Coke lovin chick Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Du bør bare kødde no matte = BLÆH Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Matte er bra! Man slipper å lese seg til døde, slik som med norsk og historie. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Mange syns matte er vanskelig, men jeg har aldri hatt problemer med det selv. Tror de fleste kunne greid en ok karakter hvis de hadde fulgt med fra barneskolenivå og utviklet seg gradvis... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Tror de fleste kunne greid en ok karakter hvis de hadde fulgt med fra barneskolenivå og utviklet seg gradvis... Vel, jeg var best i matte på barneskolen og helt kurrant på ungdomsskolen. I år strøyk jeg. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Matte er det faget jeg har størst problemer med av alle, selv om jeg øver og øver, glemmer jeg alltid hvordan jeg skal regne ut forskjellige ting. :-/ Lenke til kommentar
jingt Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Hurra, jeg fikk 6er på matteeksamen. Går ut i fra at du går i/har fullført 10.klasse? Det foregår slik: Først må du finne karakteren din i språkfagene (valgfag som tysk/fransk/annet teller ikke, nei) Norsk: muntlig + skriftlig karakter legges sammen og deles på 2. (Nynorsk gjelder som egen karakter) Engelskkarakteren regnes ut på samme måte som norsk. Så må du finne karakteren til de fagene du kom i eksamen. Da gjør du slik: Standpunktkarakteren din og eksamenskarakteren (muntlig og/eller skriftlig) skal legges sammen og deles på 2. Resten av fagene, inkludert heimkunnskap, legges sammen med de fagene nevnt over. Når du har lagt sammen karakterene i alle fag, må du dele på antall faget og, voilà, du har funnet snittet ditt. Etter formelen til digitalBlaster fikk jeg 5,6 i snitt Kom ikke opp muntlig (5,2+6)/2=5,6 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Du har vel kanskje fler fag enn bare matte? Må huske å ta med dem også. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Du har vel kanskje fler fag enn bare matte? Må huske å ta med dem også. 5,2 er snittet på standpunktkarakterene Kom ikke opp muntlig Endret 17. juni 2005 av venn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå