Gå til innhold

Benq'en min liker ikke DVD+R


Anbefalte innlegg

Jeg har brent diverse DVD-plater uten problemer tidligere, men det var før jeg kjøpte en burk med Verbatim DVD+R 4x. Platene er made in Taiwan og er av typen MCC 002. De første forsøkene endte på 6, 8, 12 og 15%, før Nero fortalte at brenningen var mislykket.

På det femte forsøket gikk det bra, med et resultat på 97 kvalitetspoeng i CDSpeed. Det var tydeligvis bare et lykkrtreff. Har jeg bare vært uheldig med platene, eller er det en annen forklaring? :ermm:

Endret av Junta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Benq DW 1620 med B7U9 og har vært godt fornøyd med den. Var ikke klar over at DVD+R ikke virket med simulering, så jeg takker for info'n OC-Freak. Når det det gjelder Nero, så har jeg ikke oppdatert den. Det er den som fulgte med brenneren. Når jeg nettop prøvde å oppdatere den, så fikk jeg beskjed om at jeg ikke var tilkoblet internett. Det var litt rart, men det er vel bare noen innstillinger i programvaren. :hmm:

Lenke til kommentar

Nå har jeg oppdatert Nero til 6.6.0.13, datert 12 mai 2005, og det er forsatt kun DVD-R som Benq'en godtar. Jeg har testet med Verbatim MCC 002, Memorex CMC MAG E01 og Verbatim MCC 003 (alle DVD+R), og samtlige brenninger har blitt mislykket. Hvis jeg bruker Verbatim DVD-R MCC 02RG20, så går brenningen glatt som bare det. Resultatet med DVD-R varierer fra 95 til 97 kvalitetspoeng i CDSpeed (21 ganger). Med DVD+R har jeg opplevd 2 vellykkede brenninger på 18 forsøk, så det blir vel mye "bingo" :cry: .

Endret av Junta
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg endelig funnet årsaken til problemene med DVD+R. Da jeg skulle overklokke maskinen igjen etter en Bios-oppdatering, så klikket jeg meg inn på "PC Health Status". Der så jeg at vifta på North Bridge sto på 0 rpm. Jeg dro av sidedekselet og så at det stemte. Etter et "pust" fra en kompressor svirret den rundt igjen, og samtlige brenninger med DVD+R går fint.

Det er litt merkelig at en varm North Bridge lagde problemer med DVD+R, og ikke DVD-R, men det gjør ikke så mye. Nå virker det. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...