Gå til innhold

IDE CDDVD og brenner problem (dårlig ASPI drivere?)

Anbefalte innlegg

Når jeg brenner cd'er i XP eller ripper cd'er eller dvd'er (alle programmene brukes ASPI tror jeg) så legger CPU usage seg på 100% og da går jo pc'en litt treigt og musen (intellimouse 3.0 USB) hakkerhopper på skjermen. DVD'en og brenneren (Pioneer og plextor) står på samme ide kabel. Brenner på master og dvd på slave...

Har ASUS P4S533 hk og dette problemet har jeg også på en annen maskin med samme hk ....

har prøvd alle muligheter med cable select master og slave og noen instillinger i biosen uten hell..

Har nyeste BIOS og IDE drivere til sis645dx chipsettet.

Vet ikke om jeg har satt på DMA da....

Kan være at ASPI driverne mine er dårlige, noen som kan sende meg noen eller vet hvor jeg får det på nettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-14 22:26, FBEN skrev:

Adaptec ASPI drivere finner du
.

Sannsynligvis fungerer disse bare dersom du har et Adaptec SCSI kort. Vet ikke om det var disse, men jeg prøvde tidligere å installere noen ASPI drivere fra Adaptec og fikk beskjed om at jeg ikke hadde et SCSI kort.

Lenke til kommentar

Quote:

HawP skrev (2002-07-16 10:56):

Sannsynligvis fungerer disse bare dersom du har et Adaptec SCSI kort. Vet ikke om det var disse, men jeg prøvde

Neida, de fungerer fint uten SCSI kort. Du har antagelig prøvd å innstalere en update eller drivere tiltenkt Adaptec kort. Sidene til Adaptec var ganske rotete før, så det var ikke så enkelt å finne riktig drivere =).

PS. Husk å lese readme filer o.s.v før install.

Quote:

jonathan skrev (2002-07-16 11:59):

jeg fant noen aspi drivere på adaptec sin side som funka bedre

Og hvilke var det? Please, hvis dere finner en løsning selv, så si ifra hva dere gjorde for å løse problemet.

Nero har også ASPI drivere, kan hentes her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...