Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet maskinen.l (Skrur seg av selv)

Anbefalte innlegg

I dag vil ikke data'n min starte sånn som den skal. Det er et eller annet galt, så maskinen ikke vil være på i mer enn 2 minutter (max). Etter en liten stund skrur den seg selv av, før den prøver å starte igjen. Sånn kan den stå i lagn tid. (Tro meg. Jeg har ventet.)

(Den har klaget noe på hardidskene i blandt, men det er ingenting galt med dem. Vet ikke om det har noe med dette.)

Jeg har ingen anelse av hva det kan være. Alle ledninger er koblet fint til.

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig det er litt varmt inne i PC'en din.

Du kan prøve å kjøre med kabinettdøren åpen og gjerne sett en vifte som blåser

luft inn i PC'en din.

Det er ikke varmt der nei... Har testet om noen deler er litt kokt, men ingen er det.

Lenke til kommentar

Ikke noe sikker løsning, men uansett, vært et forsøk.

1. Plugg bort alt som er av USB ting..

2. Prøv å clear CMOS (du har kanskje en jumper til dette på hovedkortet).

3. Prøv å kople bort alt (unntatt strøm til mb, cpu m/vifte, og en rambrikke).

... funker dette så sett inn en og en del, frem til du finner den "pøbel'n".

Lenke til kommentar
Ikke noe sikker løsning, men uansett, vært et forsøk.

1. Plugg bort alt som er av USB ting..

2. Prøv å clear CMOS (du har kanskje en jumper til dette på hovedkortet).

3. Prøv å kople bort alt (unntatt strøm til mb, cpu m/vifte, og en rambrikke).

... funker dette så sett inn en og en del, frem til du finner den "pøbel'n".

Takk for forklaring, men hva er CMOS? Akkurat: " Prøv å clear CMOS (du har kanskje en jumper til dette på hovedkortet)." skjønte jeg ikke helt.

Lenke til kommentar

Høres skikkelig ut som om det enten er Blaster, HDD/RAM-feil eller at CPU/RAM er overopphetet.

Fire ting å prøve:

1. Åpne kabinettet, sett en bordvidte eller noe tilsvarende til å blåse rett inn, selv om det ikke kjennes ut som om det er varmt i kabinettet kan fortsatt CPU/RAM være varm.

2. Last ned og kjør MemTest86 (Her)

3. Finn et eller annet DOS-Harddisk diagnoseprogram, og se etter feil. (ScanDisk?)

4. Se rundt på nettet om det finnes en DOS removal tool for Blaster.

Hvis ingen av disse hjelper så vet jeg ikke...

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problemet som Tomat-Ulf. Jeg skrur på PC-en. Windowsen starter. PC-en holder seg kanskje i ca. 2-4 minutt før den skrur seg av. Det kommer ingen feilmeldinger, spesielle lyder osv. før den skrur seg av. Den skrur seg RETT av, for å si det sånn.

I går prøvde jeg å skru den på igjen etter at den i 5minutt var avslått. Da holdt den seg kanskje i 6-10 minutt (lenger enn 2-4 minut i hvertfall! :roll: ) før den skrudde seg av. SÅ det ser ut til at PC-en holder seg litt lenger når den har vært skrudd av en stund... :hmm:

ET LITE TIPS TIL Tomat-Ulf: Når maskina akkurat har slått seg av, koble ut strømforsyninga. Etter ca. 20 sekund tar du den inn igjen. Da vil PC-en starte!!

Jeg fikk en feilmelding om et virus ca. 10 minutt før den første gangen restarta. Det var fra Norton AntiVirus, men det stod at viruset var "automatic deleted"...

...Jeg husker ikke hva viruset het. sitter på en annen PC nå...

Problemet mitt nå, er å prøve å GJØRE TING PÅ PC-en I DET HELE TATT... Jeg kan f.eks. ikke scanne den for virus før den skrur seg av. :no: Dessutren har jeg 7GB med musikk (8 døgn sammenhengende musikk :thumbup: )

PC-en min:

Intel Pentiuom 4 - 2.80GHz

512 MB ddr RAM

NVidia 5200 - 128MB

120 GB HardDisk

:cry::cry::cry: !!NEED HEEELP!! :cry::cry::cry:

Lenke til kommentar

Takk for alle svar! Men dere må huske på at jeg ikke får kommet inn på selve skrivebordet.

@BorN

Jeg fikk en feilmelding fra virusprogrammet jeg også rett før den begynte å restarte skikkelig.

Prøver å fixe vidre..

Kom gjerne med flere svar!

Lenke til kommentar

Hvor mange disker har du? Hvis du ahr mulighet til å flytte alt du trenger til en annen disk enn c er det vel bare å reinstallere windows/formatere c.

Ganske lurt å plugge uti de andre diskene mens du formaterer c.

Det er altså "the hard way". :p

Så kan du kjøre antivirus, ad-aware+++.

Hvis du ikke får til dette på din egen PC kan du kanskje plugge den inn i en venns PC bare han ikke får viruset! Fordi at da kan dere kjøre antivirus på disken(e) uten at den restarter.

Bare noen tips, har aldri opplevd dette selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...