Gå til innhold

Hvordan få høyere "ratio" i torrennedlastninger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  Stish skrev:
Du får høyere ratio når du opplaster mer.

Den sammenlikner nedlastningen din og opplastningen din.

For å få en helt fin ratio så bør du ha opplastet like mye som du har nedlastet ;)

Og jo høyere ratio du har, jo fortere går nedlastningen. Eller?

Hva er maks ratio man kan få?

Hvorfor starter noen torrentfiler med f. eks. 0.2 i ratio og andre starter med 0.1?

:)

Endret av yrjan
Lenke til kommentar
  yrjan skrev:
  Stish skrev:
Du får høyere ratio når du opplaster mer.

Den sammenlikner nedlastningen din og opplastningen din.

For å få en helt fin ratio så bør du ha opplastet like mye som du har nedlastet ;)

Og jo høyere ratio du har, jo fortere går nedlastningen. Eller?

Hva er maks ratio man kan få?

Hvorfor starter noen torrentfiler med f. eks. 0.2 i ratio og andre starter med 0.1?

:)

1. Nei, det er lik nedlastningshastighet uansett. Men det er mulig at noen trackere har satt på slikt, men det har ikke jeg hørt om.

2. Det er ingen maks ratio tror jeg

3. Det har jeg desverre ikke svaret på..

Lenke til kommentar
  yrjan skrev:
  Stish skrev:
1. Nei, det er lik nedlastningshastighet uansett. Men det er mulig at noen trackere har satt på slikt, men det har ikke jeg hørt om.

Hva er da vitsen med å få høyere ratio? :dontgetit:

Du hjelper da andre og samvittigheten din.

Før pleide jeg aldri å uploade noe, men nå gjør jeg det.

Forstod hva meningen med torrent var.

Lenke til kommentar
  yrjan skrev:
  Stish skrev:

Hva er da vitsen med å få høyere ratio? :dontgetit:

på sider med slikt ratio system har de ofte endel fordeler med og ha høy ratio, du får ofte tittel utifra hvilken ratio status du har og hvor mye du har lastet opp, som f.eks leech, user, power user, extreme user, elite user, vip osv.. dette har ikke så veldig mye og si da foruten om din ære som datanerd.

mer konkrete fordeler er at de ofte setter ventetid på de nyeste torrentsene for brukere med dårlig ratio har du god ratio slipper du dette.

og det viktigste grunnene er at de ofte tar en opprydding og sletter unna de kontoene med dårlig ratio slik at de kan opprettholde gode hastigheter på nedlastning.

husk, du laster ned fra noen som er så snill og last opp til deg, da er det nesten bare rett og rimelig at du er såpass snill at du laster litt opp til noen andre igjen. ;)

slik torrentsystemet overlever.

Lenke til kommentar

jeg mistet kontoen min på flere god sider selv om jeg hadde ratio tett opp under 0,4-0,5.

da hadde de vel hatt stor opprydning tenker jeg! :D

så jeg godtet meg litt når den sida gikk ned ikke så lenge etterpå. :wee:

nå er jeg flink bisk og passer på og ha ratio over 1.0

Lenke til kommentar

Mange tracker-sider har ratio. Dvs at du må laste opp kontinuerlig for å få fortsette å laste ned det du finner på den sida over en periode. Dette er for å tvinge folk til å dele ting så det ikke blir som Kazaa, der det første ALLE gjorde var å slå av sharing, også begynne å søke etter ting som 10 av 100000 personer delte. Da ender man bare opp med milelange køer, ukomplette filer og misfornøyde brukere. Blir man tvunget til å dele på sakene, går hele greia mye glattere for alle brukere. Og disconnecter du torrent-programmet med en gang du har lasta ned noe/sletter torrentfilene, vel, så går det noen dager så er ratioen din så lav at du blir banna fra sida. Enkelt og greit. You give and you take.

Bitcomet (torrentklient) lar deg sette max opp og nedhastighet, så du kan låse upload på f.eks. 15kBps så går det ikke hardt ut over andre aktiviteter hvis du har ADSL-linje.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Og en ting til, det er ikke alltid det hjelper "bare" med å redigere filene til bitcomet og azureus som viser at du har uploaded antall X fake GB.....Antall GB er "avog til" lagret i serveren til tracerne til download sidene..

Altså seriøst bildet under, eg gjør det bare for løye... :p

post-26-1116452339_thumb.jpg

Endret av chakl
Lenke til kommentar
  Bitex skrev:
Bitcomet (torrentklient) lar deg sette max opp og nedhastighet, så du kan låse upload på f.eks. 15kBps så går det ikke hardt ut over andre aktiviteter hvis du har ADSL-linje.

BitComet er vel ikke akkurat å anbefale med mindre de har fiksa den nasty buggen som gir feilrapportering om nedlasta datamengde. Mange torrentsites har jo blokkert for BitComet. JEG holder en knapp på programmet BitSpirit. Det er skrevet i C++ (ikke som jævla treige azareus) og har en drøss med nyttige funksjoner (en del fra azareus som mangler i bitcomet). Så løp og kjøp.. (det er vel forsåvidt gratis ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...