ELR Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Hei igjen! Jeg skal skrive ut en tabell til JTextArea. Når jeg itterer tabellen og legger hver celle (String) inn i JTextArea kommer alle på samme linje. Jeg vet på forhånd ikke hvor lang tabellen blir, så må ha mulighet til å utvide texarea. Dessuten så vil jeg ha hver celle skrevet ut under hverandre i stedet for ved siden av hverandre, altså få det til å bli en litste i TextArea. Forslag? Lenke til kommentar
krigun Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 prøv å sett inn \n der hvor du vil ha linjeskift, men er ikke sikker på om dette funker. Lenke til kommentar
MissCB Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg vet på forhånd ikke hvor lang tabellen blir, så må ha mulighet til å utvide texarea Da er det jo glimrene å bruke JScrollPane og gjør som krigun sier, bruk \n til linjeskifte.... JTextArea area = new JTextArea(rader, kolonner); JScrollPane scroller = new JScrollPane(area); Lenke til kommentar
ELR Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Takker og bukker! Lagte en lang streng med '\n' mellom elementene og la inn den. Ser ikke så pent ut som det burde, men det virker Skal se om jeg får tid til å endre. Lenke til kommentar
MissCB Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hvis du skal leser fra en tabell som du sier så kan du jo bare gjøre : for (int x=0; x<tabell.length, x++) { area.append(tabell[x]); area.append("\n"); } Det bør ikke bli så aller verst gæli Lenke til kommentar
krigun Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Kan også legge inn en \t mellom elementene dine, så burde det bli seende ganske mye bedre ut tror jeg. Sjekk ut denne siden for escape characters: http://www.janeg.ca/scjp/lang/charLiteral.html Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det letteste er vel å bare bruke en wrapper. En JTextArea har wrap metode. bare sett denne til true, void setLineWrap(boolean wrap) og denne void setWrapStyleWord(boolean word) (tror det er disse i hvertfall) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå