Jim Pec Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Hallo Jeg bare har et spørsmpl om hvor stor betydning PSU'en har? Jeg har et KT7-RAID. 1,2 Ghz Athlon, 64 Mb Skjermkort, 512 MbSdram, og DVD, CD-brenner, to harddisker, og floppy. Pluss en enermax kabinettvifte. Jeg har en gammel PSU på 125 Watt!!! Er dette i minste laget kanskje. Jeg planlegger å kjøpe en 400W, men på hvilken måte blir maskinen beder da? Jeg er litt plaget med at den henger seg i ny og ne. Håper noen tar seg tid til å svare meg. Jim. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 PSU'en har veldig mye å si for systemytelse, stabilitet. Hvis PSU er for liten, klarer det ikke å levere nok strøm til komponenter og derfor kan systemet bli ustabilt, stoppe helt opp. Anbefaler derfor å kjøpe et nytt PSU. 250 watt burde egentlig holde til ditt system. Lenke til kommentar
Shybert Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Maskinen din blir ikke bedre, kanskje litt mer stabil. Hovedsaken er at du har litt ekstra. Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 125W PSU er etter min mening ALT for lite, du burde minst ha en 250W PSU, jeg har en 340 på mitt system og det er mere en nåkk Lenke til kommentar
Jim Pec Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 Kan jeg måle noen plass om PSU'en er stor nok? Jeg har en liggende på 200W. Kan denne holde mål mon tro? Eller skal jeg bare dra til å kjøpe en ny. Og helt ærlig? Trenger jeg det? Jim Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Viss pcen kjører stabilt. Og du ikke skal koble til mange flere hardiske, vannpumpe eller andre ting som trenger strøm. TRENGER du ikke større pcu. Men en eller annen gang blir den for liten. Lenke til kommentar
Jim Pec Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 Takk for all hjelp. Dette forumet er kjempebra asså. Kan legge til å jeg stakk innom komplett og kjøpte en Q-tec 400W Dual fan. 350 kroner er vel OK? Er det en bra PSU eller? Kjøpte heller den i stedet for en Chieftec, for denne hadde bare en vifte. Og jeg ville ha to. Skader jo ikke å ha for mye kraft vel... Jim Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: Den 2002-07-15 08:03, Jim Pec skrev:Kan jeg måle noen plass om PSU'en er stor nok? Jeg har en liggende på 200W. Kan denne holde mål mon tro? Eller skal jeg bare dra til å kjøpe en ny. Du kan jo teste om den fungerer stabilt på systemet ditt. Jeg har faktisk bare en 200W PSU selv, selv om jeg har endel stæsj i maskinen min. Dønn stabil! Bare tull at vanlige folk trenger 400-500 watt og greier, det er tross alt en PC og ikke en komfyr :smile: PS. Kvalitetet på strømforsyninga har mye å si, med en jallaprodusent vil du sikkert trenge flere watt en en kvalitetsprodusent, fordi sistnevnte er mer beskjedne når de skriver antall watt, dvs. de klarer endel mer enn det står oppgitt. Lenke til kommentar
TerjeJensen Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: Den 2002-07-15 08:59, eatshorts skrev:Og du ikke skal koble til mange flere hardiske, vannpumpe eller andre ting som trenger strøm. vannpumpe ter ikke strøm fra psu, det er en egen kontakt til den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå