Ustedalen Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Siden den gamle tråden min ble full av diskusjoner ang. design med og uten koder og nylig stengt, tenkte jeg at jeg kunne åpne en ny tråd, der jeg kunne få svar på mine spørsmål. Siden det nye designet på siden min ikke ble så veldig godt motatt, lurer jeg på om noen har noen tøffe templates til Dreamweaver (gratis)? Og jeg kommer til å bruke dreamweaver.... Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=f...tes&btnG=Search edit: når det gjelder DW-tråden, vil vel den bli åpnet så snart moderatoren har slettet OT-praten Endret 18. mai 2005 av <ingve> Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Siden den gamle tråden min ble full av diskusjoner ang. design med og uten koder og nylig stengt, tenkte jeg at jeg kunne åpne en ny tråd, der jeg kunne få svar på mine spørsmål. Hvis du absolutt skal bruke DW, skift til code view, og ikke gå tilbake! Spør hvem som helst av de aktive her på forumet. Du får ikke andre svar. Dessverre. Les htmldog.com Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg sverget lenge til å la dreamweaver lage koden min, for jeg hadde ikke peiling på html koding. Men en dag begynnte jeg å få problemer med designet i dreamweaver og måtte derfor lære meg helt basic html for å få løst det. (det var å lage en helt enkel meny uten bilder ) Men takk for at jeg begynnte å lese litt koder. Det går så ufattelig mye raskere å lage sider og oppdatere dem nå når jeg koder for hånd. Og det er ganske morsomt å lage en side som validerer, når du aldri har laget sider som har vært i nærheten av å validere før. Lenke til kommentar
resol Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Man blir ikke mester over natten, har du laget det designet selv syns jeg det er mye bedre enn å faktisk bruke noe ferdig, det er mer personlig og det ligger mer jobb bak! Poenget med et forum som dette er ikke at alle skal være dødsgode og spy ut det ene fete designet etter det andre, men at man skal hjelpe hverandre bli bedre og bedre. Bruk kritikken for det den er verdt! så for din egen del, dropp tanken om å bruke noe ferdig template! De fleste her skriver vel koden selv har jeg inntrykk av, men det vil ikke si at du _må_ gjøre det, bruk tid på å lær deg funksjonene, litt basic html hjelper også for å lære seg et wysiwug-program! Klart det er best å gjøre jobben selv, sånn er det med det meste (sålenge man kan det, eller lærer det riktig), men man må nesten se ann hva man ønsker selv! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Siden den gamle tråden min ble full av diskusjoner ang. design med og uten koder og nylig stengt, tenkte jeg at jeg kunne åpne en ny tråd, der jeg kunne få svar på mine spørsmål. Hvis du absolutt skal bruke DW, skift til code view, og ikke gå tilbake! Spør hvem som helst av de aktive her på forumet. Du får ikke andre svar. Dessverre. Les htmldog.com (Hadde vært no' om du kunne svare på posten min i den forrige tråden!) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Siden den gamle tråden min ble full av diskusjoner ang. design med og uten koder og nylig stengt, tenkte jeg at jeg kunne åpne en ny tråd, der jeg kunne få svar på mine spørsmål. Hvis du absolutt skal bruke DW, skift til code view, og ikke gå tilbake! Spør hvem som helst av de aktive her på forumet. Du får ikke andre svar. Dessverre. Les htmldog.com (Hadde vært no' om du kunne svare på posten min i den forrige tråden!) Ja, den ble stengt før jeg fikk svart... Var det den posten der du hintet om at jeg aldri hadde brukt DW og derfor ikke visste hvilke funksjoner den egentlig hadde, samt FTP-greiene? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Njaaa, altså du har rett i at det finnes masse deilig programvare til *nix - men vi kan jo ikke forvente at hw-medlemmet "d4_ÜbEr_h3adSH0tz" skal legge inn Linux på sin Dell maskin for å utvikle websider! Dersom en tar en titt på alle funksjonene i Dreamweaver så vil jeg tørre å påstå at det er en god investering, spesielt med tanke på at det er mange i bransjen som også bruker Dreamweaver...har ofte sett at Macromedia programvare er et "must" for å få jobb her og der, og da nytter det nok ikke å komme med en "VIM 4 evah" holdning! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg sier ikke at VIM er det beste å programmere noe som helst i, langt i fra. Det kan bli meget slitsomt i lengden hvis du skal bruke mye copy/paste. Da bruker jeg heller bluefish. Men det jeg sier er at det finnes mange alternativer til Dreamweaver, og da tenker jeg på programmer med syntax highlight som støtter språket du skal skrive. I tillegg finnes der mange geniale FTP-programmer som kjappe og enkle. Jeg er mer for UNIX-filosofien om at programvare skal gjøre kun én jobb, og den skal gjøre det bra! Da blir det mye enklere å bytte til andre alternativer om det måtte bli aktuelt. Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 i frykt for å virke dum, men hva er "wysiwug" ? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 i frykt for å virke dum, men hva er "wysiwug" ? "What You See Is What You Get" - program der du kan utvikle websider á la word (og som dermed genererer mye "dum" kode dersom du skulle forandre på én bokstav etc.) Dreamweaver er nok det beste WYSIWYG-programmet på markedet i dag - selv om, ironisk nok, de fleste ikke bruker denne funksjonaliteten til vanlig. Må vel også nevne at Dreamweaver lager egne CSS-klasser etc. selv i "WYSIWYG modus". Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 i frykt for å virke dum, men hva er "wysiwug" ? "what you see is what you get" - program der du kan utvikler websider á la word. takk takk, har lurt på det der lenge nå. Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 WIKIPEDIA, FOLKENS!!! hvis du ser hva som er skrevet står det faktisk WYSIWUG og når man søker på wiki etter det får man ingenting, og når det var det det stod så søkte jeg etter det og fant ingenting, så spurte jeg hær. uansett, fikk svar. end of story Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Har flere spørsmål jeg. Hvordan får jeg lagt inn f.eks filmer på siden min? Er det bare å kopiere den filmen jeg vi ha inn i mappen, og legge en link til den? Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Har flere spørsmål jeg. Hvordan får jeg lagt inn f.eks filmer på siden min? Er det bare å kopiere den filmen jeg vi ha inn i mappen, og legge en link til den? Ja. Kan være lurt å lage en egen mappe hvor du legger filene, for ordens skyld <a href="filmerellerhvadunåkallermappen/film.avi">Film</a> Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Ett til ( ): Når jeg har lagd alle sidene mine ferdig, er det en eller annen funksjon som setter en link på alle sidene. F.eks. si at jeg har 10 html sider, men ingen er linket til hverandre, kan jeg sette en link til film (sier det står det på menyen) og du kommer inn på den uannsett hvilken side jeg er på? Eller må jeg åpne en og en side og sette på en link? Lenke til kommentar
PT Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Ett til ( ): Når jeg har lagd alle sidene mine ferdig, er det en eller annen funksjon som setter en link på alle sidene. F.eks. si at jeg har 10 html sider, men ingen er linket til hverandre, kan jeg sette en link til film (sier det står det på menyen) og du kommer inn på den uannsett hvilken side jeg er på?Eller må jeg åpne en og en side og sette på en link? Du kan kanskje ta en titt på PHP sin include-funksjon? Eller kanskje denne artikkelen av jorgis her på forumet. EDIT: Men da må du ha en server med støtte for PHP. For å sjekke det mekker du en fil du kaller noe slikt som info.php med følgende innhold: <?php phpinfo(); ?> Hvis du får opp masse fin informasjon om PHP støtter serveren din det, og du kan bare gå igang. Endret 19. mai 2005 av PT Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Ett til ( ): Når jeg har lagd alle sidene mine ferdig, er det en eller annen funksjon som setter en link på alle sidene. F.eks. si at jeg har 10 html sider, men ingen er linket til hverandre, kan jeg sette en link til film (sier det står det på menyen) og du kommer inn på den uannsett hvilken side jeg er på?Eller må jeg åpne en og en side og sette på en link? Det kan du bruke PHP til. Feks kan du begynner med å lese denne artikkelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå