Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig erfaring hos NextGenTel


Anbefalte innlegg

Dette må jeg bare dele med dere for å få luftet ut litt av min frustrasjon, ikke umulig at jeg klipper og limer denne posten i andre fora også:

 

NextGenTel (NGT) har den siste tiden skiltet med kampanjetilbud og gratis oppgradering på linjer. Wow for en god service tenker jeg, Telenor hadde nok aldri gjort det. (Vel de gjorde jo det nylig da, men...) Faktisk så var min Charlie linje nå oppe i 3000/500, dette koster meg 498.- pr.mnd.

 

Det som NGT ikke har tatt høyde for er jo at jeg i utgangspunktet bestilte det produktet som passet best for meg. Så 3000/500 nå er bare totalt overkill til min bruk. Så jeg bestemte meg for å gå ned et hakk til 2000/400 og på den måten spare en hundrings i måneden. (Det er jo tross alt 1200,- i året.) Jeg logget inn på NGT sine kundesider hvor jeg oppdaget at man kan bestille det meste, og forandre på en god del. Men skal du nedgradere linjen din må du RINGE til kundeservice. Eventuelt kontakte dem via et kontaktskjema. Første forsøk kostet meg 10 minutter av livet mitt uten at jeg fikk pratet med noen, etter at jeg hadde vært "først" i køen en stund så brøt bare linjen. Jeg tenkte som så at nå har jeg vært snill med NGT og ventet i 10 minutter uten å mukke, så nå får de være snille med meg og gi meg kundeservice via "salgslinjen", her svarer de jo tross alt etter mindre enn 2 minutter. Men ledelsen har jo selvfølgelig bundet dem på armer og ben slik at salgskonsulenten jeg pratet med kunne gi meg noen råd, men han kunne ikke ordne noen ting. 10 nye minutter i kø gjorde meg derimot en surrealistisk opplevelse rikere.

 

Planen min var å sette ned hastigheten til 2000/400 til 398,- pr. mnd. Og så melde meg inn i "Gold Club" for 29,- Da ville jeg fått 2000/528 for 427,- pr. mnd. Bare en liten justering med andre ord. Men for NGT er jo selvfølgelig dette et forferdelig pes og en forkastelig oppførsel fra en kunde. Det vil jo medføre at de faktisk må gjøre noe. Denslags koster selvsagt penger, og hvem tror dere det vil koste? Jepp, meg. 300,- skal NGT ha for å sette NED hastigheten!!! Nå hadde jeg hatt litt forståelse for det dersom jeg fremdeles var inne i en bindingsperiode, men som fristilt kunde må jeg da kunne få lov til å bestemme selv hvilken hastighet jeg vil ha? Kundekonsulenten innrømmet noe motvillig at han forstod at jeg lot meg provosere av dette. Men han hadde sine prislister og prosedyrer å forholde seg til, og det var lite han kunne gjøre med det.

 

Nå, for å få ham til å forstå at jeg i dette tilfellet forventet meg litt ekstra service. Så tegnet jeg et nytt scenario for ham: Isteden for at han bare satte ned linja mi og skrev meg opp som medlem av "Gold Club"(Uten kostnader for meg). Så kunne han kanskje heller ta imot min avbestilling på alle tjenester? Deretter kunne han sendt meg en returlapp på modemet. NGT vil nå være klare ta imot meg som ny kunde, med den linjehastigheten jeg ønsker og så sende meg nytt modem med den portokostnad det ville representere. Siden det for tiden er 0,- i etablering hos NGT vil ikke dette koste meg en dritt. I motsetning til de 300,- NGT skal ha for å bare sette ned hastigheten! Fikk dette kundekonsulenten til å forandre mening? Nei...

 

Dette scenariet vil jo åpenbart koste NGT mye mer enn de 300,- de skal ha i "administrerings gebyr" for å sette ned hastigheten, så det NGT da egentlig gjør er jo å si nei takk til å spare penger! Jeg vurderte selvfølgelig nå å be om å få prate med noen som har fullmakt til å omgå prosedyrene, men faktum er at jeg på dette tidspunkt er så irritert at jeg faktisk vurderer å følge scenariet mitt og på den måten få en "oppreisning" for bortkastet tid i kø på ikke eksisterende kundeservice. Mentalt er jeg jo allerede på "fordømte NGT" stadiet.

 

Det er nå min kollega som har fått med seg store deler av mine frustrerende telefonsamtaler dulter borti meg for å vise meg www.dinside.no sin bredbåndskalkulator. Og hva skuer mine lyseblå? Jo, det finnes faktisk alternativer til NGT, de tror det kanskje ikke selv, men visselig! Det er ikke alle som tar etableringsgebyr en gang, trodde NGT at de var alene her?

 

Nå er jo virkelig NGT ute å seiler! Jeg ringer dem for å gjøre en liten forandring på mitt bredbåndsabbonnement, og kommer ut av samtalen med deres kundekonsulent, ikke som en fornøyd kunde, men som en potensiell kunde hos deres konkurenter. Er det dette de har kundeservice for i NGT, å skaffe konkurentene sine kunder? Det må da være dårlig bussiness? Vel, jeg kommer ihvertfall til å si opp mitt abonement ved beste anledning!

 

For etter at jeg kom over NGT's nye "Club" segment skjønte jeg at de ikke ønsker meg som kunde, en av fordelene med "Platinum Club" og "Diamond Club" er nemlig at man kan sikre seg raskere respons når man ringer kundeservice! Garantert svar innen 2 minutter, kun kroner 98,- pr.mnd. Et godt tilbud? Eller betyr det med andre ord at mens jeg satt og ventet i 10 minutter på å få prate med kundekonsulent så hadde NGT folk klare til å svare på telefonen?! De bare gadd ikke, siden jeg ikke betaler 98,- ekstra i måneden!!! Tenk på det, når dere venter på kundeservice hos NGT, din tid betyr ingenting for dem!! De driter i å prate med deg med mindre du betaler ekstra!! Nei fortsett dere hos NGT om dere er helt blåst i skallen, min tid hos dem er visserlig forbi!! ( Og alt jeg egentlig ønsket var bare å få satt ned hastigheten min :roll: )

 

Så til slutt en liten oppfordring til folk i mitt nabolag: Kan ikke alle dere som holder til i kvartal 11 borettslag i Kristiansand ringe Canal Digital og be dem kople oss opp mot internett. Canal Digital har 2050/2050 linje til 447,- selv med etableringsgebyr på 695,- vil Canal Digital være over 700,- billigere enn NGT's 3500/500 linje første året, og da altså 1400,- billigere andre året!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var enig i mye av det du sa helt til denne linjen:

 

"De driter i å prate med deg med mindre du betaler ekstra!! Nei fortsett dere hos NGT om dere er helt blåst i skallen, min tid hos dem er visserlig forbi!! "

 

Forblåst kan du være selv....

Lenke til kommentar
Var enig i mye av det du sa helt til denne linjen:

 

"De driter i å prate med deg med mindre du betaler ekstra!! Nei fortsett dere hos NGT om dere er helt blåst i skallen, min tid hos dem er visserlig forbi!! "

 

Forblåst kan du være selv....

Joda, jeg tok vel litt hardt i der, og uheldig ordvalg (Varm under topplokket. :) ), men om jeg redigerer innlegget mitt nå så vil jo ingen forstå hva du snakker om. :!:

Lenke til kommentar

jeg koser meg med min 5000/700 linje hos nextgentel til 500 kroner i måneden. er fullt klar over at de tar latterlige gebyrer for endringer, og at det fort tar en halvtime å vente på kundeservice, men det er ikke noe problem da jeg ikke trenger hjelp til å fikse modemet mitt annenhver uke, eller gjøre altslags rare abonnementsendringer i tide og utide.

 

er forresten ikke blåst i skallen, takk.

Lenke til kommentar
Sa opp linja mi fra NGT i dag.

NGT har vel gratis etablering nå, så om jeg skulle justert ned hastigheta hadde jeg bare sagt opp og etablert på nytt med lavere hastighet. ;-)

Som nevnt; ja, det hadde vært en måte å gjøre det på, ellers så kunne jo bare NGT sette ned linja? Ånei det er jo klart, det hadde jo vært det samme som å yte service. :!:

Lenke til kommentar

Jeg regner med at du først sendte de en mail/kontaktskjema om at du ønsket lavere hastighet som du ikke fikk besvart, og derfor ble nødt til å ta telefonen fatt.

 

Og at endring av hastighetskategori skal være en gratis tjeneste har jeg dessverre ingen sympati for. Jeg er ikke villig for å betale for de som hele tiden skal justere hastigheten sin, dette er arbeid som koster ngt penger. Personlig så hadde det vært fristende å hatt Echo abb i perioder jeg er mye hjemme, mens jeg kunne ha hatt bravo abb når jeg er på ferie. For å sette det litt på spissen.

 

Og du må ikke tro det blir enklere en sånn operasjon hos andre isp'er heller, spesielt ikke de som benytter jara som underleverandør. Siden jara fakturer isp'en for sånne forandringer.

Lenke til kommentar
jeg koser meg med min 5000/700 linje hos nextgentel til 500 kroner i måneden. er fullt klar over at de tar latterlige gebyrer for endringer, og at det fort tar en halvtime å vente på kundeservice, men det er ikke noe problem da jeg ikke trenger hjelp til å fikse modemet mitt annenhver uke, eller gjøre altslags rare abonnementsendringer i tide og utide.

 

er forresten ikke blåst i skallen, takk.

Den linje/priskombinasjonen din har jeg ikke sett hos NGT noe spesielt du har ordna?

 

Og, nei, ingen er nødvendigvis blåst i skallen om dem er fornøyd kunde hos NGT. Jeg har vært fornøyd i flere år med både pris og linjehastighet. Men den kundeservicen dem viser meg nå, som trofast mangeårig kunde, den kan de ha for seg selv.

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig er smart, hadde du lest prislista til NextGenTel og kontrakten din nøye før du bestilte. Som sagt, å sette opp/ned linjer er ikke gratis for NGT. Derimot spanderer dem denne prisen hvis du ønsker å sette opp linjen i håp om å få fornøyde kunder. I tillegg øker de hastigheten din uten ekstra kostnad på langt mindre tid enn Telenor og du klager og syter som en drittunge? Bare fordi at du ikke får noe gratis? Og du forstår ikke hvorfor du ikke får det gratis fordi du kan sammenligne det med å sette opp linja? Sett deg i dems situasjon da mann, IQ-troll..

Lenke til kommentar

Vel Joey1313, jeg kan vel bare si: Join the club! Jeg ventet i 3 mnd(!) på å bli kunde hos NGT og det hele endte opp med at jeg etter utallige lange minutter bortkastet i telefonkø endelig fikk et svar på hvorfor det hele tok så lang tid når de selv reklamerer med 3-5 ukers ventetid. Svaret var: "det må dessverre oppgraderes din linje til nærmeste sentral og dette vil koste 1000,- som du selv må dekke". Til info: jeg bor sentralt på Ekeberg i Oslo! Vanlige selskaper med respekt for kunders ventetid, ville sagt: "men dette dekker selvsagt vi..." men det gjør altså ikke Nextgentel, rett og slett for deres kundeservice er ikke-eksisterende. Jeg hoppet umiddelbart over til Canal Digital som leverer også kabel-TV til meg, og det tok 10 dg så var jeg koplet til bredbånd via kabel...

 

Jeg ser selvsagt at NGT har svært bra hastigheter (men upload hastighetene deres suger fortsatt) i forhold til prisene, men hvis prisen er forakt for kundene så kan det faktisk bli veldig dyrt i lengden.

Lenke til kommentar

Ekeberg er et håpløst sted linjemessig (elendig kabel/kobber), iallefall deler av området. Telenor skal vist legge en ny kabel for å fikse deler av problemet i 2006 har jeg hørt.

 

Så du gjorde det rette i dette tilfellet å velge noe annet.

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar
Jeg regner med at du først sendte de en mail/kontaktskjema om at du ønsket lavere hastighet som du ikke fikk besvart, og derfor ble nødt til å ta telefonen fatt.

 

Har du telefonskrekk? Er det virkelig så rart å ønske øyeblikkelig tilbakemelding og prate med dem man handler med? Ja i såfall er det jo blitt et fint samfunn. Nei, jeg ringte dem for å få svar på mange ting på en gang. Jeg nevnte ikke i posten at jeg også skulle bestille Nextphone for min mor, slik at spørsmål som om man kan beholde sitt gamle nummer og om hun kunne benytte kampanjetilbudene ble aktuelt.

 

Og at endring av hastighetskategori skal være en gratis tjeneste har jeg dessverre ingen sympati for. Jeg er ikke villig for å betale for de som hele tiden skal justere hastigheten sin, dette er arbeid som koster ngt penger. Personlig så hadde det vært fristende å hatt Echo abb i perioder jeg er mye hjemme, mens jeg kunne ha hatt bravo abb når jeg er på ferie. For å sette det litt på spissen.

 

Nå bytter jeg ikke hastighet like ofte som underbukser da, dette hadde faktisk blitt første gang på 3 år. Som du ser under tibyr de deg å bytte hastighet flere ganger i året for ca. 600,-

Club Diamant gir deg alle fordelene:

 

• Nyhet: 128 kbps ekstra ut-hastighet *

• Responstidsgaranti på Kundeservice – max tre minutter venting **

• Utvidet åpningstid på Kundeservice: man-fre 08:00-22:00 lør: 10:00-20:00 søn: 14:00-20:00

• NormanVirusControl -lisenser til tre PC’er

• Epost-vask –spam og viruskontroll av epost på broadpark-adressen

• 10% rabatt på NextPhone - bredbåndstelefoni

• Quattro - Bredbåndsboost- tre valgfrie helger *

• En høyere hastighet i juni og juli *

• 10 % rabatt på videoleie og bredbånds-tv på broadpark.no

• Dersom du flytter – 50% rabatt på flytteavgift

 

49,- pr. mnd. uthastighet alene er verdt det, men i tillegg kan man altså få tre gratis helger med Quatro og raskere i juni og juli. Tror du man må betale 300,- for å få satt ned hastigheten igjen etterpå?

 

 

Og du må ikke tro det blir enklere en sånn operasjon hos andre isp'er heller, spesielt ikke de som benytter jara som underleverandør. Siden jara fakturer isp'en for sånne forandringer.

 

Det var da fælt så mye vi kunder skulle sponse da; 49,- eller 98,- for at dem skal gidde å prate med oss og 300,- for å få satt ned hastigheten 1 gang i løpet av 3 år. Nei, det synes åpenbart at du selv jobber i telekom relatert virksomhet og ikke har gjort deg kjent med konsepter som Service.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg ikke fornøyd med ventetiden på telefonsupport, men jeg driver ikke og ringer salgsavdelingen etter 10 minutter venting. Da jeg ringte dem sist, så holdt jeg da på sikkert i en 20 minutter, men da jeg kom frem fikk jeg bra forståelse for mine problemer, og ble tilsendt en ny splitter hos dem siden de trodde det kunne være problemet. Tror forresten ventetiden hadde vært litt mindre om folk hadde forberedt seg litt bedre før de ringte nextgentel og ikke spurte dem om å omgå prosedyrer og slikt. De taper kanskje en og annen på dårlig kundeservice, men det de tjener på det gir de tilbake til kundene i bedre hastighet. Bra for de som ikke trenger mye kundeservice og som har tålmodighet til å vente. Dessuten har jeg studentabonnement hos dem, så for meg er det ingen som kan måle seg :)

 

Du burde forresten forstå at hvis folk bare kunne ringe salgsavdelingen for å komme fort igjennom hos dem, så hadde nok folk for lengst benyttet seg av denne kanalen for å dermed ville det vært like lang ventetid der, så jeg forstår veldig godt at de er "bundet på hender og føtter" som du sier. Når det videre gjelder dette med at du foreslo å si opp abonnementet ditt, og så bestille nytt abonnement, så er vel det mulig, men jeg tipper det er en del ventetid da akkurat som da du bestilte det førstegang. Det er for å få førstegangskunder inn i systemet det har dette tilbudet, og de fleste vil kanskje betalte de 300 kronene slik at de kan få nedgradert fortest mulig.

Lenke til kommentar
Hvis du virkelig er smart, hadde du lest prislista til NextGenTel og kontrakten din nøye før du bestilte. Som sagt, å sette opp/ned linjer er ikke gratis for NGT. Derimot spanderer dem denne prisen hvis du ønsker å sette opp linjen i håp om å få fornøyde kunder. I tillegg øker de hastigheten din uten ekstra kostnad på langt mindre tid enn Telenor og du klager og syter som en drittunge? Bare fordi at du ikke får noe gratis? Og du forstår ikke hvorfor du ikke får det gratis fordi du kan sammenligne det med å sette opp linja? Sett deg i dems situasjon da mann, IQ-troll..

Off off off, har mamma glemt å skifte bleia di, skjønner du blir litt irritert da.

 

La meg ta det en gang til, og følg med denne gangen; jeg tilbød NGT å ikke si opp linjen min for så å bestille ny linje gratis. Jeg tilbød med andre ord NGT å SPARE penger. Det ville de ikke.

 

Jeg var fornøyd med NGT helt til jeg kom i kontakt med serviceavdelingen demmes, eller rettere sagt, prøvde å komme i kontakt. Når jeg så finner ut at dem lar meg sitte å vente når det er ledig kapasitet til å besvare samtalen fordi jeg ikke betaler dem 49,- pr.mnd. ekstra.....

 

Jeg må bare innrømme at forretningsstanden går en lysende framtid i møte dersom alle er som deg. Fortsett med å ikke stå på krava du.

Lenke til kommentar

Har du telefonskrekk? Er det virkelig så rart å ønske øyeblikkelig tilbakemelding og prate med dem man handler med? Ja i såfall er det jo blitt et fint samfunn. Nei, jeg ringte dem for å få svar på mange ting på en gang. Jeg nevnte ikke i posten at jeg også skulle bestille Nextphone for min mor, slik at spørsmål som om man kan beholde sitt gamle nummer og om hun kunne benytte kampanjetilbudene ble aktuelt.

Siden NGT er beryktet for telefonkø (som er noe det værste jeg vet), så frister det ikke meg å sitte i telefonkø. Sender derfor mailer først, og purrer via telefon. Men det med din mor, så kunne det faktisk berettighet en telefonsamtale.

 

Nå bytter jeg ikke hastighet like ofte som underbukser da, dette hadde faktisk blitt første gang på 3 år. Som du ser under tibyr de deg å bytte hastighet flere ganger i året for ca. 600,-

(Kuttet)

49,- pr. mnd. uthastighet alene er verdt det, men i tillegg kan man altså få tre gratis helger med Quatro og raskere i juni og juli. Tror du man må betale 300,- for å få satt ned hastigheten igjen etterpå?

Personlig så synest det ikke er verdt det. Problemet for oss er at det er mange som hadde byttet hastighet like ofte som underbukser. Nei, en må ikke betale 300 for en temporær hastighetsforandring, som er grovt overpriset, siden de tydeligvis har laget en selvbetjenings automatikk bak dette. Problemet ditt er at det er en manuell jobb, som sjefene hos ngt har bestemt skal koste 300 kr. Noe som en helpdesk fyr ikke kan si imot.

 

Det var da fælt så mye vi kunder skulle sponse da; 49,- eller 98,- for at dem skal gidde å prate med oss og 300,- for å få satt ned hastigheten 1 gang i løpet av 3 år. Nei, det synes åpenbart at du selv jobber i telekom relatert virksomhet og ikke har gjort deg kjent med konsepter som Service.

For de som har dårlig tid og vil betale dyrt for rask kundeservice kan vel betale 49 kr pr mnd. Jeg er ikke av de personene, siden jeg ikke har vært i kontakt med de på flere år. Vel og merke har jeg vært i kontakt med de i jobb sammenheng, siden de leverer enkelte av min jobbs adsl linjer. Og telefonkøen for bedriftskunder er betydelig mindre enn for privat kunder.

 

Og jeg kan glatt si at jeg er mye mer service orientert enn deg og vet hva det betyr i dagliglivet. Men forstår at du er frustert, så du skal få lov til å lufte ut litt damp...

Lenke til kommentar

Kan også skrive under på at kundeservicen suger p*kk. Ventet i 3 måneder på flytting av abonnement. (uten grunn, linja var klar) Tok ukesvis mellom hver gang jeg fikk svar på mail. De stoppet ikke regningene en gang. De ordnet opp til slutt, men det kostet meg mye frustrasjon.

Lenke til kommentar
Kan også skrive under på at kundeservicen suger p*kk. Ventet i 3 måneder på flytting av abonnement. (uten grunn, linja var klar) Tok ukesvis mellom hver gang jeg fikk svar på mail. De stoppet ikke regningene en gang. De ordnet opp til slutt, men det kostet meg mye frustrasjon.

Ja, det kan virke som de eneste hos NGT som legger litt iver ned i tjenesten er faktura avdelingen. Ingen skal komme å påstå at NGT ikke vet åssen man sender regninger. Bare litt synd da, at de sender regninger på regninger og trusler om inkasso til folk som ikke er kunder hos dem engang! Naboen min bestilte linje hos NGT (på min anbefaling :blush: ) Etter 3 oppkoplingsdatoer hadde kommet og gått uten linje fikk hun beskjed om at dem ikke kunne legge inn linje til henne allikevel. Neivel sa hun, 2 uker etterpå hadde hun Adsl fra Telenor. 1 måned etter det igjen begynte de første regningene fra NGT å ramle ned i postkassa!

 

NGT svarte ikke på mail og hun ble altså tvunget til å sitte i telefonkø i timesvis til sammen. For å rydde opp i NGT's rot. Jeg var litt flau da; Jeg var jo kjempefornøyd med NGT og bodde i etasjen over henne i samme hus.

Lenke til kommentar

Må få lov til å dele min opplevelse med NGT jeg å.

Jeg har vært fornøyd kunde i 6år, med unntak av at de brukte 16mnd på å overføre det ene abbonnementet jeg hadde til noen andre som tok over leiligheten min. Problemet mitt var at når jeg valgte å bestille trådløs ruter av de så ble jeg ikke opplyst om at det var 200,- i "konvertering til trådløs ruter gebyr" itillegg til de 698,- de skulle ha for leie av ruteren. Dette endte med brev med henvisning til 3-4 paragrafer i MF loven og forbrukerloven fra min side, og tilslutt oppsigelse av abbonnementet mitt etter 4 uker uten å få svar på brevet. Men da skal jeg si det ble fart på dem når de fikk oppsigelsen, med tilhørende begrunnelse. Ble ringt opp 2 timer etter at jeg hadde fylt ut oppsigelse skjema, med tilbud om at jeg skulle bli gratis medlem i platina klubben eller noe, og få høyere hastighet en periode osv. Ga dem rolig beskjed om at det var litt sent å begynne med god service nå... Så nå er jeg UPC kunde isteden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...