Joachim Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Noen som har en formening om hva som er den beste cooleren til AMD på markedet idag? Sitter med en XP 2000+ , og ei Titan-vifte, og på en varm sommerdag stiger temp. sakte men sikkert opp mot 65. Vannkjøling kan fort bli dyrt, så kanskje ei god vifte kan hjelpe? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 [ Denne Melding var redigert av: fondus på 2002-07-14 21:31 ] Lenke til kommentar
fondus Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Begynner å bli lei disse spørsmåla som kommer opp på nytt og på nytt hele tiden, men jeg skal alikevel svare: TT Silent Viking er noe for deg hvis du vil ha bra kjøling og lite lyd. Hvis ikke lyden ahr betydning for deg, setter du sammen ei bra kjøleribbe og en prapst vifte på microplex.no som dekker ditt behov. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Ta Swiftech si kjøleribbe på microplex.no og ei delta vifte :wink: Syns synd i vedkommende som skal sitte ved deg på lan! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Swiftech eller en Alpha Pal med ei rolig 80mm med rheostat/spenningsregulator. Bra kjøling, lite støy! Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: Den 2002-07-14 21:30, fondus skrev:Begynner å bli lei disse spørsmåla som kommer opp på nytt og på nytt hele tiden, men jeg skal alikevel svare: TT Silent Viking er noe for deg hvis du vil ha bra kjøling og lite lyd. Hvis ikke lyden ahr betydning for deg, setter du sammen ei bra kjøleribbe og en prapst vifte på microplex.no som dekker ditt behov. Hvis du ser på han som spurte så ser du at karen har postet tre meldinger. Kanskje han ikke er helt inne i forumet enda? Kansje han ikke vet at det ble svart på dette spørsmålet i går? Ellers er jeg en smule uenig med deg. Han spurte etter det absolutt beste mht luftkjøling/amd i dag. Da kommer du ikke utenom Swiftech og Delta. (kanskje SLK-800 kan slå det opsettet med 0,5grader, det vet jeg ærlig talt ikke) En annen ting er at hvis lyden ikke betyr noe så er jo ikke papst det man kjøper (?) Papst er jo kjent for høy effekt per dB støy. Delta vifter derimot er kjent for å være direkte farlige... de kutter fingrer som varm kniv i smør. Men så blåser de noe grønnforjævlig med luft også da. DrErling Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Zalman CU5100 Denne selges på Multicom.no for rundt 300 kr inkl frakt og sånn. Min XP2000+ holder 40 grader jevnt... Lenke til kommentar
~Dj.Diablo~ Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Kjøp Thermal Take "Silent Viking" eller "Volcano 7" Linken finner du her: http://www.microplex.no gå til kjølere og velg socket A/FC-PGA Lenke til kommentar
Joachim Skrevet 17. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2002 Takk for svara! Ser ut som om det heller mot ei Swiftech-ribbe med Papst-vifte. Lavt støynivå har høy prioritet, men bør kjøle godt samtidig. Hva kan jeg forvente av temperatur med et slikt oppsett? En ting gjenstår, hvem er billigst? Ser Microplex har ribba til 645,- og vifte til 155,- - Noen billigere? Joachim Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Quote: Den 2002-07-14 21:26, Joachim skrev:Noen som har en formening om hva som er den beste cooleren til AMD på markedet idag?Sitter med en XP 2000+ , og ei Titan-vifte, og på en varm sommerdag stiger temp. sakte men sikkert opp mot 65.Vannkjøling kan fort bli dyrt, så kanskje ei god vifte kan hjelpe? din cpu varme er ikke akkurat høy da, min AMD XP2100+ blir 85 grader med litt Q3 eller noe annet form for cpu-belastning Lenke til kommentar
felzius Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 85 grader ? Regner du i << farenheit >> du eller ? 1600+ med Volcano 7s , 3 minutter, poff rund 55 grader så går cpuen :sad: ... du bør sjekke om du har plass til en 70x70mm vifte.. d hadde ikke jeg på mitt A7A266 MainBoard... Måtte vist bestille nytt.. kjipt som F***, men ikke noe jeg kan gjøre med d... anyway, noen som har en bra kjøler som måler 65x65mm ? som kjøler bra også da.. Helst under 26 dba.... Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Quote: Den 2002-07-17 22:35, Joachim skrev:Ser ut som om det heller mot ei Swiftech-ribbe med Papst-vifte. Lavt støynivå har høy prioritet, men bør kjøle godt samtidig. Sats heller på PAL8045 eller AX7. De er 200kr billigere og vil gi ca samme temperatur som swifty'n når du bruker ei svak vifte som du har tenkt å gjøre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå