vegardols1 Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Hei jeg har et litte problem... jeg har nettop kjøpt en saab 9000 tubro intercooler delebil.. jeg tok motoren fra denne og satte i min vanlige saab 9000 i. denne bilen er chipet, kn filter, effektanleg, shiftet til større turbo og turbo trykk stilt opp til 1 bar, dagen før jeg kjøpte denne bilen så stilte siste eier turbo trykket opp på max så nå er det over 1,5 bar, og tingen er det at stilingen på turbo trykket var inne i bilen styrt elektronisk. å for at jeg skulle få denne stillingen måtte jeg shifte hele ledningsnett inne i bilen. dette ville jeg ikke så jeg lurer på om det er noen andre måter å stille turbo trykket på, det er ikke mulig å gjøre dette på weistgate stagget (er ikke sikker på hvordan det skrives) for stagget er helt, jeg har hørt noen om en kran som kan stille dette ned men hvor får jeg eventuelt kjøpt dette å funker dette eller har noen en annen måte? venligst svar!! Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hei! Jess Enda en Saab fan! Ser ikkje ut som noken her har peiling, so då kan eg anbefale deg http://www.saabturboclub.net/ spør der du, du får garantert hjelp Lenke til kommentar
62 Comet V8 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) jo! nå skal du høre.. må bare lese skikkelig gjennom greia en gang til.. en kompis av meg hadde en saab9000 turbo som gikk kjempegodt en gang. en sensommerkveld fant vi ut at bilen gikk for dårlig, og fant ut at dette måtte endres på. her oppe har vi jo veier som går å kjøre i mer enn 90 på . som sagt så gjort, etter litt gransking av ledningsnettet i saaben fant vi ut at wastegaten var elektronisk styrt.. husker ikke dette helt, da det er noen år siden, men mener bestemt på at det gikk en vakum/trykk slange inn på ei elektronisk motstand. vi installerte iallefall en liten turbotrykkmåler fra biltema (som viste skala i bar (originalt vises jo bare litt eller ingenting turbotrykk)), tok av kontakten som sto bakpå den variable motstanden, og trakk en ledning fra kontakten til brytern som regulerer lysstyrken i dashbordet og en tilbake til kontakten. Så var vi klare for prøvetur. etter litt ratting kom vi oss ut på hovedveien og kunne konstantere at ladetrykket ble "noe mer" enn originalt. Turbotrykket økte også etter som vi justerte på mer lys i dashbordet det funka. . Etter litt finjustering av turbotrykket (er ikke helt sikker på hvor mye trykk vi hadde, men mener bestemt at det var rundt 1.2 bar kan dette stemme?) satte vi kursen sørover og gasset godt på . Etter en snartur på noen km for å teste dette litt kunne vi konstantere at bilen gikk ganske godt. Vi stoppet på en liten snuplass og åpna panseret, i kveldsmørket skinte turboen som ei lita sol neddi motorrommet vi klappa igjen panseret og kjørte "rolig" hjem igjen. der kjølte vi ned spetakkelet og tok kveld. Dagen etterpå begynte bilen å gå litt rart og den røk blått når man trødde den litt. vi fant ut at det var best å koble av "koblinga" vår og sette på standard laddetrykk igjen. Først trodde vi at turboen var gåen, men det viste seg, heldigvid, at det bare var toppakninga som ikke hadde tålt støyten. that piece of original shit .... men hvis du ikke hadde turbo på originalbilen din, så tror jeg du kan prøve å finne de ledningene som går til wastegaten der.. hvis ikke det er mekanisk/vacumstyrt det der da.. det gikk iallefall fint på standard saaben til kameraten min.. bildet er faktisk av veien vi kjørte på Endret 20. mai 2005 av 62 Comet V8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå