-Logos- Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Brukerne har jo bare websiden under brukermappa.. så ikke noe annet står åpent.. Ser ikke problemet med å ha public_html i brukermappa da.. uansett.. tilbake til dette med brukerrettigheter.. lastet opp noen filer (mp3) på en mappe.. som jeg igjen skulle laste ned på en annen datamaskin. tenkte jeg bare kunne lese mappa fra nettleseren og derreter se hvilke filer som lå på mappa, og laste dem ned... men jeg får bare : Forbidden You don't have permission to access /~bruker/ on this server. har prøvd å sette chown til nobody:nogroup Ideer? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Det kan vere httpd.conf. Der må ein definere kva moglegheitar som skal fungere. Her er min del for public_html-mapper. <Directory /home/*/public_html> Options Indexes SymLinksIfOwnerMatch AllowOverride All Order allow,deny Allow from all </Directory> Om du les gjennom httpd.conf i den delen der det der vert bestemt, skjønar du korleis det fungerar. Det er nok at mappa er eigd av brukaren og har chmod 705. Ikkje set nobody som eigar. Endret 22. mai 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 har du 701 på /home/username så er mappa åpen - hvor vanskelig er det å forstå - prøv selv, gå inn som nabobruker og prøv å cat'e ut innholdet av en åpen fil på hjemmeområdet ditt. Lenke til kommentar
olear Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 eh nei, har du chmod 701 på /home/username kan den lese alle filer lesbar for nobody, gitt at personen vet navnet på dem. Du har helt rett, men som du sier så må man vite filnavnet. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 eh nei, har du chmod 701 på /home/username kan den lese alle filer lesbar for nobody, gitt at personen vet navnet på dem. Du har helt rett, men som du sier så må man vite filnavnet. Men dersom apache kjører under SELinux, har den ikke tilgang på steder den ikke skal ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå