Gå til innhold

PlayStation3 VS Xbox360


Anbefalte innlegg

så god markedsføring er lusent og feigt nå?

 

det der tror jeg er den mest naive posten jeg har sett til nå, ikke tro at playstation er de gode gutta som bare er ute etter og lage en god maskin og microsoft er djevelen som bare bruker skitne triks for og lure oss til og kjøpe det onde vraket av en xbox.

 

begge prøver lage en så god maskin som mulig og begge prøver selge flest mulig av den. kan ikke begynne grine om at microsoft er feig bare fordi de gjørt et smart trekk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så god markedsføring er lusent og feigt nå?

 

det der tror jeg er den mest naive posten jeg har sett til nå, ikke tro at playstation er de gode gutta som bare er ute etter og lage en god maskin og microsoft er djevelen som bare bruker skitne triks for og lure oss til og kjøpe det onde vraket av en xbox.

 

begge prøver lage en så god maskin som mulig og begge prøver selge flest mulig av den. kan ikke begynne grine om at microsoft er feig bare fordi de gjørt et smart trekk..

Det er fortsatt et feig triks...

Nå kjøper ikke jeg Xbox 360 selvom jeg hadde tenkt å kjøpe begge.

Feige amerikanere :!:

Lenke til kommentar

Det er ikke et feigt triks, men jeg tror det kommer til å slå tilbake på Microsoft selv. Hvorfor velger de egentlig å lansere gullesset sitt, Halo 3, samtidig som Sony lanserer sin PS3 som Microsoft er fullt klar over er en stor trussel? Har de virkelig så god tro at de håper PS3 vil havne i skyggen av Halo 3? Å nei du, da har de nok tabba seg ut...

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
leste forresten at microsoft skal lansere halo 3 samme dagen som playstation 3 kommer ut! :D

 

smart trekk kan man si. :wee:

Mer et lusent feigt knep fordi dem vet at Playstation 3 blir bedre og kommer til å BANKE dem ned i jorda spør du meg :yes:

Feigt?

 

Så da mener du det var feigt når Sony lanserte FF7 samme dag som Sega lanserte en av sine konsoller i USA også da eller?

Lenke til kommentar
Det er ikke et feigt triks, men jeg tror det kommer til å slå tilbake på Microsoft selv. Hvorfor velger de egentlig å lansere gullesset sitt, Halo 3, samtidig som Sony lanserer sin PS3 som Microsoft er fullt klar over er en stor trussel? Har de virkelig så god tro at de håper PS3 vil havne i skyggen av Halo 3? Å nei du, da har de nok tabba seg ut...

Lanseringen av Halo 2 representerer så langt tidenes største omsetning av et underholdningsmedie på en og samme dag.

 

Så siden du lurer er svaret ja...å lansere Halo 3 samme dag som PS3 lanseres er et smart sjakktrekk.

Lenke til kommentar
Det er ikke et feigt triks, men jeg tror det kommer til å slå tilbake på Microsoft selv. Hvorfor velger de egentlig å lansere gullesset sitt, Halo 3, samtidig som Sony lanserer sin PS3 som Microsoft er fullt klar over er en stor trussel? Har de virkelig så god tro at de håper PS3 vil havne i skyggen av Halo 3? Å nei du, da har de nok tabba seg ut...

ikke i skyggen, men at de kommer til og stjele litt av fokuset ja.

 

samt at de sikkert kommer til og bundle xbox360 med oppfølgeren til et av tidenes mestselgende FPS konsoll spill mens playstation 3 sannsynligvis er i startfasen og ikke har så mange gode titler på markedet enda.

 

det er nok noe som kan konkurrere i butikken med PS3 ja. men ikke stjele hele rampelyset fra lanseringa nei, men det tror jeg heller ikke er målet.

 

tror ikke det kommer til og slå tilbae heller, xbox og halo fansen kommer nok til og starte nedtellinga flere måneder før uansett så. :wee:

Lenke til kommentar

nå skal jeg prøve å være objektiv da:

 

xbox360 kommer til å finne mange nye mennesker som ikke har konsoll fra før og voila -> microsoft selger en bråte konsoller, utviklere og utgivere ser penger og pang, vi har en hel del spill av høy kvalitet. xbox360 virker mer komplett og gjennomtenkt mtp BRUK, mens sony brifer med specs og tut og fanfare.

 

Altså en hyundai kan ha 300 hestekrefter, men de fleste vil foretrekke en audi med 150, hvis dere skjønner hva jeg mener.

 

Jeg tviler på at noen nåværende ps2eiere kommer til å klare å la være å kjøpe ps3, men i mellomtiden kanskje en del kjøper x360 mens de venter.

Gamle Nintendo har det peneste designet så langt, men klamrer seg til rare løsninger og spillfranchiser og vil være for entusiaster, tror jeg.

 

Sony kan dette med markedsføring, men dæven døtte det kan microsoft også.

Eksempel, prøv følgende, uten å tenke deg om eller google:

Beskriv logoen til x360 og så logoen til playstation 3. Kjapt.

Se?

 

Design, logo, farger, og grundig branding på et tidlig stadium gir en gjenkjenningsverdi som er gull verdt.

 

Jeg tør vedde på at mer en 98% av de som kjøper en konsoll driter langt og hardt i hvor mange kjerner prosessoren har og hvor mange flops og mhz og pipelines og blæblæblæ, de vil kjenne igjen en logo.

 

Jaja, ble ikke så superobjektiv kanskje, men så fikk jeg sagt det jeg ville.

Lenke til kommentar

Det handler vel ikke bare om grafikk heller da!

Tror mange kommer til og tenke på modding og generell brukervennlighet.

Etter som jeg forstår, er ikke dette bare spill-konsoller, men komplette mediemaskiner.

Begge maskiner kommer til og selge som hakka møkk, og folk vil sikkert diskutere (dvs krangle) over hvilken maskin er best.

Det blir som når jeg og kompisen min er drita og begynner og snakke om hva som er best: pupper eller rompe.

 

Smaken er som baken, av og til helt jævlig, men som oftest delt!

 

(litt usaklig post, men kl er mye og ditto er koffein nivået i blodet mitt!)

 

Off-topic:

Grafikk har vel ikke så mye og si. Jeg har nettopp pløyd gjennom Monkey Island 1&2, og verken HL2 eller Farcry kan måle seg med den spillopplevelsen disse gir. Og de er 12-13 år gamle. Men det er bare min mening da! :thumbup:

Lenke til kommentar
*mye fornuftig*

jepp du har nok helt rett i mye av det du sier her.

 

men og diskutere slikt her blir litt vanskelig ettersom de fleste som gidder og skrive er fansen, og de holder gjerne på sin konsoll! :)

 

gleder meg hvertfall til og få testa begge konsollene når de kommer, xbox 360 skal jeg ha, får se om det blir en ps3 også visst jeg har råd og føler for det.

Lenke til kommentar

Ikke glem at konsollmarkedet nå har blitt så stort at 2-3 ulike systemer fint kan leve side om side og alikevel tjene gode penger. Jeg tror at et firma kan leve veldig godt av en stabil 15-20% markedsandel, det er tross alt enorme totalsummer det er snakk om her.

 

Så sant det ikke er veldig store forskjeller på kvaliteten av spill og andre integrerte opplevelser/tjenester tror jeg det er rom for flere ulike konsoller også i den kommende generasjonen.

Lenke til kommentar

Nå er jo ikke ren prossessorkraft det samme som pen grafikk. Jeg tror begge selskapene (Microsoft og Sony) følger samme gate, hvor Xbox satser mer på virkelighetstro og polert grafikk, mens Playstation satser mer på drømmeaktig og flashy grafikk.

 

Jeg vet at jeg skal kjøpe begge, i hvert fall :]

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke ren prossessorkraft det samme som pen grafikk. Jeg tror begge selskapene (Microsoft og Sony) følger samme gate, hvor Xbox satser mer på virkelighetstro og polert grafikk, mens Playstation satser mer på drømmeaktig og flashy grafikk.

 

Jeg vet at jeg skal kjøpe begge, i hvert fall :]

Jeg mener da at videoklippet i posten min ovenfor, har veldig virkelighetstro grafikk. Hvis det blir slik grafikk ingame, må jeg nesten ha ps3!

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke ren prossessorkraft det samme som pen grafikk. Jeg tror begge selskapene (Microsoft og Sony) følger samme gate, hvor Xbox satser mer på virkelighetstro og polert grafikk, mens Playstation satser mer på drømmeaktig og flashy grafikk.

 

Jeg vet at jeg skal kjøpe begge, i hvert fall :]

Jeg mener da at videoklippet i posten min ovenfor, har veldig virkelighetstro grafikk. Hvis det blir slik grafikk ingame, må jeg nesten ha ps3!

Den grafikken er nok så pre-rendret som den kan bli. De som forventer å se ting som dette vil nok bli meget skuffet, men uansett vil nok grafikken bli mer enn bra nok både på Xbox 360 og PS3.

Lenke til kommentar
spill er best på pc :)

:no:

 

Spill syns jeg faktisk er best på konsoll, og konsollen skal være japansk (PS eller NINTENDO).

 

Det er en helt annen spillopplevelse å spille med en kontroller foran en 28 tommmer tv, enn å sitte med mus og tastatur foran en 17-21 tommer skjerm

:cool:

Lenke til kommentar
spill er best på pc :)

:no:

 

Spill syns jeg faktisk er best på konsoll, og konsollen skal være japansk (PS eller NINTENDO).

 

Det er en helt annen spillopplevelse å spille med en kontroller foran en 28 tommmer tv, enn å sitte med mus og tastatur foran en 17-21 tommer skjerm

:cool:

best å spille bil spil på PS2 o.l. men skytespill som HL og CS er best på pc uten tvil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...