blingBlong Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg har vært svært godt fornøyd med Tiscali det drøye året jeg har vært tilknyttet nettet deres i Oslo. Har hatt en og samme IP adresse fra første dag uten å ha bestillt fast adresse som tjeneste. Har selvsagt også satt pris på å ikke betale ekstra fordi jeg ikke har fast telefon. Så nå er spørsmålet: bli med over til Telenor eller prøve en annen leverandør. NGT kan ikke levere. Bluecom kan levere. Bluecom har greie priser på tilknytning, men latterlig stiv pris på fast adresse og forsåvidt stive priser på alt ekstra. Spørsmål: 1) Har noen erfaring med om man i praksis får samme adresse hos Bluecom selvom man ikke har bestillt fast adresse? 2) Noen som har tips om ADSL leverandører basert på Telenors ADSL linjer som er billige på fast IP adresse? 3) Hva slags politikk kjører Bluecom på oppgradering av produkter? Setter de ned prisen og beholder hastigheten eller øker de hastighet og beholder prisen? Mao, hvis jeg starter med 850/384 i dag er det da rimelig å tro at jeg etterhvert vil bli oppgradert til høyere hastigheter til samme pris? 4) Jeg har hatt 720/128 gjennom Tiscali og synes surfingen går med helt grei hastighet. Vil jeg i praksis merke bedre surfehastighet ved å gå for 1500/448 når jeg er eneste bruker og kun surfer? Jeg skjønner at dersom jeg laster ned ting samtidig som jeg surfer så vil jeg typisk oppleve høyere hastighet på surfinga. Hvilke praktiske erfaringer har folk gjort seg? 5) Noen andre ADSL leverandører enn Bluecom jeg bør vurdere? Takk Lenke til kommentar
kaliber Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 har hatt bluecom i ett år nå ca. ikke nedetid i det hele tatt. veldig god support. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 hatt bluecom i ca 3-4 år siden de startet (dag1) Er veldig karusell med bluecom og hadde også annbefalt å gå til enten Telenor eller start.no men ikke regn å få med så alt for mye kundeservice på start.no bluecom bør være en 3.alternativ - alt for mye kødd med bluecom, nedetiden kan variere veldig, men det er alltid et eller annet x antall timer med nedetid hver mnd (selv om noen ikke merker det) - support ca 5-15 minutters venting på tlf. - ca 2-4 dagers svare tid via mail (av og til lengere) - skal ha 74kroner ekstra per mnd hvis du ikke har fast telefon.. (tror jeg er ikke sikker på beløpet) Driter i lojale kunder, og prioriterer nye! Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Kan svare deg på noen av spørsmålene, så får andre komme med mer utfyllende svar Bluecom har greie priser på tilknytning, men latterlig stiv pris på fast adresse og forsåvidt stive priser på alt ekstra. Min erfaring er at det gjelder de fleste leverandører. Virker som om de tjener gode penger på slike ekstratjenster. Vanligvis må du regne med ca. 100kr,- i måneden. 2) Noen som har tips om ADSL leverandører basert på Telenors ADSL linjer som er billige på fast IP adresse? Det tror jeg du skal se langt etter :/ Eneste jeg kommer på i forbifarten er http://www.directconnect.no hvor fast IP er inkludert i prisen. Du kunne også sjekket om Catch kan levere ADSL til deg, men de bygger ut egen infrastruktur. I kampanjene deres er fast IP stort sett inkludert. 3) Hva slags politikk kjører Bluecom på oppgradering av produkter? Setter de ned prisen og beholder hastigheten eller øker de hastighet og beholder prisen? Mao, hvis jeg starter med 850/384 i dag er det da rimelig å tro at jeg etterhvert vil bli oppgradert til høyere hastigheter til samme pris? Jeg kan kun svare på et generelt grunnlag. Sannsynligvis er det billigere for en leverandør å øke hastigheten til samme pris enn å senke prisen og beholde samme hastighet, derfor er hastighetsoppgraderinger til samme pris mest vanlig. Tror jeg kun har sett FirstMile og Tele2 sette ned prisen på sine abonnement, men har sikkert ikke fulgt så godt med 4) Jeg har hatt 720/128 gjennom Tiscali og synes surfingen går med helt grei hastighet. Vil jeg i praksis merke bedre surfehastighet ved å gå for 1500/448 når jeg er eneste bruker og kun surfer? Jeg skjønner at dersom jeg laster ned ting samtidig som jeg surfer så vil jeg typisk oppleve høyere hastighet på surfinga. Hvilke praktiske erfaringer har folk gjort seg? Hvis du kun surfer og linja ikke er delt mellom flere brukere tviler jeg på at du vil merke særlig forskjell. Det blir straks litt annerledes hvis du setter i gang nedlasting av tyngre sider med mye multimedia, web-tv, streaming av musikk og lignende. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) alt for mye kødd med bluecom, nedetiden kan variere veldig, men det er alltid et eller annet x antall timer med nedetid hver mnd (selv om noen ikke merker det)- support ca 5-15 minutters venting på tlf. Du legger frem dette som det er et generellt problem med BC, det er det ikke. Har svært skjelden nedetid så det du opplever må være svært skjeldent og et helt lokalt problem. Min BC-linje brukes hvertfall 22t i døgnet og jeg logger den så jeg vet hvor stabil den er. At det til tider er noen minuttersventetid på en supporttelefon er da helt normalt, vis meg den ISP-en hvor slikt ikke skjer. Endret 19. mai 2005 av agvg Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 luecom har greie priser på tilknytning, men latterlig stiv pris på fast adresse og forsåvidt stive priser på alt ekstra. Spørsmål: 1) Har noen erfaring med om man i praksis får samme adresse hos Bluecom selvom man ikke har bestillt fast adresse? Ja, i praksiss så har du "nesten" en fast IP så lenge du bruker en router som holder linja di oppe 24/7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå