Gå til innhold

Gainward "GS" eller POV 6800Ultra

Makky

Anbefalte innlegg

Jeg er i et lite dilemma...Skal ha nytt skjermkort og etter mye fram og tilbake havnet jeg mellom disse to kortene:

Gainward Golden Sample 6800 Ultra (kjører på 430Mhz) 4599,-

og

POV 6800 Ultra (kjører på 425 Mhz) 3595,-

Hvilken av disse to bråker minst? Er det noen som kan hjelpe meg med det?

Gainward har en egen "viftestyrings"program til kortet sitt slik at man kan ta ned turtallet ved 2D, er det noen med dette kortet som kan si noe om man merker mye forskjell?

Kan Pov sin vifte styres på noen som helst måte?

Jeg har bestilt Gainward sitt kort, men begynner nesten å angre. På komplett koster dette kortet 4599,- mens netshop har Pov sitt kort på tilbud denne uken til 3595,-.

Altfor mye penger å spare hvis Pov sitt kort bråker like mye som gainward sitt.

Jeg har ikke tenkt å bytte noen kjøler pga garantien.

Er det noen som kan hjelpe meg med valget her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

POV 6800U bråker høyst sannsynlig mindre einn Gainward 6800U. Sistnevnte er vel en av de produsentene som støyer mest, men det er kanskje ikke så rart ettersom dette kortet kjøles av to vifter.

Endret av apwr
Lenke til kommentar

hehe...da er jo valget klart da.... Bestiller et Pov kort da...

For å benytte meg av angrefristen, kan jeg bare be dem på posten å sende tilbake kortet? Eller må jeg fylle ut noen skjema? (Så at komplett hadde en egen "angrefrist" knapp hvor det eneste man fyller ut er kontonr....)

edit: Fikk beskjed om at de har mottat "saken" og at jeg vil motta et returnr.

Takk for hjelp

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Går du for POV 6800u kan jeg absolutt anbefale å kjøpe NV5 med en gang, da får du en nokså stillegående vifte som kjøler bra.

Problemet er garantien da....Har heller aldri byttet kjøler på skjermkort, innbiler meg at det er kronglete :p

Kjøler NV5 rambrikkene?

Lenke til kommentar

Gainward's ExperTOOL gir deg muligheten til å regulere viften mellom 50 og 100% med trinn på 1%. Dette virker i 3D så vel som 2D. Det er en veldig vesentlig forskjell mellom de to lydnivåene. Kortet bråker som et fly ved 100%, da anbefales headset.

Personlig ville jeg valgt POV kortet, da jeg ikke syntes det andre svarer seg i forhold til pris. GS kortene er gode klokkere, så du kan klokke det til å yte en del bedre enn POV kortet.

Endret av Azton
Lenke til kommentar
Går du for POV 6800u kan jeg absolutt anbefale å kjøpe NV5 med en gang, da får du en nokså stillegående vifte som kjøler bra.

Problemet er garantien da....Har heller aldri byttet kjøler på skjermkort, innbiler meg at det er kronglete :p

Kjøler NV5 rambrikkene?

Den kjøler rambrikkene. Kan være litt kronglete å montere ja. Og skulle noe skje kan du jo alltids bare montere den gamle kjøleren på igjen.

Lenke til kommentar

Kjøler NV5 rambrikkene?

Den kjøler rambrikkene. Kan være litt kronglete å montere ja. Og skulle noe skje kan du jo alltids bare montere den gamle kjøleren på igjen.

Men det kan sikkert "merkes" at man har byttet kjøler, er litt teit hvis man får avslag på garantien :p

Kan jo håpe på at nettbutikken kanskje vil bytte kjøler..

Lenke til kommentar
gainward kortet kan du klokke så mye du vil uten å miste garantien ;)

Nei. Du kan kjøre på såkalt enchanced mode der kortet kjører på høyere klokkefrekvenser enn andre 6800U kort uten å miste garantien. GS kort er også generelt mer klokkbare enn "vanlige" kort grunnet håndplukkede brikker hos nVidia og minneprodusenten.

Endret av Explorer
Lenke til kommentar
Mener å ha vært borti at viftehastigheten kan justeres med Xpert tools på kort som ikke er Gainward også. Tror denne funksjonen er bygd inn i alle GF6800U/GT kort.

Uansett, skader jo ikke å prøve. ;)

Noen som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar
gainward kortet kan du klokke så mye du vil uten å miste garantien ;)

Nei. Du kan kjøre på såkalt enchanced mode der kortet kjører på høyere klokkefrekvenser enn andre 6800U kort uten å miste garantien. GS kort er også generelt mer klokkbare enn "vanlige" kort grunnet håndplukkede brikker hos nVidia og minneprodusenten.

"enchanced mode" er vel de ekstra 30 Mhz den kjører på, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...