Hefla Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Har et lite prosjekt på gang der jeg skal legge powerknapp, reset, powerled og hddled i et eksternt kabinett. Vil at det skal se litt bra ut og er klar for å ha en plugg jeg kan ha bak på kabinettet sånn at det er enkelt å flytte osv. Det jeg da lurer på er om jeg kan bruke nettverkskabel mellom kontaktene på hovedkortet og til det eksterne kabinettet? Har egentlig ganske lite peiling på det her for å si det sånn... Hvis det ikke går, er det da noen som har noen andre forslag? Hallvard Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Funke fint det. Bare ikke prøv å driv cdrom/hd o.l Endret 18. mai 2005 av taz Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Knappene og Led´sa trekker ikke noe særlig strøm, så det går bra. Men om du skal ha noe strømkrevende så kan du bruke flere ledere i kabelen. I ett krisetilfelle så har jeg brukt Kat-5 kabel på bakhøytalerne hjemme... Funket som bare fy det. (Neppe noe HIFi men Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Cat5 til høyttaler ja Ein liten LED trekker ikkje stort nei. Du treng sikkert ikkje meir enn 1 kabel. Brytarane og lysa bruker vel ikkje meir enn 2 ledningar kvar? Lenke til kommentar
space Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hvis du trekker ledninger ut av kabinettet, bør du sende dem gjennom/rundt en ferrit ring eller liknende for å forhindre at ledningene fungerer som sendere/mottagere av "støy" (EMI) fra/til maskinen. Spessielt hvis ledningene blir litt lange. De fleste kabinett har slike ferritringer montert som standard på ledningene du nevner. space Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) De fleste kabinett har slike ferritringer montert som standard på ledningene du nevner. Hmm..Ferritring - er det en sånn tung jernklump (ring, men jeg sier klump ) som du kan dytte kablene gjennom? Har hatt den liggende i kabelposen min i årevis, men har aldri helt skjønt vitsen med den har hørt om ferritring før en eller annen gang Endret 19. mai 2005 av [ReXoR] Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 ferrit, er en helt vanlig trykkleif av det engelske ordet for Ilder.... og jeg tror nok ikke du vil ha en Ilder ring i pc'n din nah.... just kidding :!: Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Hvis du trekker ledninger ut av kabinettet, bør du sende dem gjennom/rundt en ferrit ring eller liknende for å forhindre at ledningene fungerer som sendere/mottagere av "støy" (EMI) fra/til maskinen. Spessielt hvis ledningene blir litt lange. De fleste kabinett har slike ferritringer montert som standard på ledningene du nevner. space men er det sånn som er rundt diverse usbkabler til digitalkameraer osv eller er det den metallringen som lå sammen med skruene? For hvis det er det så skjønner jeg ikke helt poenget med den..Skal den bare henge og dingle på kabelen eller det bare å dra den igjennom?? Og mens jeg først er i gang...Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt kontakter til å feste kablene på hovedkortet? Prøvd å se på elfa.se, men klarte ikke å finne noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå