Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløs router med lang rekkevidde.

Anbefalte innlegg

heisann!

Sliter med en ASUS WL-500g som stadig restarter seg...

Anyway, trenger en ny trådløs router som har bra rekkevidde og helst ok fart.

Har allerede et pcmcia asus trådløs nettverkskort til laptop #1, og et innebygget fujitsu siemens kort i laptop #2.

Hva anbefaler dere? maks pris ca. 1000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder rekkevidde, så er det ofte PC-Card og innebygde nettverkskort som er det svake leddet, fordi de har interne antenner. Når det gjelder problemet med Asus'en, har du oppdatert firmware?

Når det gjelder alternativ router, så burde du muligens se på Linksys WRT54G, siden den har oppgraderbare antenner og mulighet for tredjeparts firmware med justerbar sendestyrke.

Lenke til kommentar

Ok, skal se på den.

Har oppdatert firmware'n før, men det er en stund siden nå.

Jeg har ikke satt meg inn i denne routeren, men fannt ut i kveld at jeg kunne endre sendestyrken :blush: - så den endret jeg fra 19 til 84 (visst jeg ikke husker feil...). Skal teste i morgen.

Må uansett kjøpe en ny en, siden broren min skal ha, og da kan han overta min og jeg få en ny en. Vil den routeren du foreslo gi meg bedre stabilitet og rekkevidde? hastighet er ikke så veldig viktig, siden det stort sett vil bli brukt til internett (3 mbit) og av og til litt filoverføring.

Lenke til kommentar
Vil den routeren du foreslo gi meg bedre stabilitet og rekkevidde?

Stabilitet og rekkevidde er relative verdier, som er avhengig av flere faktorer, og om dette er bedre enn din Asus er umulig å svare på. Men det er mange som er fornøyd med denne routeren. Du finner noen erfaringer og tester av denne i prisguiden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvilken router med "veldig god rekkevidde" er egentlig helt umulig å svare på, fordi rekkevidden er avhengig av forholdene på det stedet den skal stå. Det beste du kan gjøre, er å sammenligne spesifikasjonene på aktuelle enheter, samt se på muligheten til å oppgradere hvis standardspesifikasjonene ikke holder.

Lenke til kommentar

Før hadde jeg en WL-500G, denne har nå bruder'n fått til leiligheten, for den var rett og slett for svak. Skal kun brukes til huset her, men det er ganske stort (400 kvm og 3 etasjer) og tykke vegger, mye bjelker og endel mur. WL-500g greide ikke engang å gi signal fra datarommet til stuen (5 meter fra datarommet).

Dette var altfor svakt, selvom jeg satt WL-500g på maks sendestyrke.... noen som har tips om hvilken jeg burde velge?

Lenke til kommentar

Linksys WRT54G(S) og installer en firmware som lar deg øke sendestyrken...(Sveasoft, DD-Wrt etc)... Denne har et broadcom chipset som har god følsomhet.

Men uansett har de som sier at PC'n som oftest er det svakeste leddet helt rett...

Endret av schox
Lenke til kommentar

Skulle du ikke kjøpe router NÅ? ;)

Det er MILEVIS forskjell på WRT-54G(s) og ALLE ander linksys produkter (inkludert WRT-54GC)

Det er sikker gode produkter, men de har ikke mulighetene som gjør WRT-54G(s) suveren... (Ser folk anbefaler Sveasoft... De har en tvilsom "lisens" politikk, DD-WRT kan nestan alt som Sveasoft Alchemy, og mere til (innebygget KAI+++) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...