Gå til innhold

Problemer med 350d, kommer opp Err 02.


Anbefalte innlegg

Etter å ha tatt 10 bilder i går begynte "CF-lyset" å lyse og etter at det hadde lyst i ca 10 sekunder kom mld "Err 02" opp i det minste displayet. Og etter det er bildene borte, står at det ikke er noen bilder på minnet. Samme skjer når man tar noen flere bilder. Når jeg ser hvor mye av minnet som er brukt så virker det som bildene er på minnekortet men kommer fortsatt ikke opp når man trykker "play" og ingen bilder kommer opp.

 

Noen som har en fjerneste anelse om det er minnekortet eller kameraet på tur?

 

Har tatt 100 bilder med cam og samme med minnekortet. Det er forresten 1 gb lexar 80x

 

MVH

Leben

 

Edit: Ser at det er Cf-kortet det var noe feil med da jeg sjekket med annet lite cf-kort. Noen som vet hvorfor dette kan skje da dette er nesten nytt?

Endret av Leben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok en rask titt i instruksjonsboken og der står det følgende:

 

Err02: det er feil med CF-kortet.

1. ta ut CF-kortet og sett det inn igjen

2. formater CF-kortet

3 Bruk et annet CF-kort

 

Har du formatert kortet ditt før bruk?

oppskriften står s.118 i instruksjonsboken :thumbup:

Lenke til kommentar

Fant det jeg og. Og ja jeg har formatert CF-kortet før bruk. Hadde ikke noe prob å knipse 100 bilder med et annet cf-kort, men med en gang jeg satt inn dette igjen så gitt d 5-6 bilder før jeg får err 02. Samme skjer etter at jeg har formatert kortet.

 

Leben

Lenke til kommentar

Jeg hadde/har samme problem med et CF kort jeg har. Kameraet(300D) klarer å fylle opp ca.50-60% fø jeg får Error i display'et. Bodern sitt A85 klarer klarer også å fylle det omtrent slik om han forsøker å bruke dette kortet. Nytt kort gjorde susen. Det er jo b-b-b-b-b-billig nå for tiden.

Lenke til kommentar
Fant det jeg og. Og ja jeg har formatert CF-kortet før bruk. Hadde ikke noe prob å knipse 100 bilder med et annet cf-kort, men med en gang jeg satt inn dette igjen så gitt d 5-6 bilder før jeg får err 02. Samme skjer etter at jeg har formatert kortet.

 

Leben

På tide å benytte seg av garantien og få deg et nytt Lexar-kort, ser det ut som! I hvert fall siden kameraet tydeligvis ikke har problemer med andre CF-kort. Ingen grunn til å leve med denne frustrasjonen, for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Jeg avventer nok en uke til men om ikke det har skjedd noe fra hverken Canon eller Lexar sin side, går jeg nok tilbake og hører med de, evt kreve at de skal ta inn enten cam eller helst bytte minnekort. Kjøpte begge deler sammen og kan nok sees på som en mangel. Siden dette er min eneste minnebrikke (bortsett fra den lille som man fikk med) så er det surt og ikke ha cam. Samt at å kjøpe ny minnebrikke er unødig da jeg ikke trenger det enda.

 

Leben

Lenke til kommentar
Jeg avventer nok en uke til men om ikke det har skjedd noe fra hverken Canon eller Lexar sin side, går jeg nok tilbake og hører med de, evt kreve at de skal ta inn enten cam eller helst bytte minnekort. Kjøpte begge deler sammen og kan nok sees på som en mangel. Siden dette er min eneste minnebrikke (bortsett fra den lille som man fikk med) så er det surt og ikke ha cam. Samt at å kjøpe ny minnebrikke er unødig da jeg ikke trenger det enda.

 

Leben

Tror jeg tar en tlf. i morgen å hører hva fotobutikken foreslår - vil nødig oppleve å miste blinkskudd :no:

Jeg kjøpte 1 GB og kameraet på samme sted, i tillegg fikk jeg det gratis 256MB fra Canon.

 

 

Edit: skriveleif..

Endret av dSRL
Lenke til kommentar
dSRL: si fra hva de sier da ;)

Fikk beskjed om at butikken hadde ALDRI hadde hatt problemere eller fått inn klager på Lexar kortene, men sanndisk derimot. Han mente at jeg ikke skulle bekymre meg for denslags..

Ble så mye klokere etter den tlf. :nei: får heller avvente å se om det oppdaters noe her eller andre steder da.

Endret av dSRL
Lenke til kommentar

Har lest et sted at det er problemer med Canon 350d og Lexar kort...

Dette skal fikses med en ny firmware til Lexar kortene.

 

"Det andre problemet gjelder EOS 350D, EOS 20D, EOS 1D Mark II og EOS 1DS Mark II. Det er et kompatibilitetsproblem mellom disse kameraene og Lexar

Professional 80x CF-kort. Det er tilfeller der bilder har gått tapt når man bruker dette kortet i kombinasjon med et av overnevnte kameraer. I samarbeid, har Lexar og Canon funnet årsaken til problemet, og Lexar vil snart ha en ny firmware for CF-kortet klar, som skal løse dette. Det finnes ingen vei rundt problemet i mellomtiden, så hvis du bruker denne kombinasjonen, vil vi anbefale at du midlertidig benytter et annet CF-kort."

 

http://akam.no/art.php?artikkelid=16096

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...