Gå til innhold

PlayStation3 VS Xbox360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xbox 360 har 3 ganger så rask prosessor som ps3 og graphics processing unit til xbox360 er langt bedre enn ps3 sin... microsoft ga ut all den infomasjonen på siste dagen i e3, SE SELV

 

 

og devil may cry og tekken screen shots som er ute nå er ikke in-game.. HER er derimot in game av ps3 og det er ikke akkurat til å juble over

Endret av mongofyr
Lenke til kommentar

Hva er alt dette stresset om hvilken konsoll som har best maskinvare da? KAn ikke folk bare innse at det tar et par år før vi ser noe særlig foskjell grafikkmessig på de to konsollene. Er ikke så vanskelig å forstå vel. Tar litt tid å finne ut hvordan man skal bruke hardware-en i konsollen.

 

En annen ting er at det faktisk ikke spiller noen rolle om hvilken konsoll som har best maskinvare da dette faktisk ikke har noen stor innflytelse på spillene. Det er gameplay, historie og andre slike ting som teller mest. Om grafikken ikke ser helt like pen ut som på den andre konsollen så er det bare å gi bæng. Det er spillene som teller.

 

Neste gang Sony, Microsoft og Nintendo skal gi ut nye konsoller kommer akkurat samma temaet opp: "Hvilken konsoll har best maskinvare". Personlig så gor jeg langt f og det burde flere gjøre. Er ikke akkurat så gjevt å vinne denne prisen. Er bare å bygge et stort monster av et kabinett, og putte alksens teknologi inni der.

 

Det som gjenstår å se er om det kommer mange skikkelig gode spill til PS3 og Xbox 360. HVis utviklerne fokusrer for mye på grafikk-biten, som jeg frykter, vil 99% av spillene være produsert for grafikkhorene. Nintendo trenger jeg ikke bekymre meg over da jeg allerede vet at spillene der ikke er laget for grafikkens del.

 

Så kan folk istedenfor å fokusere på maskinvare vende blikket mot spillene og mulighetene til konsollene? Eller er det en tapt krig jeg utkjemper. Det føles ihvertfall slik nå.

Lenke til kommentar
Xbox 360 har 3 ganger så rask prosessor som ps3 og graphics processing unit til xbox360 er langt bedre enn ps3 sin... microsoft ga ut all den infomasjonen på siste dagen i e3, SE SELV

 

 

og devil may cry og  tekken screen shots som er ute nå er ikke in-game.. HER er derimot in game av ps3 og det er ikke akkurat til å juble over

Så klart må det være M$ som kom den infomarsjonen...

 

PS3 har 8 3,2Ghz prossesorer, men xbox360 "bare" har 3, sier seg selv hvem som er kraftigst av dem da...

 

Jeg tror at de fleste har konkludert med at de er begge kraftige maskiner, men PS3 er kraftigst på papiret...

 

PS3 kommer ut 3-4 måneder senere enn xbox360, men etter min menig blir det verd å vente på....

Endret av zokra
Lenke til kommentar
PS3 har 8 3,2Ghz prossesorer, men xbox360 "bare" har 3, sier seg selv hvem som er kraftigst av dem da...

Tullball - $ony sin PS3 har da virkelig ikke 8 prosessorer.

Nei, sony har cell, en prossesor med 8 kjerner, microsoft fikk IBM til å lage et spessielt hovedkort til å ha 3 prossesorer (enkelkjerner) på...

Endret av zokra
Lenke til kommentar

ja, såklart må MS komme med infoen, det er jo dems konsoll.. jeg tviler på at de lyver om den, da hadde de gått konk(egentli ikke da)hadde det vert bedre om infoen kom fra f.eks rema1000 eller Nille eller kanskje statoil, neida:P

 

ps3 har bare èn 3.6ghz prosessor. og xbox har også bare èn.. men xbox sin har 3 kjerner eller "cores".. men èn cell CPU er i praksis tilnærma lik èn xbox 360 CPU i kraft. men det er de "3 cores" som gjør xbox sin raskest

 

hvis ps3 hadde hatt 8 prosessorer ville den vert mega svær og måtte bli kjølt ned av en fryseboks og kosta langt over 20 000...

 

Grafikk kortet til ps3 er faktisk ferdig alt ble vist fram på e3

 

MS har vert taktisk hele tiden med xbox360, de har aldri røpet hvor kraftig den egentlig er. de venta på det rette tidspunktet. Hadde sony visst hvor krafti xbox360 kom til å bli hadde de sluppet ut ps3 samtidig. men de var så sikre på at CELL prosessoren kom til å slå alt så de satt datoen til 2006 for å liksom dempe salget på den "ikke SÅÅÅ kraftige XBOX" for alle venter på "den sinnsyke ps3". NÅ er sony er klar over at MS har en kraftigere maskin og de kan ikke gjøre noe med det. hadde de visst det ca 1 år tilbake i tid hadde de kunne det. men skal de gjøre den kraftigere enn xbox360 NÅ ville de til å brukt flere år. Microsoft er sleip, det vet alle. og må bill gates bruke sleipe triks så gjør han det. MS gjør hva som helst for å lede på hardware fronten, det betyr alt for Microsoft...jeg tror ikke de hadde takla og være nr 2, da hadde de nok gitt blanke i hele konsoll "krigen" .

Lenke til kommentar

Mongofyr: Må si jeg støtter navnevalget ditt ett hundre prosent! :p

Neida, men på papiret er PlayStation3 sterkest rustet, og det er vel de fleste blitt ganske enige i nå. Hvilken konsoll som klarer å produsere best grafikk gjenstår fortsatt å se, siden alt ligger hos spillutviklerne nå.

Uansett så kommer begge konsollene til å være av meget høy kvalitet, og tror få kommer til å bli skuffet når de fyrer opp konsollen første gang. :thumbup:

Lenke til kommentar

greia er at den på papiret ikke er sterkest rustet, det var noe folk trodde før siste dagen på e3 da microsoft kunngjorde dette <<<

sjekk grafen på CPU og GPU og hard disk og nettverk.

 

" have just sent us an urgent notice to update our specs with new information. "

 

 

 

The Xbox 360 CPU architecture has three times the general purpose processing power of the Cell.

 

The Xbox 360 GPU design is more flexible and it has more processing power than the PS3 GPU.

 

The memory system bandwidth in Xbox 360 exceeds the PS3's by five times

Endret av mongofyr
Lenke til kommentar

haha fy f*en altså....

 

HALLO! hva er problemet? krangler som fillene fyker.. :D

Akkurat som når xbox,ps2 og gamecube kom. Alle ville absolutt ha den som var best :)

Det er da vel du selv som bestemmer deg for hva DU liker best. herregud, ikke si at dere er så svake individer at dere ikke kan bestemme selv.

 

Det handler selvsagt om hvilke spill du liker og ikke liker..Eller hvilket merke du har bestemt deg for og støtte ;)

 

Husk at ingen av konsollene er kommet enda. ingenting er helt klart enda, dvs. de kan raskt forrandre noe, og da sitter dere der med sjegget i postkassa og en forhåndsbetalt konsoll.

 

Før dere begynner og krangle kan dere iallefall vente til konsollene kommer ut, Først DA er det mulig og sammenligne helt.

 

Noen vil altid være "fan" av ps, noen vil altid være "fan" av xbox. Sånn er det bare.

Hvis du kommer kjørende i din splitter nye ford mondeo, driver du da og krangler på parkeringshuset med han med opel astraen? :D Nei, de aller fleste gjør ikke det.

 

Sånne VS. tråder blir altid like ;)

 

Mvh

Espen :)

Lenke til kommentar

Gah! HOLD KJEFT!

Det skulle faen meg ikke vært mulig! Det var da jævlig hvor mye folk her vet om konsollene som kommer om henholdsvis 1/2 og 1år. Folk her vet jo tilogmed mer en produsentene av konsollene. Fantastisk! Jeg er glad jeg henger på samme forum som så mange opplyste folk!

 

 

:wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...