Gå til innhold

PlayStation3 VS Xbox360


Anbefalte innlegg

Xbox 360 har 3 ganger så rask prosessor som ps3 og graphics processing unit til xbox360 er langt bedre enn ps3 sin... microsoft ga ut all den infomasjonen på siste dagen i e3, SE SELV

 

 

og devil may cry og tekken screen shots som er ute nå er ikke in-game.. HER er derimot in game av ps3 og det er ikke akkurat til å juble over

LOLOLOL Ja, Du ER en mongo fyr. Såklart er ikke devil may cry bildene ekte, og de bildene der, De er ifra Gran Turismo 4...

Og hva så. om ign påstår at Xbox 360 er kraftigere enn ps3 kan dem legge seg, så samt jeg leser gamespot :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Xbox 360 har 3 ganger så rask prosessor som ps3 og graphics processing unit til xbox360 er langt bedre enn ps3 sin... microsoft ga ut all den infomasjonen på siste dagen i e3, SE SELV

 

 

og devil may cry og  tekken screen shots som er ute nå er ikke in-game.. HER er derimot in game av ps3 og det er ikke akkurat til å juble over

LOLOLOL Ja, Du ER en mongo fyr. Såklart er ikke devil may cry bildene ekte, og de bildene der, De er ifra Gran Turismo 4...

Og hva så. om ign påstår at Xbox 360 er kraftigere enn ps3 kan dem legge seg, så samt jeg leser gamespot :yes:

Skal bare minne deg om at personhetsing ikke er tillat på et offentlig forum.

 

Og overdrevent bruk av LOL er fy! *klask på lanken*

Lenke til kommentar
Xbox 360 har 3 ganger så rask prosessor som ps3 og graphics processing unit til xbox360 er langt bedre enn ps3 sin... microsoft ga ut all den infomasjonen på siste dagen i e3, SE SELV

 

 

og devil may cry og  tekken screen shots som er ute nå er ikke in-game.. HER er derimot in game av ps3 og det er ikke akkurat til å juble over

LOLOLOL Ja, Du ER en mongo fyr. Såklart er ikke devil may cry bildene ekte, og de bildene der, De er ifra Gran Turismo 4...

Og hva så. om ign påstår at Xbox 360 er kraftigere enn ps3 kan dem legge seg, så samt jeg leser gamespot :yes:

Skal bare minne deg om at personhetsing ikke er tillat på et offentlig forum.

 

Og overdrevent bruk av LOL er fy! *klask på lanken*

Det var da ikke personhetsing? :no:

Overdrevent bruk av lol? :blink::eek:

Lenke til kommentar

Denne posten er vel et kron-eksempel på hvorfor jeg glir mer og mer vekk fra forumet på Gamer.no.

Hadde folk som postet satt seg ned og tenkt litt før de trykte på "Svar" knappen, så hadde de kanskje innsett at det de nettopp hadde skrevet ikke bidro til noe som helst for posten, og 85% av svarene hadde kanskje ikke blitt sendt, evt formulert på en litt annen(bedre) måte.

 

At folk liker forskjellige ting er helt naturlig, men det å stå her og vise hardnakket til fakta som ikke er annet enn oppspinn blir bare trist. Enda tristere er det å se folk som bare skriver: " XBOX 360! "

 

Om du er 12 eller 30 så klarer du helt sikkert å være litt objektiv, og innrømme at å diskutere hvorvidt xbox360 eller ps3 er best blir helt umulig siden ingen av konsollene er på markedet ennå.. Joda, specs på papir er en ting, men faktsik ytelse ser vi ikke før de er ferdige.

 

Hvor langt kom man i diskusjonen om xbox vs ps2 vs gc? Amd vs Intel? osv osv..

 

Til sist: spar meg for et svar hvor jeg blir fortalt at jeg "ikke trenger å lese postene her.". Alt jeg etterlyser er at bidragene blir litt mer gjennomtenkte enn de er pr i dag.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Graffik er ikkje alt nei. Spill trenger ikkje å ha god grafikk for at dei skal bli bra.

HEHE, la meg gjette, du er en Xboks fan, Det er det dummeste jeg har hørt, i dagens samfunn er det utseende som teller... Og denne gangen har PS3 bedre grafikk...(kilde Gamespot)

Lenke til kommentar
Det er ikke et feigt triks, men jeg tror det kommer til å slå tilbake på Microsoft selv. Hvorfor velger de egentlig å lansere gullesset sitt, Halo 3, samtidig som Sony lanserer sin PS3 som Microsoft er fullt klar over er en stor trussel? Har de virkelig så god tro at de håper PS3 vil havne i skyggen av Halo 3? Å nei du, da har de nok tabba seg ut...

Helt enig med deg! :yes:

Lenke til kommentar
Xbox 360 har 3 ganger så rask prosessor som ps3 og graphics processing unit til xbox360 er langt bedre enn ps3 sin... microsoft ga ut all den infomasjonen på siste dagen i e3, SE SELV

 

 

og devil may cry og  tekken screen shots som er ute nå er ikke in-game.. HER er derimot in game av ps3 og det er ikke akkurat til å juble over

LOLOLOL Ja, Du ER en mongo fyr. Såklart er ikke devil may cry bildene ekte, og de bildene der, De er ifra Gran Turismo 4...

Og hva så. om ign påstår at Xbox 360 er kraftigere enn ps3 kan dem legge seg, så samt jeg leser gamespot :yes:

Skal bare minne deg om at personhetsing ikke er tillat på et offentlig forum.

 

Og overdrevent bruk av LOL er fy! *klask på lanken*

hhe, det er det dummeste jeg har noen gang har lest, Det er jo ren propoganda, det som står der er ikke sant, spør du meg, så stoler jeg ikke på sidene som tar en side når de snakker om en konsoll, se heller på Gamespot, der er mer nøyaktige fakta!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Det er ikke et feigt triks, men jeg tror det kommer til å slå tilbake på Microsoft selv. Hvorfor velger de egentlig å lansere gullesset sitt, Halo 3, samtidig som Sony lanserer sin PS3 som Microsoft er fullt klar over er en stor trussel? Har de virkelig så god tro at de håper PS3 vil havne i skyggen av Halo 3? Å nei du, da har de nok tabba seg ut...

Helt enig med deg! :yes:

jeg forstår ikke helt dette innlegget, du stiller et spørsmål som du selv svarer på helt i begynnelsen.

1 - selvfølgelig ser microsoft på sony som en stor trussel, det sier vel seg selv.

2 - hvorfor velger microsoft å lansere gullesset halo3 samtidig som ps3 ? jo, nettopp fordi de anser sony som en stor trussel og de ønsker å skape mest mulig blest rundt xbox360 ved lanseringen til ps3.

3 - hva vet du om hva de tror ? virker som om mange er flink til å se bort ifra det faktum at halo 2 er tidenes mest solgte konsollspill.

 

personlig så er jeg dønn lei av hele denne diskusjonen rundt disse to konsollene. her har vi to konsoller som er mer enn kraftig nok til å levere en forrykende opplevelse foran tvn.

per i dag så vet vi sannsynligvis mest om xbox360, mens ps3 kan vi bare spekulere om, da er det greit å vite at man ikke burde ta alt sony sier som god fisk, hva med alt det de påstår er ingame og realtime ?

det har da allerede vært en god del diskusjoner rundt det temaet.

 

de samme personene som legger ut om hvor utrolig komplisert ps3 er presterer å legge ut om hvor lite komplisert xbox360 er, og fremstiller det som om det bare er en pc i konsoll-får, på den måten gjør man en glimrende jobb i å ignorere f.eks artikkelen til hardocp hvor de tok en nærmere titt på gpuen til xbox360.

 

uansett hvordan man vrir og vender på det så er begge konsollene mer enn kraftig nok, det som vil spille størst rolle er hvor enkelt det er å lage spill til konsollene, utnytte kreftene på best mulig måte.

forstår ikke helt hvorfor man absolutt må "Velge side" så forbanna tidlig.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
Graffik er ikkje alt nei. Spill trenger ikkje å ha god grafikk for at dei skal bli bra.

HEHE, la meg gjette, du er en Xboks fan, Det er det dummeste jeg har hørt, i dagens samfunn er det utseende som teller... Og denne gangen har PS3 bedre grafikk...(kilde Gamespot)

Da har ikke du hørt mye dumt, alle vet jo at det er gameplay som teller. En gidder ikke å spille et fotorealistisk spill så lenge det føles som om du blir tvunget til å gjøre noe. Gameplay kommer alltid til å være viktigere enn grafikk, hvorfor tror du ellers CS har blitt så populært som det har?! Det er ikke på grunn av slående vakker grafikk ihvertfall. Gameplay > Grafikk any day.. 'Nuff said.

Lenke til kommentar

Gameplay er helt klart det som er alfa omega i ett spill, friheten til å velge hva man skal gjøre, og hvordan det blir gjort. Men grafikk har også en del å si, da dette kan styrke det allerede gode gameplayet.

 

Så jeg sier ja takk begge deler jeg:)

Lenke til kommentar
Graffik er ikkje alt nei. Spill trenger ikkje å ha god grafikk for at dei skal bli bra.

HEHE, la meg gjette, du er en Xboks fan, Det er det dummeste jeg har hørt, i dagens samfunn er det utseende som teller... Og denne gangen har PS3 bedre grafikk...(kilde Gamespot)

Ka veit du om dagens samfunn og dets krav til spill? Er det Norsk Gallupp som har vert ute i det siste eller? :dontgetit: Men sånt er er bare tåpelig å si, klart det er en fordel om ett spill har flott grafikk og effekter og slikt, men til syvende og sist så er det gameplay som teller, slik mange har sagt på dette forumet til evig tid. Men om man er en grafikkhore uten like så kan man drite langt i gameplay :yes:

 

EDIT: Hvilken som helst konsoll fan,uansett format kan si at det er gameplay som teller.Du er PS2 fan du da? :tease:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvis ikke noe av det ps3 filmene var in-game hvordan kan det ha seg at man kunne bevege kamerat i realtime i filmene?!? det går jo ikke.. så da må det vere in-game. noe av det ihverfall.

 

xbox360 hele systemet har 1Teraflops.. mens PS3 har litt over 2. da sier det seg selv hvem som er raskest... og PS3 har 7 cpu kjerner mens xbox bare 3

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
og PS3 har 7 cpu kjerner mens xbox bare 3

Feil. PS3 har 7 prosessorkjerner ja, men xbox 360 har 3 prosessorer. Det er en ganske stor foskjell der. Det blir som å sammenligne den nye prosessoren til Intel med to prosessorkjerner, med PowerMac sine 2 prosessorer.

Lenke til kommentar

Mye rart å lese om her.

Er vel stort sett smakssak. Nå har jeg lest at bare fordi PS3 har dobbel så stor ytelse som X360 så betyr ikke det bedre spill. PS3 kan f.eks. kobles til 2 TVer hvor den ene brukes til spill og den andre til videosamtale...samtidig selvfølgelig.

På en annen notis, ang det dere har sett av videoer og bilder av kommende spill, mesteparten av hardwaren til konsollene er ikke ferdig en gang. Demoen til Gears of War f.eks. ble spilt på en high end PC på E3, så man skal ikke stole for mye på slike bilder og drive og sammenligne og konkludere med at den ene konsollen er bedre enn den andre. Men grafikkmotoren er jo den samme. Resultatet kan variere stort, positivt og negativt.

Denne generasjons konsoller blir vanskeligere å skille fra hverandre med tanke på ytelse, i forhold til f.eks. PS2 vs Xbox vs Gamecube.

Det er ikke alltid kraften som har noe å si, men hvordan man disponerer kraften.

 

Det var vel det jeg hadde å si.

 

PS3 blir bra, X360 blir bra, Nintendos neste blir bra. Man kan ikke alltid kåre en klar vinner.

Lenke til kommentar
xbox360 hele systemet har 1Teraflops.. mens PS3 har litt over 2. da sier det seg selv hvem som er raskest... og PS3 har 7 cpu kjerner mens xbox bare 3

Sonyflops + nvflops = a whole lot of bullshit. Dette er alt bare PR der begge parter vrir på ting slik at deres produkt ser best mulig ut. PS3 har 7 SPE kjerner ja, men bare en general purpose enhet mot 3 dual threaded på Xbox360. Dette er hva ATi sier:

 

The PS3 does appear to have a huge amount of CPU power with the seven Cell cores. The problem they have is that CPU power isn’t really what developer’s need – the bottleneck is really the graphics. Everybody is going multi-threaded and multi-core – the Xbox 360 has three PowerPC cores, AMD and Intel both have dual-core chips, so everyone is having to learn how to write this stuff. But writing multi-threaded apps for two or three cores is difficult. Doing it for seven separate cores, when the main core has a slightly different feature-set from the other six, is very, very difficult.

 

Rather than separate pixel and vertex pipelines, we’ve created a single unified pipeline that can do both. Providing developers throw instructions at our architecture in the right way, Xenos can run at 100% efficiency all the time, rather than having some pipeline instructions waiting for others. For comparison, most high-end PC chips run at 50-60% typical efficiency. The super cool point is that ‘in the right way’ just means ‘give us plenty of work to do’. The hardware manages itself.

 

This time around, they (nVidia) don’t have the architecture and we do, so they have to knock it and say it isn’t worthwhile. But in the future, they’ll market themselves out of this corner, claiming that they’ve cracked how to do it best. But RSX isn’t unified, and this is why I think PS3 will almost certainly be slower and less powerful.

 

Så hvem er det som har rett? Er noen her med nok komentanse, kunskap og har tilstrekelig informasjon om disse maskinene til se forbi PR snakket og avgjøre hvilken som er raskest? Tror ikke det. Er det engang mulig å finne en felles grunn for sammenligning eller er dem for forskjellig til å virkelig kåre en vinner?

Skal vi alle kanskje slutte å late som "jeg vet hvilken som er raskest"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...