Klette Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Tittelen sier vel det meste, men jeg er i alle fall på utkikk etter ny laptop, har vel stort sett bestemt meg for en powerbook, men i den forbindelse lurer jeg på endel ting. Er det lurt å kjøpr nå, eller kommer det en G5 powerbook i nærmeste fremtid. Skal til høsten inn på datateknikk eller elektronikk ved ntnu, noen erfaringer ved å ha mac som plattform ved programmeringskursene der? regner vel med at de driver med "skikkelig" kode der (plattform uavhengig), men noen erfaringer hadde vært kjekt. Vil en 17" bli for stor for å kunne brukes som laptop? Er det forresten nye rykter om at apple skal bytte ut ati med nvidia kort? (nvidia har jo bedre opengl-støtte og ytelse) Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 PowerBook G5 kommer nok ikke ut i nærmeste fremtid nei! Dessuten oppgraderte Apple for litt siden hele PowerBook serien med raskere G4 prosessorer, så vi må nok vente en liten stund. Har en venn av meg som skal studere kybernetikk ved NTNU til høsten og han kjøpte seg nettopp en PowerBook 15" etter anbefaling fra flere NTNU studenter v/mac1.no forumet. Du må for all del ikke glemme at mye av det som kjøres på NTNU er UNIX-basert...og hva er MacOS X basert på...? Nemlig Lenke til kommentar
gnus Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Eg har ein PowerBook 12" og har også søkt på NTNU, Ingenørvitenskap og IKT. På sidene til NTNU står det "Ved oppstart vil studieprogrammet sponse deg, slik at du får et meget gunstig tilbud om å kjøpe egen bærbar PC.". Er det sånn at eg må kjøpe meg ein laptop PC-til høsten.. Noen som vet? Er forresten kjempe fornøyd med powerbooken.. kjøp den! Lenke til kommentar
Klette Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Fett nok Da var pben min bestilt 1.67GHz PowerPC G4 w/ 128MB VR 1GB DDR333 SDRAM - 2x512 SO-D 100GB Ultra ATA drive @ 5400 8x SuperDrive (DVD+/-RW/CD-RW) Gleder meg bare "litt" Lenke til kommentar
ponke Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Eg har ein PowerBook 12" og har også søkt på NTNU, Ingenørvitenskap og IKT. På sidene til NTNU står det "Ved oppstart vil studieprogrammet sponse deg, slik at du får et meget gunstig tilbud om å kjøpe egen bærbar PC.". Er det sånn at eg må kjøpe meg ein laptop PC-til høsten.. Noen som vet? Er forresten kjempe fornøyd med powerbooken.. kjøp den! Du MÅ ikke akkurat det. For de har jo ikke lov til å bedrive kjøpstvang på slike ting (i alle fall på de linjene/studiene jeg har hørt/lest om). Men de leverer et tilbud i samarbeid med en leverandør, og det er absolutt en nødvendighet med PC/Internett-tilgang på fritiden og ellers i studietiden på NTNU (og spesielt om du skal studere IKT på noen måte). I år var det vel en litt kjedelig Toshiba som var tilbudet. Men det varierer veldig hva for "målgruppe" maskinene er vinklet mot. I år var det hjemmebrukeren (kjipt skjermkort). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå