du lett tilgang hvis du ønsker å kable....

Lenke til kommentar

joda, driftspenningen er jo ikke 220V, der er jo så klar ett adapter.

Men får å si det sann: hvis du sitter på internett med en pc på nettverket, gjerne laster ned en stor fil eller noe og du må plutselig restarte serveren....... behøver jeg å si mer.....

Endret av Behydro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...