Gå til innhold

PSU...hvor viktig er det?

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg bare har et spørsmpl om hvor stor betydning PSU'en har?

Jeg har et KT7-RAID. 1,2 Ghz Athlon, 64 Mb Skjermkort, 512 MbSdram, og DVD, CD-brenner, to harddisker, og floppy. Pluss en enermax kabinettvifte.

Jeg har en gammel PSU på 125 Watt!!!

Er dette i minste laget kanskje. Jeg planlegger å kjøpe en 400W, men på hvilken måte blir maskinen beder da?

Jeg er litt plaget med at den henger seg i ny og ne.

Håper noen tar seg tid til å svare meg.

Jim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSU'en har veldig mye å si for systemytelse, stabilitet. Hvis PSU er for liten, klarer det ikke å levere nok strøm til komponenter og derfor kan systemet bli ustabilt, stoppe helt opp. Anbefaler derfor å kjøpe et nytt PSU. 250 watt burde egentlig holde til ditt system.

Lenke til kommentar

Takk for all hjelp.

Dette forumet er kjempebra asså.

Kan legge til å jeg stakk innom komplett og kjøpte en Q-tec 400W Dual fan. 350 kroner er vel OK? Er det en bra PSU eller? Kjøpte heller den i stedet for en Chieftec, for denne hadde bare en vifte. Og jeg ville ha to.

Skader jo ikke å ha for mye kraft vel...

Jim

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-15 08:03, Jim Pec skrev:

Kan jeg måle noen plass om PSU'en er stor nok? Jeg har en liggende på 200W. Kan denne holde mål mon tro? Eller skal jeg bare dra til å kjøpe en ny.

Du kan jo teste om den fungerer stabilt på systemet ditt. Jeg har faktisk bare en 200W PSU selv, selv om jeg har endel stæsj i maskinen min. Dønn stabil! Bare tull at vanlige folk trenger 400-500 watt og greier, det er tross alt en PC og ikke en komfyr :smile:

PS. Kvalitetet på strømforsyninga har mye å si, med en jallaprodusent vil du sikkert trenge flere watt en en kvalitetsprodusent, fordi sistnevnte er mer beskjedne når de skriver antall watt, dvs. de klarer endel mer enn det står oppgitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...