TheIlluminated Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Nå begynner jeg å bli lei av slik innlegg som: Hvilken vifte burde jeg ha til XXX(XX) CPU med XXXX mhz. Til dere som har 1000 vifter (ja, jeg overdriver), kjøp dere vannkjøling isteden, særlig hvis dere skal overklokke. Vannkjøling holder lenger hvis man skal kjøp den beste CPU vifta som finns akkurat da. Hvis man IKKE skal overklokke, da trenger man ikke mer enn ei jalla-vifte til 1-200kr. Eller boxed for den saks skyld. "Ja jeg skal ha meg en swiftech, men delta + 8 kabinettvifter, nå er jeg klar til å overklokke!!!", slikt er tull og jeg håper at folk kan isteden prøve seg på vannkjøling og støyfritt system istedet. Det er ikke så ekstremt dyrt, det blir billigere enn å kjøpe den BESTE kjøleribba og vifta. Dette er mitt råd, jeg kritiserer ikke dere som har 1000 vifter i kassa deres, men jeg sier at det er andre og bedre måter å bruke pengene på :wink: Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Det er litt vanskeligere med vannkjøling en lftkjøling. Krever modifiseringr av kabinett som mange ikke "tør" å gjøre. Enig at det blir mange slike innlegg, men det går ann og leve med. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 nah, folk sier at et seriøst vannkjølingssett koster 3k. Det gidder jeg ikke, da satser jeg heller skikkelig og skaffer meg en vapochill Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 Skikkelig vannkjøling til 3K, da får du koolance som er med kabinett, alt er "klart" der og ikke noe å "være redd" for. Jeg har selv hatt mange vifter i kassa før jeg byttet til vannkjøling, og jeg angret ikke for et eneste sekund. Hvis man tar seg tid så vil det lønne seg. Jeg oppfordrer til å invistere i vannkjøling en å ha et dusin vifter. Det lønner seg, særlig på overklokking. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Når maskina mi er ferdig modda så vil den fortsatt ha 6 vifter i seg. 8 om jeg ikke vannkjøler PSU :wink: [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-07-14 22:30 ] Lenke til kommentar
null.sexy Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Nå er det faktisk ikke alle som har råd til vannkjøling og heller ikke alle som har verktøy eller midler til og lage selv. Og da dette er et forum for alle databrukere så synes jeg du må leve med at folk kommer hit og gir deg tiltro når de spør hva de skal kjøpe. Om det er vifter eller andre ting. Og det kan foresten lønne seg og beholde et par kabinett vifter selvom man har vannkjøling. Eks kjøle ned hd og rett og slett få ned case temp. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 Jeg har ikke noe imot at noen kommer hit for råd og slikt, men hvis man skal kjøpe XX vifter, kan det lønne seg mer med vannkjøling, i lengre løp. Det har jeg erfart flere ganger. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Slik det er nå, så er luftkjøling mye rimeligere en vannkjøling. Luftkjøling har også andre fortrinn. Installasjonen er jo åpenbar. Men levetid, og vedlikehold er også enklere. Med luftkjøling så kan man også pakke bort maskinen i årevis, uten og "lense" den først. Luftkjøling er generelt mindre krevende. Også noe sikrere da alarmsytemer for driftsstans er er mye bedre tilpasset luftkjøling. Både på HK og i software. Selv kjører jeg vannkjøling så det holder, har aldri vært mer fornøyd Lenke til kommentar
Ole_bob Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Er vapo bedre enn skikkeli vannkjøling til 3-4 laken? (med 226w pelt seff) Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Med mindre du tar deg turen ned til Oslo og gjør det for meg er dette så fjernt for meg at jeg aldri i verden hadde turt å begi meg utpå den oppgaven å modde kabinettet og i det hele tatt. Det hadde vært kult å hatt, men du må bare belage deg at ikke alle har de samme kunnskapene og interesser. Likefullt er jeg fremdeles interessert i å finne ut hvilke vifter som bråker minst (uten at noen av slike innleggene er mine). Hvis/når den tid kommer, skal jeg kanskje gå over til vannkjøling også, men da er det trolig mange nye som er i den situasjonen jeg er i dag. Og du ble neppe født med det du kan om det heller. Derfor synes jeg posten din er til de grader usakelig og ensporet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå