Gå til innhold

PlayStation3 VS Xbox360


Anbefalte innlegg

Nå som sony har skaffet til veie et skikkelig SDK (system development kit)

...

De har satt sammen et meget imponerende SDK (system development kit)

sdk står for software developement kit, bare så dét er sagt, teo ;)

</nitpick>

Erhmmm....takk... nå ble jeg flau... :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leste forresten at microsoft skal lansere halo 3 samme dagen som playstation 3 kommer ut! :D

 

smart trekk kan man si. :wee:

Mer et lusent feigt knep fordi dem vet at Playstation 3 blir bedre og kommer til å BANKE dem ned i jorda spør du meg :yes:

fyfaen helt enig sjøl om halo 3 sikkert kommer til å bli fett så syns jeg det er jævli feigt, tenk om sony skulle lansere grand theft auto 4 eller noe lignende på xbox360's dag haha kan jo ikke spille no "gta4" når ike ps3 er kommi ennå men..ja uanz! :hrm:

Lenke til kommentar

Hehe! "Feigt"...

Det er ikke feigt. Det er genialt. Det har liten innvirkning på hvor mange som kjøper X360 og PS3. De skulle heller gitt det ut noen dager, kanskje en uke, før, slik at de som hadde planer om å kjøpe PS3 kanskje ble overtalt etter å ha prøvd Halo3. Men de som planlegger å kjøpe PS3 på lanseringsdato blir nok ikke overtalt så lett.

Jeg synes det er genialt. Det er ikke snilt, men det er man sjelden mot konkurrenter.

Lenke til kommentar
leste forresten at microsoft skal lansere halo 3 samme dagen som playstation 3 kommer ut! :D

 

smart trekk kan man si. :wee:

Mer et lusent feigt knep fordi dem vet at Playstation 3 blir bedre og kommer til å BANKE dem ned i jorda spør du meg :yes:

fyfaen helt enig sjøl om halo 3 sikkert kommer til å bli fett så syns jeg det er jævli feigt, tenk om sony skulle lansere grand theft auto 4 eller noe lignende på xbox360's dag haha kan jo ikke spille no "gta4" når ike ps3 er kommi ennå men..ja uanz! :hrm:

Sony slapp Final Fantasy 8 samme dagen Sega Dreamcast ble lansert i USA...

Lenke til kommentar
Statements about 'Oh, the PS3 is going to be twice as fast as an Xbox 360' are totally meaningless . It means nothing. It's surprising that game customers don't realize how it treats them like idiots. The assumption is that you're going to swallow that kind of system, when in fact there's no code that has been run on both of those architectures that is anything close to a realistic proxy for game performance. So to make a statement like that, I'm worried for the customers. And that we view customers as complete morons that will never catch on and that we're lying to them all the time. That's a problem because in the long run, it will have an impact on our sales.

- http://www.next-gen.biz/index.php?option=c...id=510&Itemid=2

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har lest, og sett av fakta vil jeg garantert kjøpe PS3.

Jeg venter til jeg har prøvd begge og bestemmer meg heller da, når Sony viste PS2 skulle alle ha den.. men den var visst ikke så bra alikevel.

Men siden jeg verken har råd til 360 eller PS3, blir det nok PSP.

Helt fantastisk hvor mange selvmotsigelser du greide å få inn i de få linjene.

Lenke til kommentar

Alle vet at PS3 vil banke dritten ut av PC og samtlige nestegenereasjonskonsoller. asci white vil bli erstattet med èn PS3, mens Earth Simulator må skrotes til fordel for 2 stk PS3. PS3 kan også simulere vindbevegelsene på hele jorden i sanntid - helt ned til atomet, men det mest imponerende er at PS3 kan simulere partikkelhenfallet til samtlige atomer i to tennisballer som støter sammen i hastigheter opp mot lyset.

 

PS3 vil helt klart trekke det lengste strået for det hevdes at PS3 er i stand til å generere en helt troverdig verden ala Matrix hvis den moddes vha. restene av en gammel radio (+litt ståltråd og et par skrutrekkere til de dingsene som skal inn i hodet). Denne verdenen er selvsagt befolket av helt realistiske mennesker og dyr, samtlige av dem er simulert helt ned til samspillet mellom hver enkelt celle. Derfor vil det bli mulig å se nokså tøffe tilfeller av 10g bly+newtons lover møter saftig hodeskalle.

 

Da er vel PS3 det soleklare valget? De som enda ikke er overbevist bør ta en kikk det enorme antallet spill til PS3 hvor hovedpersonen er en liten pjokk av en japsebajas, med tallerkenøyne, langt sverd og god tek på damene.

Lenke til kommentar

Dette er så klart potensialet til PS3, nå spørs det hvor lett det er å utnytte dette enormt store potensialet.

 

PS3 vil helt klart danke ut ALLE konsoller på pris også ;)

Selv om den IKKE blir levert med harddisk slik XBOX360 blir.

 

Siden PS3 ikke blir levert med harddisk lurer jeg litt på hvor gode mulighetene er for å spille av musikk, filmer o.l.

XBOX360 vil få et mediacenter som ganske bra (microsoft har større erfaringer på dette område enn sony vil jeg tro.)

Lenke til kommentar

Om PS3 klarer å beregne vindbevegelser er jo totalt irrelevant med tanke på spilling. Det er da for pokker en spillemaskin. Og om den slår PC, det gjenstår å se. Jeg tviler.

Ja, PS3 er kanskje den kraftigste, men det er ikke alt som teller.

Sist jeg sjekket sa Sonys representanter at den ville bli dyr. Hvordan kan den danke ut alle da?

Men ingen tvil om at den blir bra. Om den blir bedre enn X360 er det bare marginalt. Og vice versa.

 

Edit: Trykkfeil

Endret av ivellios
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

at det er den kraftigste har klart noe å si. Det er jo en penisforlenger som allt annet ;=) vi har vel ikke fått bok av xbox vs. PS2 diskusjonene enda..

 

og forresten så tror jeg Manuel hadde en liten ironisk tone der..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fant denne saken på www.gamereactor.no :

 

PhysX best på PS3

Skrevet af: Bernt Erik Sandnes Dato: 2005-09-03

Ohoiii, hvor det strømmer inn med neste-generasjons nyheter og vi elsker det! Nå er det Havok-konkurrenten AGEIA som på Game Developers Conference i Europa har uttalt seg om deres nye, sterke fysikkmotor PhyX som vil bli udtiklet til alle typer av maskiner, inklusiv Xbox 360 og PlayStation 3 naturligvis.

 

Dette er ikke overraskende. Derimot etterlod AGEIA en interessant kommentar, som nok skal få en hel del debatter i kok. Xbox 360 vil åpenbart ikke få samtlige egenskaper som de beste PC'er og PS3 ifølge fysikk-firmaet. Mer presist er det såkalte "fluid-based particles", som inkluderer vann og røyk, som Xbox 360 ikke understøtter.

 

Hva betyr dette for skillelinjen mellom de to konsollene? Det er for tidlig å konkludere, men det er ikke desto mindre en viktig kommentar for Sony.

 

En nærmere analyse av talen fra GDC har visst at "fluid-based particles" kanskje ikke er helt utenkeligt for Xbox 360, men problemet har ligget hos konsollens cache. Uten å gå alt for mye i detaljer, så er AGEIA bekymret for at en innbyggelse av denne muligheten nødvendigvis vil kreve arbeide fra en annen av de tre prosessorene i Xbox 360. Deres intensjon er åpenbart at PhysX skal kunne avvikles på en enkelt prosessor, så de to andre er åpne for fri bruk av utviklerne.

 

Vi Gamereactor tror nok at siste ord i denne saken ikke er sagt enda. Så følg med, vi kommer straks tilbake med mer når dette foreligger.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Virker som om Xbox360 har fått alvorlige problemer fra uventet hold, og dersom sitvasjonen ikke forandrer seg, vil definitivt Xbox360 kunne få problemer å hevde seg når PS3 kommer ut. Troverdig vannfysikk er et imponerende skue, og om man prøver å fake det på Xbox360 vil folk flest trolig gjennomskue dette med en gang. Blir spennende å se hvordan Microsoft takler dette problemet :)

Endret av teo72
Lenke til kommentar
PS3 vil helt klart danke ut ALLE konsoller på pris også  ;)

Selv om den IKKE blir levert med harddisk slik XBOX360 blir.

Med tanke på at anslått pris bare for blu-ray-leseren (som de jo skal ha i alle PS3) er 100 dollar den første tiden så tviler jeg litt på det...

 

Jeg tror PS3 blir dyr - meget dyr - de første par årene.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

PhysX kører fint på Xbox 360

Skrevet af: Jesper Nielsen Dato: 2005-09-05

 

Da vi i sidste uge bragte en nyhed om AGEIAs kommende fysikmotor og dets funktioner på diverse platforme, viste det sig ikke helt at stemme overens med virkeligheden. På trods af, at den oprindelige nyhed lød, at Xbox 360 ville mangle muligheden for at lave "fluid-based particles", så som vand og røg, så har AGEIA nu skudt denne tanke fuldstændigt i jorden.

 

De har udtalt, at deres fysikmotor er udviklet til både Xbox 360 og PS3 i sin fulde længde, og en eventuel sammenligning af de to maskiner ville være al for tidligt.

Lenke til kommentar
PhysX kører fint på Xbox 360

Skrevet af: Jesper Nielsen     Dato: 2005-09-05

 

Da vi i sidste uge bragte en nyhed om AGEIAs kommende fysikmotor og dets funktioner på diverse platforme, viste det sig ikke helt at stemme overens med virkeligheden. På trods af, at den oprindelige nyhed lød, at Xbox 360 ville mangle muligheden for at lave "fluid-based particles", så som vand og røg, så har AGEIA nu skudt denne tanke fuldstændigt i jorden.

 

De har udtalt, at deres fysikmotor er udviklet til både Xbox 360 og PS3 i sin fulde længde, og en eventuel sammenligning af de to maskiner ville være al for tidligt.

Skulle gjerne likt å sett den uttalelsen. Har sjekket Ageia's hjemmeside nøye, og jeg kan ikke finne den. :hmm:

Endret av teo72
Lenke til kommentar
PhysX kører fint på Xbox 360

Skrevet af: Jesper Nielsen     Dato: 2005-09-05

 

Da vi i sidste uge bragte en nyhed om AGEIAs kommende fysikmotor og dets funktioner på diverse platforme, viste det sig ikke helt at stemme overens med virkeligheden. På trods af, at den oprindelige nyhed lød, at Xbox 360 ville mangle muligheden for at lave "fluid-based particles", så som vand og røg, så har AGEIA nu skudt denne tanke fuldstændigt i jorden.

 

De har udtalt, at deres fysikmotor er udviklet til både Xbox 360 og PS3 i sin fulde længde, og en eventuel sammenligning af de to maskiner ville være al for tidligt.

Skulle gjerne likt å se beviser på din påstand. Har sjekket Ageia's hjemmeside nøye, og jeg kan ikke finne noen slik uttalelse... :hmm:

Det er ikkje min påstand, tok det fra GAMEREACTOR i likhet med forrige kilde som var til PS3 sin fordel, personlig gir eg blanke faen :tease:

 

Det eg syns er viktig, er at denne muligheten øker sjangsen for flotter/bedre spill :thumbup:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg velger ut av disse punktene når jeg skal velge mellom XboX og PS3:

 

- Den konsollen som har flest av de spilla jeg vil ha (som fks final fantasy osv)

- Den som er lettest å modde til å spille av filmer osv med en stor harddisk.

 

Dette er det som teller med meg. Derfor vil jeg vente sikker 3 mnd ette PS3 har komt ut til å velge konsoll, basert på spillene.

 

Spill som jeg vil spille er mye fantasy-spill som zelda osv, som kan gjøre jeg bare venter til Revelution. Jeg liker ikke spill man runder veldig raskt, slik som zelda på nintendo, er et rått spill man kan spille leenge, og om igjen! Det er dette som teller!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...