<BøNilzen> Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Sitter å tuller litt med SDL. Har til nå kun en figur (tux) som flytter seg over skjermen. For å ta i mot input bruker jeg SDL_GetKeyState. Denne gir bare signal når tasten trykkes inn, og det er lite praktisk å sitte å trykke en knapp hundre ganger for å flytte tux over skjermen. Derfor bruker jeg nå SDL_EnableKeyRepeat som simulerer at tasten trykkes inn x antall ganger i sekundet, selv om du holder den inne hele tiden. Er dette egentlig noen praktisk måte å gjøre det på? Har noen bedre alternativer? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Ville overraske meg om det ikke var mulig å få signal når knappen slippes også. Edit: Iflg. man så gir sdl_getkeystate tilstanden til en knapp, og ikke et signal. Dermed må du polle relevante knapper og handle deretter. Noe alá while(loop!=0){// other stuff...Uint8 *keys = SDL_GetKeyState(null);if ( keys[sDLK_UP] ) moveTuxUp();if ( keys[sDLK_DOWN] ) moveTuxDown();if ( keys[sDLK_LEFT] ) moveTuxLeft();if ( keys[sDLK_RIGHT] ) moveTuxRight();if ( keys[sDLK_ESCAPE] ) loop=0; } Endret 18. mai 2005 av JBlack Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Dette er behandlet her (se under Game-type Input) i SDLs brukergaid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå