Gå til innhold

Er corporate 64-versjon noe bra?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noe vits å installere dette? Hvordan er det egentlig? Er det veldig annerledes enn vanlig XP?

Er det samme problem angående begrensning i antall connections (noe som ødelegger for fildeling) på corporate versjon som det er på SP2? I såfall, går det an å fjerne dette på corporate versjonen også?

Takknemlig for svar :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trippel post er ikke bra!

Nei, men det eneste som skjer hvis jeg bruker edit-knappen er at tråden blir gammel og at ingen ser den.

Forresten: Hva er egentlig forskjellen på XP og XP Pro?

Lenke til kommentar

Forresten: Hva er egentlig forskjellen på XP og XP Pro?

Karmacom skriver litt om det i denne posten:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=358240&hl=

Tror at corporate editions er det samme som XP pro, men solgt til et firma med ett visst antall lisenser. Det betyr at hvis du at en corporate edition, behøver du normalt ikke å aktivere XP. Mulig jeg tar feil her, men det er slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Takk for et svar bobafett. Har lurt på dette noen dager nå, men har ikke oppnådd noe respons

EDIT

Men en ting til: Jeg har en 64 bit AMD-prosessor. Hvilket OS er det da best for meg installere med tanke på ytelse? Finnes det en windows-versjon som er spesielt designet for 64-prosessorer?

Endret av wawa
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å måtte spørre igjen men:

Jeg har en 64 bit AMD-prosessor. Hvilket OS er det da best for meg installere med tanke på ytelse? Finnes det en windows-versjon som er spesielt designet for 64-prosessorer?

Lenke til kommentar

Windows XP 64-bit er laget for 64-bit prosessorer.

Men før du setter igang med å installere dette, bør du undersøke om du får tak i alt av drivere du trenger til hardware din. For man kan ikke bruke drivere til 32-bit windows ("vanlig" windows xp).

Det er generelt en svak ytelsesforskjell i 32-bit programmer, men når 64-bit programmer kommer vil det nok kunne være noe større forskjell.

Så har du jo det med sikkerheten angående virus. Ikke mange virus enda som biter på Windows x64.

Jah, så må du få tak i antivirus programvare som støtter Windows x64. Ikke alle "gamle" antivirus program som gjør det.

Vil si at har du Windows XP 32-bit og er fornøyd, er det ikke grunn til å bytte til 64-bit om du ikke er nysgjerrig på det.

Selv bruker jeg Windows XP 64-bit, og er bare fornøyd med det. Har ikke hatt noe problemer som ikke har kunnet la seg ordne etter en liten søk på google.

Lenke til kommentar
Det er generelt en svak ytelsesforskjell i 32-bit programmer, men når 64-bit programmer kommer vil det nok kunne være noe større forskjell.

Det er nå litt mer enn bare en svak ytelsesforbedring. Ca. 20% mer ytelse ved vanlig bruk har blitt nevnt i flere tester og brukererfaringer.

Det er forøvrig regler om bumping her inne wawa.

Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumps av typen ”*bump*” tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post og maksimalt to stykker sammenlagt.
Lenke til kommentar
Bumps av typen ”*bump*” tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post og maksimalt to stykker sammenlagt.

Det er jo bra siden mine tre første bumps hadde ca. 24 timers intervall. :)

Anyway, jeg har altså forstått det slik: Det er liten vits i å installere 64bit-versjon med mindre jeg skal bruke tunge programmer hyppig. Er det en forskjell i ytelse på programmer som ikke er spesielle "64bit-programmer"?

Det tryggeste er kanskje å vente til 64bit-windows blir mer utviklet og utbredt eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...