lokeland Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Her i Drammen har det oppstått et lite fenomen ofte omtalt som "gul bil".. Det går ut at for hver gule bil man ser skal man slå andre før de ser bilen og slår deg mens man roper ut "Gul bil!!"! Ble kjent med fenomenet via en gammel venn jeg har vokst opp sammen med som bor i en annen bydel enn meg.. Nå begynner søren meg fenomenet å spre seg til bydelen jeg bor i også! Det er så fæææælt at jeg kvalm.. For å "provosere" litt har jeg og dama tatt en slik vri at vi kysser den andre hver gang vi ser en gul bil! Noen andre som kjenner til fenomenet? Eller kjenner til andre lignende, vandannende fenomener? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Ja, noe sånt kan jeg huske at vi har holdt på med her i Trondheim helt siden jeg var en liten pode. Typisk lek som har spredt seg gjennom Donald, antar jeg. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Originalt er det vel gule folkevogner man slår hverandre for men... I Rogaland er det vanlig at man slår hverandre i "lamasen" når man ser ei folkevogn (uansett farge), så her har man også gått litt bort fra standarden. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Hmmm.. Spennende og vite! Mener du det kommer fra Donald altså, Loeve? Vil finne opphavet til det der jeg nemlig.. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det er et internasjonalt fenomen... Wikipedia vet alt http://en.wikipedia.org/wiki/Slugbug Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Genialt! =D Interessant å lese.. Men hvordan har dette spredd seg til Norge, og Drammen og gått fra en Boble til en generell gul bil mon tro? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Folk liker å slå hverandre, og har ført over tradisjonen når de er på ferie, kanskje? Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Det har vært i norge leenge.. det er bare dere på østlandet som er litt treige i utviklingen. At det gjelder gule biler er nok på grunn av at en eller annen sadist har funnet ut at det eksisterer flere gule biler enn bobler og derfor også flere grunner til å slå. Edit: Jeg boksa på kameratene mine når jeg så boble når jeg var 10 år... nå er jeg 20. Endret 18. mai 2005 av GolfBag Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 En bekjent av meg ropte plutselig "gul bil" og slo meg på armen forleden dag da det kjørte en gul bil forbi. Jeg ble bare stående og se dumt på han. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det har vært i norge leenge.. det er bare dere på østlandet som er litt treige i utviklingen. Javel ... Tyder på det motsatte når to bergensere rett over meg her stiller seg totalt uforstående til dette. Denne leken har jeg kjent til i mange år (her i øst). Har hørt både varianten med boble og generell gul bil. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det er jo morsommere om man er flere og alle får utdelt en farge. Det gjør MYE vondere. (best å ha rosa ) Dette har da vært lenge. Det er jo kommet til BÆRUM jo. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jaok.. Men vi som er hardcore slugbuggere vi holder oss til bobler av den gamle typen, og når vi slår så slår vi ikke jenteslag heller (noe som veier opp for at vi ikke får slå så ofte). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå