pcp160 Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Hei. Av en eller annen grunn har min maskin ved hver eneste oppstart begynt og komme med den "En disk må kontrolleres for feil, trykk en tast for å hoppe over bla bla bla.." Jeg har 2 foskjellige XP innstallasjoner, en på IDE og en på SATA, og chkdisk vil sjekke alle untatt den jeg starter fra (altså alt untatt C:) samme hvilken disk jeg starter fra. Hvis jeg lar den gjennomfører kontrollen finner den ingen feil, og alt er normalt. Begynner og bli litt lei av denne mld, trykke tre ganger på en tast, eller vente på kontrollen hver eneste gang. Hva kan dette komme av, og hvordan kan det fjernes/ automatisk hoppes over? Glad for alle tips Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 En liten bump. Ingen som vil si noe om hva som skal til for at windows kjører denne prosedyren? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 http://support.microsoft.com/kb/q316506/ Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 zjulik Skrevet 20/05/2005 : 15:08 http://support.microsoft.com/kb/q316506/ Takker for det tipset zjulik Jeg klarer ikke og finne så konkrete svar når jeg søker på MS support, må bli fliknkere på det. Jeg fant hjelp der som forsjåvidt har fått problemet ut av syne, ved hjelp av en manuell registerendring, fikk jeg den til og droppe hele chkdisk i starten. Men det fjernet jo bare symptomene, problemet er vel der fremdeles... Men i din link skyldes det på en HP print/scann, og jeg har ikke akkurat den modellen, men den jeg har, har gitt meg mye hodebry før, blandt annet vanvittig treg boot, og at "min datamaskin" ikke finner seg selv... Så selv om det for meg ikke akkurat er innlysende at dette problemet skyldes printeren, skal jeg jammen ta og sjekke det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå