TheIlluminated Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Som det står i intervjuet men Jan Gutter så står det: Bartons "Front Side Bus" vil ikke være forskjellig fra dagens CPUer og rykter om eventuelle forbedringer på dette punktet viser seg dermed å være falske. Dette må jo mene at de ennå "tviholder" på sin 133 mhz bus og dette er jo en "skandale". Det har jo for lenge siden kommet ram som trenger mer bus for å utnytte hele potensialet. Syns dette er dumt av AMD og forstår at de ikke fatter "hintet" og har 166 FSB på Barton. Hvis de ikke har det på deres kommende CPU'er etter den, så begynner jeg å lure på hva AMD tenker... Lenke til kommentar
pskard Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Jeg tror grunnen til at de ikke lanser den med 166 FSB er at det ikke er noen hovedkort/chipset i dag som støtter 166 FSB. Det er ikke så lenge til Hammer kommer og da er tiden med FSB borte. Som du sikkert vet har ikke Hammer en FSB i det hele tatt :smile: Nærmeste en FSB en kommer blir Hypertransportkanalene og de gir mange GB/s på p2p forbindelsene. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Det de tenker på er å bruke alt av ressurser på Hammer-serien. Derfor bare 133MHz FSB Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Hvis de absolutt skal øke busshastegheten burde de heller øke den til 400MHz slik at den kan utnytte "DDR400" RAM. Lenke til kommentar
KidComa Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Barton vil vel bli den nye duron etterhvert og derfor ikke kreve mer en "billig" DDR2100/2700 mens hammer og P4 vil gå over til ddr2 som nok vil koste endel spenn. My two cents... Lenke til kommentar
normal Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 da må vi kjøpe nytt hk, og det er vi ikke interessert i, da venter vi heller på hammer, og amd får ikke solg prosessoren Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 Dere som sier at det ikke finns chipsett som støtter 166 FSB, det mener dere by default? (hehe) AMD har fått MANGE med seg som skal være med å utvikle chipsett og lage hovedkortet til CPU'ene deres. Det er jo "fort" å skifte til chipsettene kan ha 166 FSB by default. Det her ser jeg som veldig irriterende for folk som "så fram til" Barton, jeg så fram til det, men men. Håper de virkelig slår til med Hammer isåfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå