Bruun Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Prøver i disse dager å overtale faren min om at det er på tide å bytte ISP. Ser blant annet på det nye 4mbit tilbudet til Start.no; prisen er lavere enn det vi har nå og hastigheten er det dobbelte. Her starter problemet for faren min: E-mailadressen han har fått tildelt fra UPC bruker han til alt. Registering på websider, tjenster som iTunes, butikker som komplett.no, og av og til i jobbsammenheng. Det eneste han har imot å bytte ISP er å måtte omregistrere seg overalt, noe som vil ta veldig lang tid. Er det noen enkel måte å gjøre dette på? Er det mulig å få beholde den tildelte e-mailadressen fra UPC, som man kan med telefonnumre når man bytter telefonoperatør? Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Han kan nok ikke ta med seg adressen [email protected] over til Start.no nei. Blir nesten som å spille i f.eks vålerenga å ha på ei rosenborg drakt.... Eller å feste et Opelmerke på Golf.. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Det jeg sa til han, ja. Men for noe år siden var det umulig å beholde det gamle nummeret sitt når man byttet operatør, men nå går det helt greit. Nå har mailadressen et navngitt domene da, så da blir det kanskje litt mer avansert... Lenke til kommentar
jag Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Kan godt være han kan fortsette å bruke mailadressen, har en adresse fra telenor som jeg fortstatt bruker selv om det er åtte år siden jeg sist var kunde hos dem. Har også en gammel nextgentel adresse det stadir popper inn mail på. Problemet han kan oppleve er at han må være tilkoblet UPC sitt nett for å kunne sende mail (POP3), løsningen kan da være å bruke webmail hvis de har det for å sende... Tror det er sånn at du "kjøper" mailadressen, og de gir ikke den videre av den enkle grunn at den nye bruker vil få en del mail han ikke skal ha.... EDIT: Det er vel ikke noe værre enn å ta en telefon og spørre UPC, bare se dere skal flytte og at de ikke kan levere der ellerno.... Endret 18. mai 2005 av jag Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Problemet han kan oppleve er at han må være tilkoblet UPC sitt nett for å kunne sende mail (POP3), løsningen kan da være å bruke webmail hvis de har det for å sende... Det er ikke noe problem og bruke den nye ISP-en sin utgående mailserver, vanligvis er Telenor av de kjappeste med og stenge ned adressene, at din game online-adresse funker kan vel komme av at den er registret på den avviklede e-post for alle som Online hadde som et tilbud for endel år siden. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Sender mail til UPC, det burde vel ikke være noe problem hvis jeg forklarer meg godt nok Lenke til kommentar
jag Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Problemet han kan oppleve er at han må være tilkoblet UPC sitt nett for å kunne sende mail (POP3), løsningen kan da være å bruke webmail hvis de har det for å sende... Det er ikke noe problem og bruke den nye ISP-en sin utgående mailserver, vanligvis er Telenor av de kjappeste med og stenge ned adressene, at din game online-adresse funker kan vel komme av at den er registret på den avviklede e-post for alle som Online hadde som et tilbud for endel år siden. Har aldri fått til å benytte f eks nextgentel sin utgående mailserver fra andre nett, heller ikke NTNU sin, men skal ikke uttale meg om hvordan det er for andre ISP`er. Angående e-posten fra telenor kan jeg ikke huske at jeg inngikk noe e-post for alle, men at det kom autmomatisk med basis-abbonenement skal jeg ikke uttale meg om. At de avvikler e-postadressa kan godt være, men det er vel ikke verre enn å ta en telefon og spørre.... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Har aldri fått til å benytte f eks nextgentel sin utgående mailserver fra andre nett, heller ikke NTNU sin, men skal ikke uttale meg om hvordan det er for andre ISP`er. Nei, du må bruke din nye ISP sin SMTP. Dette er ikke noe problem hos en normal ISP, NTNU har antagelig sperre som skal hindre spamming og derfor sperrer alle som sender med "feil" adresse. Lenke til kommentar
ertdfk Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 For folk med Telenor: Nedgrader abonementet til Frisurf, da er du garantert å beholde mail. (Firsurf er gratis) Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det beste er å kjøpe deg et com/net/org domene (60-70kr året) og et billig web hotell (60-70kr året) Så slipper du email tullet vist du bytter isp Domene + domene host http://gotonames.com/ Webhotell http://www.worldwebhosters.com/hosting.html totalt 22$ året Lenke til kommentar
jag Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Har aldri fått til å benytte f eks nextgentel sin utgående mailserver fra andre nett, heller ikke NTNU sin, men skal ikke uttale meg om hvordan det er for andre ISP`er. Nei, du må bruke din nye ISP sin SMTP. Dette er ikke noe problem hos en normal ISP, NTNU har antagelig sperre som skal hindre spamming og derfor sperrer alle som sender med "feil" adresse. Leste feil i innlegget ditt. Trodde du mente det gikk å bruke f eks nextgentel sin utgående server fra f eks telenor sitt nett... Da er vi enige... Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Hei! Dersom du sier opp abonnementet ditt vil epostadressene slettes når oppsigelselsestiden går ut. Vi har desverre ikke mulighet til å opprettholde disse uten at dere har et internett abb. hos oss. En mulighet er å nedgradere til chello easy (kr 195 pr mnd)den tiden dere ønsker å beholde adressene. UPC har planer om å justere hastighet/pris. Vi har ikke fått noen dato enda for når dette vil skje. mvh UPC Kundeservice Jaja, dette var jo ikke noen god nyhet... Blir tvunget til å beholde Chello nå. Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Send meg en PM, så skal jeg invitere karen til gmail. Det har nå runda 2.2 gig mailplass der =) Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Har plenty med invites selv, så det er ikke der problemet hans ligger Det er slitet med å bytte ut mailadressen sin på alle sidene der han er registrert med den, f.eks netshops. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 For jæ*** at de skal slette mailadressen. De fortjener jo ikke kunder de der... Har 6 mailadresser jeg har beholdt lenge nå. Ikke noe problemer hos fx. telenor, tiscali m.fl. Beste løsningen er å benytte en 'fast' adresse som kan videresende til din nåværende isp. Da går den aldri ut på dato (har samme mailadresse som i 1997, selv om jeg har byttet isp ofte). Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Det frekkeste må jeg si er at de forslår at jeg degraderer til Chello Easy, og ha 2 ISP'er Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 synest det ikke var så frekt... var eneste raske løsningen de hadde for hånd men et domene er greit så kan du ha hele familien med samme. feks *.*@henriksen.com osv. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 For jæ*** at de skal slette mailadressen. De fortjener jo ikke kunder de der... Hvorfor skal de holde deg med adresse hvis du ikke er kunde lengre? Du trekker frem Telenor, de har da hatt en svært steil politikk på dette de også, si opp abonnementet og adressen blr stengt på på sekundet. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Mistet iallefall telenoradressene mine da jeg sa opp fra dem i fjor. Heldigvis har jeg eget domene, så den faste adressen min gikk videre. Værre gikk det med e-post til mor og far som var @online.no..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå