Gå til innhold

Leveringstid på apple.com

Anbefalte innlegg

Noken som har bestilt noko direkte fra apple ? Har hørt rykter om måten å levere ting på varierer om det er en Ipod eller om det er en laptop.

Om noken har informasjon angåande dette, vennligst fortell :)

Og blir dette sendt i posten, eller kjem det på døra? Prøvd å lese meg fram til dette, men fant ingen handfaste opplysninger. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer litt an på hva du bestiller. Mine erfaringer er at maskiner bygges i Taiwan og sendes derfra, da tar det ca. en uke før du har den. Tilleggsutstyr og iPod sendes fra Irland, og da har det pleid å ta ca. 4 dager.

De leverer på døren, i alle fall i Bergen. I de store byene er det TNT som står for utkjøringen, mens Posten tar det ærefulle oppdraget i bygdene.

Lenke til kommentar

Takker.

Vi får tru eg får besøk av TNT snart då. Leverer dei ut på dagtid eller kveldstid?

Grunnen til at eg spør er fordi det er ikkje sikkert eg er heime når pakken kjem.

Korleis går ting seg til då?

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar
Takker.

Vi får tru eg får besøk av TNT snart då. Leverer dei ut på dagtid eller kveldstid?

Grunnen til at eg spør er fordi det er ikkje sikkert eg er heime når pakken kjem.

Korleis går ting seg til då?

Dersom det er TNT som leverer ut pakken din, så kommer de gjerne før 16. Dersom du ikke er hjemme så får du en lapp på døren med beskjed om å ringe for å avtale ny levering dagen etter. Evt. så kan du hente pakken direkte på deres lager.

Lenke til kommentar

Apple er noe av det bedre jeg har sett av leveranser o.l, selv om min episode handlet om reperasjon. Det kom en TNT-mann på døra, jeg skrev under på ett papir, han tok med seg iBook'en, 2 uker senere ringte det enda en mann fra TNT, og 5 minutter senere stod han på døra mi med maskina ferdig reparert. Utrolig greit.

Lenke til kommentar

Det er litt av problemet. Trur det er TNT som leverer det her, og den pakkesporinga der skjønner eg minst av :)

Edit: Eller, for å gjere meg sjøl bedre forstått. Eg fant pakka, men blei ikkje så masse klokare.

Ka betyr Opphentingsdato btw?

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Jeg skulle ha noe levert på døren en gang. Pakken kom visstnok på døren den, men det var ingen hjemme. Budet tok da pakken med seg til det lokale postkontoret, hvor den ble oppbevart i to uker uten at jeg fikk noen som helst beskjed. Etter de to ukene ble den sendt tilbake igjen, og jeg stod igjen uten pakke. Jeg ville spurt på postkontoret, ettersom det ikke later til at de sender ut beskjeder om slikt (ut ifra min egen erfaring).

Lenke til kommentar
Ka betyr Opphentingsdato btw?

opphentingsdato er den datoen TNT regner med å få pakken inn til seg, dvs når de henter den fra Apple eller får den fra et annet fraktselskap.

du kan også ta kontakt med TNT sin kundeservice på telefon 810 00 810, selv har jeg måtte ringe det nummeret alt for mange ganger etter surr og rot fra TNT...

det er en egen pakkesporingsfunksjon i brukerprofilen din på applestore, hvis den virker kan du bruke den. jeg har aldri brukt den, fordi den ikke har virket de gangene jeg har hatt bruk for den...

Endret av sir_enzo
Lenke til kommentar
du kan også ta kontakt med TNT sin kundeservice på telefon 810 00 810, selv har jeg måtte ringe det nummeret alt for mange ganger etter surr og rot fra TNT...

Ringte no nettopp. Viser seg at pakken ligger i Nederland endå. Skulle muligens flygast inn til landet i dag eller i morra.

Det var iallefall umulig å lese seg fram på noke pakkesporingssystem. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...