Gå til innhold

Er denne laptopen noe og sattse på?

Anbefalte innlegg

LINK: http://psdata.no/ps.asp?it=112321&mlevel=090400

Denne pc-en virker som et veldig godt kjøp på papiret, men er den egentlig det?

Jeg tenkte den skulle klare og erstatte min stasjonære pc ganske bra med de specsa, men hvordan er det med byggkvaliteten, batteriet og skjermen?

Hvordan yter den i spill?

Den skal brukes til spill, film og skolearbeid.

Er den et bedre kjøp enn netshop 1557GLS?

EDIT: Den skal kjøpes med 7200rpms harddisk.

-Simon

Endret av gc_beast
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bestillt Tundra 1559X, det er nøyaktig samme maskin bare med litt bedre specs. (Får den i morgen :grin:) Så om jeg var deg, så ville jeg gått ett hakk lenger opp og kjøpt den. Ja, jeg tror den er bedre enn netshop 1557GLS, men jeg ville helst hatt litt bedre sikkerhet på svaret enn det jeg kan gi. Men det min mening. Lykke til med kjøpet!

Endret av Markaren
Lenke til kommentar

www.dinside.no har ikke vært så veldig fornøyd med denne maskinen. Så nå ble jeg veldig usikker igjen. Kanskje jeg bare skal gå for netshop 1557GLS da?

EDIT: Jeg venter uansett til Markaren har fått testet sin.

-Simon

Endret av gc_beast
Lenke til kommentar

Ok, da er 1557GLS helt utelukket...

Men har dere noen andre gode annbefalinger? Det må være 15" skjerm og ikke over 3kg.

Har sett litt på CL56 men den er ganske dyr, men skal visst ha ganske god byggkvalitet.

Noen som kan si noe om denne?

-Simon

Lenke til kommentar
Tusen takk Markaren!!

F*** at ikke 7200rpms hdd passer da..

Vil dette senke ytelsen mye i spill?

Jeg ville personlig gått for 5400 rpm disk fremfor 7200 rpm i en bærbar.. 5400 holder jo egentlig.. og 7200 blir veldig varm i en liten og kompakt bærbar.

Angående 1559-serien til Tundra/PSData, så ser de feiende flotte ut.. et eneste minuset er vel at de ikke har widescreen. Ihvertfall i mine øyne..

Jeg ville nok gjort det jeg kunne for å gå opp et hakk til modellen med 1024 MB minne og litt raskere prosessor om jeg var trådstarter.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Det er jo en grunn til at de produseres.. Med andre ord skal det ikke føre til noe problem. Maskinen blir nok ikke ødelagt (ihvertfall ikke bare sånn plutselig)... Men at det blir en del varmere med en 7200 RPM enn med en 5400 RPM-disk bør vel kalles ren kjær logistikk..

Er jeg virkelig nødt til å bevise for deg at en 7200 RPM-disk på denne størrelsen blir varmere enn en 5400 RPM-disk på samme størrelse?

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Det er jo en grunn til at de produseres.. Med andre ord skal det ikke føre til noe problem. Maskinen blir nok ikke ødelagt (ihvertfall ikke bare sånn plutselig)... Men at det blir en del varmere med en 7200 RPM enn med en 5400 RPM-disk bør vel kalles ren kjær logistikk..

Er jeg virkelig nødt til å bevise for deg at en 7200 RPM-disk på denne størrelsen blir varmere enn en 5400 RPM-disk på samme størrelse?

Ja.

Lenke til kommentar
Jeg ville personlig gått for 5400 rpm disk fremfor 7200 rpm i en bærbar.. 5400 holder jo egentlig.. og 7200 blir veldig varm i en liten og kompakt bærbar.

Har du noe som kan bevise dette? :roll:

60gb 7200rpm har dem her :)

1559 Bruker SATA disk og ikke IDE, så den disken som du annbefaler går ikke ann å bruke

Lenke til kommentar

Har du noe som kan bevise dette? :roll:

60gb 7200rpm har dem her :)

1559 Bruker SATA disk og ikke IDE, så den disken som du annbefaler går ikke ann å bruke

Teit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...