Beethoven Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Hei sann. Jeg har kjøpt boken Programmering i C++ gitt ut av TISIP. Uansett, problemet er at programmet lukker seg med ENGANG jeg starter det. Dette er meget irriterende, og jeg skjønner ikke hvorfor boka skriver noe om dette. Jeg bruker Microsoft Visual C++ for kompilimering eller hva nå det heter. Noen som vet hva jeg må fikse for å få slutt på dette? Skjer med alle programmene. Takk! Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Selvfølgelig lukker det seg med én gang -- det blir jo ferdig med å kjøre. Dette spørsmålet er for øvrig blitt stilt hundre ganger før. Du kan f.eks. lese denne tråden for å finne en løsning. Å lære seg til å søke på forumet er heller ingen dum tanke Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Om du programerer i windows kan system("pause"); være en fin løsning for og teste programmene..Dette står sikkert nevnt i posten som myubi linket til også.. Endret 19. mai 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Dere sier spm. er stilt før. Hvorfor står det ikke noe om det i boka? Skal det egentlig ikke skje? Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Dere sier spm. er stilt før. Hvorfor står det ikke noe om det i boka? Skal det egentlig ikke skje? Det står ikke noe om det i boken, fordi C++ ikke har noe konsept om vinduer, terminaler eller andre GUI-komponenter. At vinduet på din plattform lukker seg når programmet er ferdigkjørt på den måten du kjører det, betyr ikke at det er noe med C++. Og det skal selvfølgelig skje -- det er meningen at programmet blir ferdig med det det har å gjøre så raskt som mulig. Jeg synes system("pause") er en håpløs "løsning", men det kan du lese mer om i tråden jeg har gitt deg en lenke til. (Edit: Om innlegget synes krassere enn vanlig, beklager jeg. Jeg er svært trøtt og har noen små problemer med å formulere meg ordentlig...) Endret 19. mai 2005 av Myubi Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Kjør programmet rett fra en terminal ala command. Og skaff deg et skikkelig shell ala bash... Dos suger. Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Kan man bruke Bash i Windows? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Kan man bruke Bash i Windows? Igjennom cygwin i alle fall... denne laptoppen jeg skriver på nå har nå fc4-t3 på seg, men jeg arva den etter en unix sysadmin som kjørte win2000 på den ("standard issue"...) - men verktøymessig sett var det mer unix enn windows. menyene var stappfulle av unix-verktøy som shells og ssh-klienter i alle bauger og kanter! Lenke til kommentar
genstian Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg har hørt at system("PAUSE"); er dårlig, men jeg kan ingen fler. Det som er bedre heter: cin.get(); Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 eller gets() om man skriver i c, om jeg ikke husker feil... Lenge siden jeg har koden programmer som er interaktive på kommandolinja! Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 ja bruk gets() om du driter fullstendig i overflyt av buffere Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 ja bruk gets() om du driter fullstendig i overflyt av buffere jehjeh.... Mener å huske gcc kjefta på meg hver gang jeg brukte den ja Hvis du uansett dumper dataene rett i /dev/null er det vel få buffere å overflyte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå