MartinGM Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Lurte på hvor rask gprsen deres er. I en kort nød-periode bruker jeg mobilen for å koble meg opp mot internett (bredbånd senere i dag, hurra! ) og siden teletopia er så greie at de leverer gratis gprs har jeg ihvertfall kunnet lese litt emails og lignende uten at det koster skjorta.. Men så sitter jeg å lurer på hvor rask gprs bør være når hastigheten oppgis til både 40 og 53kb/sec. Hvis jeg laster ned en komprimert fil vil hastigheten ligge såvidt over 5k, mens en kompis påstår at han får VESENTLIG høyere hastighet. Greit nok at det er tilfelle på edge-mobilen hans med telenor, men når han også påstår at en "gammel" samsung leverer over 10k på teletopias nett, da begynner jeg å lure. Så mitt spørsmål er, dere som kobler opp pcen mot nettet via gprs hva får dere av hastigheter? Og hvilke(n) leverandør(er) har dere?? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Vet ikke hvorfor, men GPRS går vannvittig tregt. De sammeligner hastigheten med Modem, men det er jo tull så det holder. Tar jo lang tid å besøke sider som kun er noen bytes store, så det hjelper lite om den teoretiske hastigheten er flere KB i sekundet. Lenke til kommentar
slimjim1 Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Har snakket med gutta på support hos Telenormobil. De sier at hasigheten skal ligge på mellom 20K og 40K. Men alt avhenger om kapasiteten i nettet det du er(hvor mange bruker det, dekning osv..), men som regel ligger det på ca 25K på dagtig og rundt 30K på kveldstid.. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Du prater om kBIT håper jeg?? Da er vel i grunne ikke 5 kB/sec så dårlig overføringshastighet.. Endret 19. mai 2005 av killerost Lenke til kommentar
slimjim1 Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Jepp, med vanlig GPRS. Med EDGE er det vel opp i 128K med Telenor, tror jeg.. Mulig det er et gammelt tall.. Var ihvertfall det ved nyttår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå