Gå til innhold

Programmet lukker seg med engang!

Anbefalte innlegg

Hei sann.

Jeg har kjøpt boken Programmering i C++ gitt ut av TISIP. Uansett, problemet er at programmet lukker seg med ENGANG jeg starter det. Dette er meget irriterende, og jeg skjønner ikke hvorfor boka skriver noe om dette. Jeg bruker Microsoft Visual C++ for kompilimering eller hva nå det heter. Noen som vet hva jeg må fikse for å få slutt på dette? Skjer med alle programmene.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere sier spm. er stilt før. Hvorfor står det ikke noe om det i boka? Skal det egentlig ikke skje?

Det står ikke noe om det i boken, fordi C++ ikke har noe konsept om vinduer, terminaler eller andre GUI-komponenter. At vinduet på din plattform lukker seg når programmet er ferdigkjørt på den måten du kjører det, betyr ikke at det er noe med C++. Og det skal selvfølgelig skje -- det er meningen at programmet blir ferdig med det det har å gjøre så raskt som mulig. Jeg synes system("pause") er en håpløs "løsning", men det kan du lese mer om i tråden jeg har gitt deg en lenke til.

(Edit: Om innlegget synes krassere enn vanlig, beklager jeg. Jeg er svært trøtt og har noen små problemer med å formulere meg ordentlig...)

Endret av Myubi
Lenke til kommentar
Kan man bruke Bash i Windows?

Igjennom cygwin i alle fall... denne laptoppen jeg skriver på nå har nå fc4-t3 på seg, men jeg arva den etter en unix sysadmin som kjørte win2000 på den ("standard issue"...) - men verktøymessig sett var det mer unix enn windows. menyene var stappfulle av unix-verktøy som shells og ssh-klienter i alle bauger og kanter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...