Gå til innhold

Er det "lov" å bruke SDL_EnableKeyRepeat?


Anbefalte innlegg

Sitter å tuller litt med SDL.

Har til nå kun en figur (tux) som flytter seg over skjermen.

For å ta i mot input bruker jeg SDL_GetKeyState.

Denne gir bare signal når tasten trykkes inn, og det er lite praktisk å sitte å trykke en knapp hundre ganger for å flytte tux over skjermen.

 

Derfor bruker jeg nå SDL_EnableKeyRepeat som simulerer at tasten trykkes inn x antall ganger i sekundet, selv om du holder den inne hele tiden.

 

Er dette egentlig noen praktisk måte å gjøre det på?

Har noen bedre alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville overraske meg om det ikke var mulig å få signal når knappen slippes også.

 

Edit:

Iflg. man så gir sdl_getkeystate tilstanden til en knapp, og ikke et signal. Dermed må du polle relevante knapper og handle deretter.

 

Noe alá

while(loop!=0){

// other stuff...

Uint8 *keys = SDL_GetKeyState(null);

if ( keys[sDLK_UP] ) moveTuxUp();

if ( keys[sDLK_DOWN] ) moveTuxDown();

if ( keys[sDLK_LEFT] ) moveTuxLeft();

if ( keys[sDLK_RIGHT] ) moveTuxRight();

if ( keys[sDLK_ESCAPE] ) loop=0;

 

}

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...