Gå til innhold

PlayStation3 VS Xbox360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare et obs til folk, pass på at man ser realtime rendering før man dømmer om grafikken er god da.

 

Og det er jo fakta at PS3 med sin Cell prosessor og Nvidia GFX chip er den klart sterkeste av de respektive konsollene.

 

Virker som mange inne her tror at kraftigst konsoll = best konsoll.

For det første vil jeg da si at dette kan antakeligvis alle stolte PS2 eiere avkrefte, og dem er det en del av.

Og for det andre så vet jo alle at spillene teller absolutt mest, så i stedet for denne barnslige "jeg er sterkest" diskuteringen, så bør man heller fokusere på spillutviklere og hva de har å tilby.

 

JA vi kan alle gratulere Sony med den prestisjetunge "jeg er sterkest" prisen (som xbox hadde), men de vinner ingen beste spillekonsoll pris enda. Derfor er egentlig denne diskusjonen teit i utgangspunktet.

 

Det jeg KAN være enig i er at PS3 har potensialet til å kunne lage bedre grafikk enn Xbox360 eller Nintendo Revolution. Og som den grafikkhora jeg er, så er dette grunn nok for meg til å kjøpe en PS3.

 

Selv har jeg alltid holdt meg til nintendo og xbox- men nå kommer jeg antakeligvis til å satse på begge deler, både PS3 og Xbox360. Nintendo spillene har vært for barnslige for meg.

 

konklusjonen er ihvertfall - Teit å skulle si hvilken maskin som er "best" å ha, da INGEN har spillt noen spill.

Lenke til kommentar
Kraftigst konsoll er IKKE nødvendigvis "best" konsoll. Det har PS2 bevist for lengst. Det er spillene det står og faller på til slutt uansett.

Xbox er bedre enn PS2 grunnet at spilla ser mye bedre ut(bedre grafikk). Nei grafikk betyr ikke alt, men det er en fordel. Og Xbox har Xbox Live som knuser PS2 sin online del.. Og moddinga av XBOX og dens muligheter der knuser PS2.

Lenke til kommentar
Og Xbox har Xbox Live som knuser PS2 sin online del.. Og moddinga av XBOX og dens muligheter der knuser PS2.

Veil, jeg tviler vel egentlig på at du har hatt en ps2 selv. JEg har prøvd både XBox Live og Central Station (som sony kaller det), og det var neimen det ikke noe særlig forskjell på kvaliteten. Når det gjelder beste online spill, er det uten tvil socom 2, som med istt geniale gameplay akkurat greier å trekke det langste strået foran xbox's Halo og Unreal. I tillegg er CS gratis, i motsetning til Live.

 

Og en ting om chipping. Hva er det så mye bedre med å chippe en xbox? MAn har akkurat de samme mulighetene med en ps2. Støtte for svære hardisker er det også, i tillegg til ting som f.eks. linux og andre OS.

 

Forsvar dine synspunkter takk!

Lenke til kommentar

det han mener er vel bare det at xbox'n var mye enklere og chippe så man fikk modda den lenge før man begynnte få til anstendig modding av ps2, hvordan dette blir på neste generasjonen får man bare vente og se. tipper box 360 ikke blir like enkel og modde som xbox, men håper jo selvsagt det.

 

når det gjeder live har jeg ikke peiling, men visst central station er gratis så er jo det et digert pluss.

 

rart at playstation velger og levere denne tjenesten gratis, skulle tro det var en enorm inntektskilde for dem.

Lenke til kommentar

om PS3 eller Xbox 360 blir kraftigst, spiller for meg INGEN rolle. Jeg skal ha begge 2 uansett. Og hvis dere andre er smarte så kjøper dere begge 2 dere også.

 

Når det gjelder bilder og diverse filmer som er lagt ut nå... Jeg tar dette med en klype salt fra både MS og Sony sin side, da mye av dette er Showoff og for å skape en hype som skal bygge seg opp framover mot jul(xbox360) og mot våren(ps3).

 

Jeg tror vi skal vente alle sammen med å bedømme grafikken og spillbarheten til det som kommer FRAMTIL vi får skikkelige reviews og høykvalitets-ingame videoer fra begge konsollene før vi bestemmer oss for hva som er best. (det var en lang setning det)

 

 

 

Men siden jeg snakket om hyping, så synes jeg at Sony og MS har gjort en litt for dårlig jobb.. FORDI de ikke har gitt ut superkvalitets ingame videoer, og mest hvor bra de klarer å rendre ting som ikke har noe med ett bestemt spill å gjøre, men som er mer beregnet som showoff. De burde vise hva som virkelig KOMMER, hva de klarer å yte, alle mulighetene dette gir og ikke bare grafikk-messig.

 

Litt rot her, men det er så mye jeg skulle sagt osv, så det ble litt rotete...

 

Men en annen ting folkens... Både ps3 og xbox360 kommer med FULL hd-tv-støtte. Hvor mange i norge har HDtv hjemme? Og vil vi egentlig få utnyttet denne grafikken som kommer til å komme? er jo seff noen som har projektor og en hdready lcd/plasma, men de er jo ikke i stand til å vise skikkelig hd... (ennå)

 

Men for all del, kjøp begge, hold kjeft og bruk tiden på å spille :)

 

GO SONY!!!!!! GO MICROSOFT!!!! DERE REVOLUSJONERER GAMINGA!

Lenke til kommentar
Ganske artig... for et år siden sa dere Xboxtufser at:

"Grafikken vår er så rå også også er den så jææævlig bra"

og nå har dere gått over til

"Grafikk er ikke alt"

Nesten ¨så man trur dere er overkjørt alerede :!:

LOL :p Du er inne på noe der! heheh

 

Playstation 3 :love:

Ja, og de fleste av oss PlayStation-fanboys har snudd andre veien. Rollene er byttet...nesten... :p

Lenke til kommentar
det er noe med konsoll spilla, jeg liker dem ikke. å spille feks skyte spill uten mus? det er jo helt rart

hører pc spillere si dette hele tiden, og hver gang så sier jeg det samme.

 

det er jo for svarte bare og bruke mus og tastatur på konsollen da!!

Lenke til kommentar

Jeg tror at konsoller eller "multimedia-maskiner" som det kommer til å bli, tar over for data så fort at HD-tv blir vanlig i norge. Man kan gjøre alt på en storskjerm på veggen, spilling internett, shopping osv... Og jeg tror at vi kommer til å se en del av denne overgangen med xbox "sirkel" og ps3.

 

For HDTV tror jeg man må ha for å få utnytta grafikken uansett.

 

Men da var det god natt.

Lenke til kommentar
Og Xbox har Xbox Live som knuser PS2 sin online del.. Og moddinga av XBOX og dens muligheter der knuser PS2.

Veil, jeg tviler vel egentlig på at du har hatt en ps2 selv. JEg har prøvd både XBox Live og Central Station (som sony kaller det), og det var neimen det ikke noe særlig forskjell på kvaliteten. Når det gjelder beste online spill, er det uten tvil socom 2, som med istt geniale gameplay akkurat greier å trekke det langste strået foran xbox's Halo og Unreal. I tillegg er CS gratis, i motsetning til Live.

 

Og en ting om chipping. Hva er det så mye bedre med å chippe en xbox? MAn har akkurat de samme mulighetene med en ps2. Støtte for svære hardisker er det også, i tillegg til ting som f.eks. linux og andre OS.

 

Forsvar dine synspunkter takk!

Neida, jeg sitter bare med 3 konsoller i huset. PS2, xbox og gamecube.. Og xbox er BEST!!!! :!: Grunnen til dette har jeg sagt er fordi XBox Live knuser PS2 sin online del og grafikken er bedre. Socom 2 er vel det eneste som funker alright online, men det er et møkkaspill i mine øyne. Det er en grunn til at det ikke er så mange online spill til PS2. Det suger så jææævlig. Maaange bra Xbox live spill. Moddinga til xbox så får jeg xbox media senter og mye annet snacks som blant annet avalaunch hvor jeg kan kjøre HDTV. Mye bedre enn hva PS2'en har. Så det så. :yes:

Endret av skille22
Lenke til kommentar

Når jeg velger konsoll er det ikke hardware det viktigste, det er software. Uten gode spill hjelper det ikke hvor kraftig GPU er, eller hvor rask CPU er.

 

Mao: Jeg venter og ser hvilken konsoll som tegner kontrakt med Square-Enix, og velger der etter. Og jeg trur det skal veldig mye til for at Square-Enix plutselig begynner å produsere Final Fantasy til XBox. Så jeg går nok til innkjøp av en PS3 om en stund.

Lenke til kommentar
Mao: Jeg venter og ser hvilken konsoll som tegner kontrakt med Square-Enix, og velger der etter. Og jeg trur det skal veldig mye til for at Square-Enix plutselig begynner å produsere Final Fantasy til XBox.

Avtalen om dette er allerede i boks - ble offentliggjort under Microsoft sin konferanse før E3:

 

Securing Final Fantasy XI for the Xbox will be seen as a key victory for Microsoft's campaign to overtake rival Sony as the king of the hill in the video game console business. If nothing else, it should make the Xbox more attractive to potential buyers. <- That means you ;)

 

http://www.forbes.com/technology/personalt...h_0516xbox.html

 

Regner med at samarbeidet ikke er begrenset til en tittel; Xbox 360 har betydelig større støtte fra japanske utviklere denne gang enn de hadde med den opprinnelige Xboxen.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Mao: Jeg venter og ser hvilken konsoll som tegner kontrakt med Square-Enix, og velger der etter. Og jeg trur det skal veldig mye til for at Square-Enix plutselig begynner å produsere Final Fantasy til XBox.

Avtalen om dette er allerede i boks - ble offentliggjort under Microsoft sin konferanse før E3:

 

Securing Final Fantasy XI for the Xbox will be seen as a key victory for Microsoft's campaign to overtake rival Sony as the king of the hill in the video game console business. If nothing else, it should make the Xbox more attractive to potential buyers. <- That means you ;)

 

http://www.forbes.com/technology/personalt...h_0516xbox.html

 

Regner med at samarbeidet ikke er begrenset til en tittel; Xbox 360 har betydelig større støtte fra japanske utviklere denne gang enn de hadde med den opprinnelige Xboxen.

Som andre har sagt tidligere på forumet her, dette gjelder Final Fantasy XI. Dette spillet finnes allerede på PS2.

Square Enix tar nok ikke sjansen på å fjerne Final fantasy fra PlayStation. PlayStation er den desidert mest populære konsollen i Japan, og rollespillene til Square er også veldig populære.

Hadde nok ikke blitt særlig populært om FF plutselig forsvant fra PlayStation...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...