Gå til innhold

[LØST!]Svidd +5V terminaler, ATX kontakt, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bruk en liten fil og fil forsiktig av. Deretter blåser du rent og surfer videre på hw.no =)

Godt svar, kom på at jeg faktisk kjøpte meg en bittliten dremel graveringsgreie igår som kanskje passer nedi, skal prøve den!

Men noen tips til +5V modden?

EDIT: Nei jeg skal ikke bruke dremelen og borre hull i HK, bruker fingrene og lirker forsiktig...

EDIT2: Nå har jeg pusset og knota, tar en liten testrun og sjekker Volt verdiene!

EDIT3: Argh... Har nok ikke fått pussset vekk nok oksidering, før hadde jeg (målt i BIOS/HW monitor) ca +4,5V nå har jeg +4,80V, målt med et multimeter: +5,10V...

Kan altså prøve å pusse mer, eller dra på +5V modden...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

EDIT: Oops, var i slikt et lykkerus at jeg dobbelpostet...

YESS!

Nå funker det! :D

Selv med HW monitor så viser den fra +4,97V til +5,0V selv med alle 11 diskene koblet til selv ved spinup så er PSUen stabil som et fjell!

Mine "loddeskills" er absolutt IKKE det de engang var, men nå ble ihvertfall jobben gjort, og PCen er helt knall!

Herlig!

DSC00296%20(Small).JPG

ATX kontakten ferdig splitta og klar for sukkerbiter, som i ettertid ble til lodding og krypestrømper :thumbup:

DSC00297%20(Small).JPG

Den midterste pinnen på de fire mosfetene skal loddes (ligger allerede tinn der). Som dere kan se så er det SVÆRT trangt...

DSC00298%20(Small).JPG

Her er det loddet på, brukte en "firepins hurtigkoblings forlenger", funker flott!

DSC00299%20(Small).JPG

DSC00300%20(Small).JPG

Slang det fort sammen, ble ikke akkurat slik som det vanligvis er:

hd3.JPG

-----------------------------------------------------------------

Vil gjerne takke alle som har hjulpet til å tråden, dette problemet har plaget meg i over 6 måneder, spesiell takk til syar2003!

Konklusjon: +5V modden funker helt overlegent!

EDIT: Hvis noen vil påpeke at fargene på ledningene er feil (to gule to svarte), så er jeg fullsendig klar over det. Alle fire lednignene leder +5V.

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...