Gå til innhold

PlayStation3 VS Xbox360


Anbefalte innlegg

Altså, Xbox kan kjøre Doom 3 og HL2 (kommer i juni) helt glatt. Dette er en maskin som koster en tusenlapp. Du må opp i ganske mange tusenlapper før en PC kan gjøre noe lignende...

 

Forresten, så ser de ut som prisen på PS3 er avklart:

 

Last week, the Mainichi Daily News quoted Sony Computer Entertainment officials as saying the PlayStation 3 would be priced at under 50,000 yen ($465.58). Now it appears that the console may be even cheaper when it goes on sale next year.

 

Today, Japanese Web site Impress PC Watch reported that SCE has told its business partners that the PS3 will be under 40,000 yen ($370) at launch. The news has spurred speculation that the company might launch the machine with the same price it set for the PlayStation and PlayStation 2. Both machines were priced at 39,800 yen ($368) when they launched in 1994 and 2000, respectively.

 

Jeg tipper 3000 kr. for en X360 og 4000 kr. for PS3 i Norge i starten. Forhåpentligvis vil konkurransen mellom de to (og outsideren Revolution som sies å bli veldig billig) føre til enda lavere priser etter hvert...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså, Xbox kan kjøre Doom 3 og HL2 (kommer i juni) helt glatt. Dette er en maskin som koster en tusenlapp. Du må opp i ganske mange tusenlapper før en PC kan gjøre noe lignende...

 

Jeg har ikke sett HL2 på Xbox enda, men Doom 3 har LANGT bedre grafikk på PC enn på Xbox. Alle modeller og brett er mer detaljerte, det er flere og bedre effekter og ikke minst, teksturene er av langt høyere oppløsning.

 

For ikke å snakke om den generelle oppløsningen, som på PC kan være ganske høy.

 

Men joda, du har et poeng i at du må opp i noen tusen for å få en PC som kan kjøre Doom 3 med alle detaljer på max, men jeg ville bare poengtere at grafikken på Xbox-utgaven er langt dårligere og det krever derfor langt mindre.

Lenke til kommentar
Men joda, du har et poeng i at du må opp i noen tusen for å få en PC som kan kjøre Doom 3 med alle detaljer på max, men jeg ville bare poengtere at grafikken på Xbox-utgaven er langt dårligere og det krever derfor langt mindre.

Det er så; men utfordringen gjenstår; bygg en PC til en tusenlapp som matcher den grafikken som Xbox viser i Doom 3, Forza eller Chronicles of Riddick ;)

Lenke til kommentar
Kunne ikke tro det da jeg så killzone2 på ps3 filmen som ligger på itavisen.no. Helt sykt, ps3 slår xbox2 synes nå jeg

Trodde man var blitt enige for ganske "lenge" siden at den killzone-videoen ikke burde være noe å sette standarden etter.

 

Til nå har da Xbox360 vist fram mer imponerende ting enn ps3, da ps3 ikke har kommet med NOEN ingame-screens eller videoer... (hvis det ikke er noen jeg som har gått meg hus forbi). Og fram til DEN dagen, så er resultatet av denne kampenUVISST!

Endret av AvIOn
Lenke til kommentar
Det har gått deg hus forbi, ja ;)

 

Sony har vist in-game materiale. Blant annet Fight Night Round 3.

 

I tillegg til det har man jo teknologi demoene de har vist, de er jo riktignok ikke "in-game", men de er real-time, og viser noe av PS3 kan gjøre.

 

Unreal Engine 3 demo som også er real-time.

Har du sett på makan.. Men var på IGN det der, venter til de videoene kommer ut andre plasser... Gidder ikke betale for å komme inn på IGN. Vet du om de ligger noen andre plasser også?

Lenke til kommentar
lol for en console noob jeg har, trodde de var ingame. Har riktig nok aldri hatt noen consoler så tenkte ps3 kunne bli min første.

det der ble jeg litt skremt av, har du ikke hat en eneste konsoll??..

du kan sikkert kjøpe den gamle ( en ny PS2, men eldre enn slim-versjonen ) PS2'n min billig, folk fortjener konsoller!

Lenke til kommentar

Det jeg ser som det største + til ps3 er at den bruker Blu ray plater, mens xbox bruker DL dvd plater.

 

det vil si at det er mye mer plass på på mediet til ps3. noe som gir de som lager spill mye mer å jobbe med.

 

personelig er nok ps3 en fovorit.. men tror ikke jeg klarer å vente så lenge.. så blir nok en xbox mens jeg venter.

 

tror begge kommer til å tjene mer penger på meg en det de bør...

iriterer meg at de har retigheter på forskjelige spill...

 

men jeg har wow så lenge og det holder lenge...

Lenke til kommentar
Det jeg ser som det største + til ps3 er at den bruker Blu ray plater, mens xbox bruker DL dvd plater.

 

det vil si at det er mye mer plass på på mediet til ps3. noe som gir de som lager spill mye mer å jobbe med.

 

personelig er nok ps3 en fovorit.. men tror ikke jeg klarer å vente så lenge.. så blir nok en xbox mens jeg venter.

 

tror begge kommer til å tjene mer penger på meg en det de bør...

iriterer meg at de har retigheter på forskjelige spill...

 

men jeg har wow så lenge og det holder lenge...

Tja. Ville ikke være så skråsikker på at det blir et pluss med de BR-discene. De er veldig dyre å produsere, og pr. dags dato er de ikke 100% testet ut. (Iallfall ikke som jeg har fått med meg) Dette kan medføre at spill blir dyrere til PS3. Eller kanskje ikke. Det er her begge skal tjene penger, så her må det nok litt heftig markedsanalyse til fra Sony.

Uansett, X360 vil vel bruke 9GB plater om jeg ikke tar helt feil. Dette burde kunne holde en god stund.

Lenke til kommentar

Dette med Blueray-plater kontra dual layer dvd-plater har jeg ikke tenkt noe særlig på før... Med tanke på at BR har mye større lagringskapasitet enn vanlig dual layer dvd, så er det jo mulig å lage spill som er større (mer GB), men samtidig så tenker jeg at da blir spilla MYE dyrere, fordi de må da lage mye mer enn med ett spill som tar 9gb.. Det er jo bra at de blir store, men klarer de å utnytte dette til SPILL??, eller er det bare for å briefe litt og samtidig være klar til blue-ray filmer kommer(en eller annen gang) ???

 

Jeg vet ikke jeg...

 

SÅ den 3 minutters ingame videoen fra det Gears Of war spillet til xbox 360 som bruker unreal enigine 3 motoren... det var SYYYKE greier.

 

 

Dette var kanskje en meningsløs post, så jeg kutter det ned til 1 ting:

*HVORFOR har ps3 søtte for blue ray plater? Jeg klarer ikke å se at de har behov for det, med mindre filmer kommer på blueray snart, tror ikke de kommer til å benytte det på spilla sine (for kostbart).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Dette var kanskje en meningsløs post, så jeg kutter det ned til 1 ting:

*HVORFOR har ps3 søtte for blue ray plater? Jeg klarer ikke å se at de har behov for det, med mindre filmer kommer på blueray snart, tror ikke de kommer til å benytte det på spilla sine (for kostbart).

Fordi konsollene er "next-gen", og derfor stapper dem full av neste generasjons teknologi, og akkurat dette er Blue-Ray innen optisk lagring. Dessuten ser jeg ikke akkurat dette som noen ulempe? spesiellt ikke med tanke på at dette er et meget aktuellt media for neste generasjons DVD

 

edit: leif

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...