Gå til innhold

PlayStation3 VS Xbox360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Killzone 2 er IKKE in game. Det er en film, akkurat som Shrek/Final Fantasy/Finding nemo dvd`en deres... For pokker.

Det var da merkelig at hele denne "filmen" er i førstepersons perspektiv.....

Merkelig?

 

Ikke med tanke på at Sony fikk laget denne filmen for å hype PS3.

Lenke til kommentar

Litt appels to appels, kansje det nærmeste vi kommer foreløpig.

 

 

PS3 vs X360

 

PS3 ~ 100 billion shader ops per second

X360 = 67.2 billion shader ops per second

 

PS3 ~ 51 billion dot products per second

X360 ~ 33.6 billion dot products per second

 

PS3 ~ 2 TFLOPS

X360 ~ 1 TFLOPS

 

PS3 normalised total system + VRAM =412.5 MB

X360 normalised total system + VRAM = 326 MB

 

http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=23228

Lenke til kommentar

IGN reportasje om X360 VS PS3

 

Interessant lesing folkens! X360 er ikke så dårlig sammenlignet med PS3 som mange skal ha det til. Faktisk er den bedre på noen områder. Men slik er realitetene uansett. PS3 og X360 har begge sine fordeler/ulemper. Tror begge vil bli jevngode på grafikksiden i denne runden. Gleder meg til begge to, og skal ha begge konsollene.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Jeg stiller meg litt skeptisk til den reportasjen der. Den tar utgangspunkt i det uvesentlige, og ikke det faktiske. Og for en idiotisk framstilling av grafer! :no:

Hæ?

 

Hvorfor skal man være mer skeptisk til denne?

Hvordan er grafene feil fremstilt?

Fortell!

Lenke til kommentar
Jeg stiller meg litt skeptisk til den reportasjen der. Den tar utgangspunkt i det uvesentlige, og ikke det faktiske. Og for en idiotisk framstilling av grafer!  :no:

Hæ?

 

Hvorfor skal man være mer skeptisk til denne?

Hvordan er grafene feil fremstilt?

Fortell!

De prøver blant annet å overbevise oss om at prosessoren i XBOX360 har mer CPU-kraft enn Cell-prosessoren i PS3, noe som er totalt ruskende galt. At XBOX360 har tre kjerner i motsetning til enkeltkjernen i Cell-prosessoren er kanskje en fordel på papiret, men ikke i virkeligheten.

 

Anngående denne måten å framstille grafer på. Hvorfor bare ta med deler av en graf? De fleste vil tro at det er snakk om store forskjeller ved en slik framstilling, noe det ikke er. La oss ta et eksempel. Vi har en graf med verdier fra 1-100. I framstillingen tar vi med verdier fra 97-100. Som et eksempel kan vi si at XBOX360 scorer 99, mens PS3 scorer 98. Det vil nå se ut som om at XBOX360 er mye kraftigere, noe som i realiteten er helt feil.

EDIT: Dette blir kanskje litt feil i forhold til grafene i den overnevnte artikkelen, men de har valgt meget spesielle og lite informerende verdier.

Endret av apwr
Lenke til kommentar
Jeg stiller meg litt skeptisk til den reportasjen der. Den tar utgangspunkt i det uvesentlige, og ikke det faktiske. Og for en idiotisk framstilling av grafer!  :no:

Hæ?

 

Hvorfor skal man være mer skeptisk til denne?

Hvordan er grafene feil fremstilt?

Fortell!

Enkelte nekter bare å tro at ting DE liker kan være dårligere enn noe annet.

 

Jeg er så grådig læi av fanboys, så grådig lei. Can't take no more...

Lenke til kommentar
Jeg stiller meg litt skeptisk til den reportasjen der. Den tar utgangspunkt i det uvesentlige, og ikke det faktiske. Og for en idiotisk framstilling av grafer!  :no:

Hæ?

 

Hvorfor skal man være mer skeptisk til denne?

Hvordan er grafene feil fremstilt?

Fortell!

Enkelte nekter bare å tro at ting DE liker kan være dårligere enn noe annet.

 

Jeg er så grådig læi av fanboys, så grådig lei. Can't take no more...

Så du påstår av XBOX360 er kraftigere hardwaremessig enn PS3? :ohmy:

Jeg holder personlig ingen knapp på noen av konsollene i dette øyeblikk, men at PS3 er kraftigere enn XBOX360 er og blir vel et faktum.

Endret av apwr
Lenke til kommentar
Litt appels to appels, kansje det nærmeste vi kommer foreløpig.

 

 

PS3 vs X360

 

PS3 ~ 100 billion shader ops per second

X360 = 67.2 billion shader ops per second

 

PS3 ~ 51 billion dot products per second

X360 ~ 33.6 billion dot products per second

 

PS3 ~ 2 TFLOPS

X360 ~ 1 TFLOPS

 

PS3 normalised total system + VRAM =412.5 MB

X360 normalised total system + VRAM = 326 MB

 

http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=23228

Det spørs vel hvor appels to appels dette egentlig er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Og Xbox har Xbox Live som knuser PS2 sin online del.. Og moddinga av XBOX og dens muligheter der knuser PS2.

Veil, jeg tviler vel egentlig på at du har hatt en ps2 selv. JEg har prøvd både XBox Live og Central Station (som sony kaller det), og det var neimen det ikke noe særlig forskjell på kvaliteten. Når det gjelder beste online spill, er det uten tvil socom 2, som med istt geniale gameplay akkurat greier å trekke det langste strået foran xbox's Halo og Unreal. I tillegg er CS gratis, i motsetning til Live.

 

Og en ting om chipping. Hva er det så mye bedre med å chippe en xbox? MAn har akkurat de samme mulighetene med en ps2. Støtte for svære hardisker er det også, i tillegg til ting som f.eks. linux og andre OS.

 

Forsvar dine synspunkter takk!

Neida, jeg sitter bare med 3 konsoller i huset. PS2, xbox og gamecube.. Og xbox er BEST!!!! :!: Grunnen til dette har jeg sagt er fordi XBox Live knuser PS2 sin online del og grafikken er bedre. Socom 2 er vel det eneste som funker alright online, men det er et møkkaspill i mine øyne. Det er en grunn til at det ikke er så mange online spill til PS2. Det suger så jææævlig. Maaange bra Xbox live spill. Moddinga til xbox så får jeg xbox media senter og mye annet snacks som blant annet avalaunch hvor jeg kan kjøre HDTV. Mye bedre enn hva PS2'en har. Så det så. :yes:

fin objektiv kommentar som belyser virkelig hvor dumme alle PS2 eiere har vært..

 

..og at du kjører hdtv via avalaunch (på den *kremt* pingle cpuen) skulle jeg likt å se...

Lenke til kommentar

Kommentar fra en spill utvikler:

Cell has a FLOP advantage, XeCPU has a flexibilty advantage... I suspect a tuned advanced software engine for both would be within 70-80% of each other. I'm not even sure that if you have lots of vertex and texture data, that XeCPU would lose

 

- Deano Calver

Lenke til kommentar

Selv driter jeg i hvilken konsoll som er best at Xbox360 og PS3.

Det jeg lurer mest på er om jeg kjøper en ny rå pc på samme tid som Xbox360 slippes, vil jeg få mer for pengene enn en Xbox? Nå tenker jeg kun hardware-messig da.

 

Slår konsollenes hardware pcens hardware? Hva med ytelse i forhold til pris? Hva må jeg regne med å betale for en pc med samme eller bedre hardware?

 

Regner med å bygge maskinen selv og vil ha et hovedkort med doble skjermkort og en flerkjernet prosessor. Gjerne Cell om den ikke blir for dyr.

Er det da bedre med en Xbox360 eller PS3?

 

Er det mulig å partisjonere harddisken på en xbox og pakke inn Windows? Eller er komponentene spesialbygd for konsollen?

Lenke til kommentar
Hva med ytelse i forhold til pris? Hva må jeg regne med å betale for en pc med samme eller bedre hardware?

Ytelse i forhold til pris er helt klart i konsollers favør. Prøv å lage en PC idag som slår en Xbox som selges på Elkjøp til en tusenlapp....

 

Og når PS3/Xbox360 lanseres så skal det vel godt gjøres å i det hele tatt bygge noe som matcher ytelsen (uansett hvor mye penger man bruker) de første 6-12 månedene de er på markedet. Men etterhvert vil selvfølgelig PC gå forbi, men skjermkortet alene vil nok koste mer enn en konsoll i rimelig lang tid.

 

Ikke glem at veldig få PC-spill benytter den nyeste hardwaren fullt ut siden det til enhver tid er relativt få PC'er som er helt på the cutting edge hardwaremessig; den store kjøpermassen for PC-spill sitter i ytelse 4-5 år bak det hotteste som finnes, så det er jo bare en håndfull spill som er i nærheten av å ta max ut av grafikk på PC idag - og å bruker 12-15.000 på en maskin som kun utnyttes fullt ut av 5-6 spill gjør jo spillene rimelig dyre spør du meg.

 

Dette gjelder vel og merke hvis du bygger en topp-spesifisert-PC (som er utdatert i forhold til det nyeste nye i løpet av 1 år...) kun for å spille da. Er jo mange andre ting som det er greit å ha en PC til alikevel, så du må nesten se hvor mye ekstra topp spill-hardware koster deg kontra en helt 'normal' PC.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Hmm, jeg kjøpte jo en pc for to år siden på denne tiden.

Ikke all verden, men kjører HL2 og Doom 3 passe glatt.

Grunnen til at jeg vil ha ny pc er at når det nye Elder Scrolls kommer (Oblivion) vil jeg ha max utbytte av spillet! Og jeg regner med at en pc på 2,4 Ghz, 512 DDR Ram og Radeon 9700 non pro ikke greier å kjøre det..

 

Jeg har alltid hatt både PS1 og PS2 og vil gjerne ha oppfølgeren også, men det er så lenge til den slippes! :hrm: Og Xbox360 vil jeg egentlig ikke ha på grunn av prinsipper.

Men det spørs om det blir det allikevel da.

 

btw: Kan jeg koble mus og tastatur til den nye Xboxen da? For da vil jeg mest sansynligvis kjøpe den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...