Garreth Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg har en WD raptor 74gb som plutselig begynnte å oppføre seg veldig rart. Har formatert og installert xp på nytt, men det hjalp ingen ting. Pcen fryser ofte eller slår seg av. Nå virker det ikke som den vil starte windows engang, den står bare å lager klikkelyder. Er det noen måte å ta ut harddisken og sette den inn i en annen pc for å "reparere" disken. Trenger ikke å ta vare på noe data, vil bare at harddisken skal fungere. Jeg har funnet ut at det som mest sannsynligvis lager problemer er PSUen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg har funnet ut at det som mest sannsynligvis lager problemer er PSUen. Tja, klikkelyder fra HD pleier stort sett bety at de er døende. Hvorfor mener du at det er PSU-en? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Etter at lynet slo ned og tok knekken på hovedkortet så har jeg en mistanke om det kan være noe galt med psuen, men det kan godt være harddisken også. Det som skjer når maskinen låster seg er at det kommer en slags skurrelyd fra høytalerene/hodetelefonene, dette kan skje mens det ikke er noen programmer som er i bruk, bare windows skjermsparer f.eks. Det er heller ingen konsikvent låsing, det kan gå to tre timer eller den låser seg etter noen minutter. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 bump. Noen som har hatt samme problem før, som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
zhorty Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Etter mine erfaringer, er det et "godt" kjennetegn på at harddisken er ødelagt, desverre. Har skjedd med meg før, og da fantes det ingen annen løsning enn å kjøpe en ny. Skjedde med en kammerat også, og det samme måtte til. :/ Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hadde noen klikkelyder i den gamle IBM-disken min, PCen låsteseg når den prøvde å lese noe på et spesielt område på disken. Eller er det som at disken skrur seg av og på? Da kan det være molex-kontakten som er dårlig. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Nei, den skrur seg ikke på igjen etter at den har låst seg. Som sagt så har den "klikket" helt nå, den klarer ikke å boote opp windows, jeg får bare en error: Windows could not start because the following file is missing or corrupt: /windows/system32/config/system Det er ikke allitid den kommer så langt engang, noen ganger så står den bare å lager klikkelyder og viser en svart skjerm. Edit: Denne erroren hadde jeg for 2 dager også, da formaterte jeg og la inn xp på nytt. Endret 19. mai 2005 av Garreth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå