Junta Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Jeg har brent diverse DVD-plater uten problemer tidligere, men det var før jeg kjøpte en burk med Verbatim DVD+R 4x. Platene er made in Taiwan og er av typen MCC 002. De første forsøkene endte på 6, 8, 12 og 15%, før Nero fortalte at brenningen var mislykket. På det femte forsøket gikk det bra, med et resultat på 97 kvalitetspoeng i CDSpeed. Det var tydeligvis bare et lykkrtreff. Har jeg bare vært uheldig med platene, eller er det en annen forklaring? Endret 22. mai 2005 av Junta Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Hvilken brenner? Oppdatert firmware? Oppdatert nero? Simulering virker kun med DVD-R, ikke DVD+R Lenke til kommentar
Junta Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg har en Benq DW 1620 med B7U9 og har vært godt fornøyd med den. Var ikke klar over at DVD+R ikke virket med simulering, så jeg takker for info'n OC-Freak. Når det det gjelder Nero, så har jeg ikke oppdatert den. Det er den som fulgte med brenneren. Når jeg nettop prøvde å oppdatere den, så fikk jeg beskjed om at jeg ikke var tilkoblet internett. Det var litt rart, men det er vel bare noen innstillinger i programvaren. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Anbefaler at du tester om de platene som tilsynelatende er dårlige, virkelig er dårlige på en annen brenner. Les mer her. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 når jeg kjøpte min Benq DW 1620 så fikk ikke jeg med nero....!!! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 når jeg kjøpte min Benq DW 1620 så fikk ikke jeg med nero....!!! Retail brennere produsert i Desember 2004 eller senere kommer med nero. Bulk/OEM og tidligere retail brennere kom med sonic software. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Nå har jeg oppdatert Nero til 6.6.0.13, datert 12 mai 2005, og det er forsatt kun DVD-R som Benq'en godtar. Jeg har testet med Verbatim MCC 002, Memorex CMC MAG E01 og Verbatim MCC 003 (alle DVD+R), og samtlige brenninger har blitt mislykket. Hvis jeg bruker Verbatim DVD-R MCC 02RG20, så går brenningen glatt som bare det. Resultatet med DVD-R varierer fra 95 til 97 kvalitetspoeng i CDSpeed (21 ganger). Med DVD+R har jeg opplevd 2 vellykkede brenninger på 18 forsøk, så det blir vel mye "bingo" . Endret 22. mai 2005 av Junta Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Sjekket om det har kommet noen nyere firmware? Lenke til kommentar
Junta Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Nå har jeg endelig funnet årsaken til problemene med DVD+R. Da jeg skulle overklokke maskinen igjen etter en Bios-oppdatering, så klikket jeg meg inn på "PC Health Status". Der så jeg at vifta på North Bridge sto på 0 rpm. Jeg dro av sidedekselet og så at det stemte. Etter et "pust" fra en kompressor svirret den rundt igjen, og samtlige brenninger med DVD+R går fint. Det er litt merkelig at en varm North Bridge lagde problemer med DVD+R, og ikke DVD-R, men det gjør ikke så mye. Nå virker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå