Gå til innhold

Noen som syns 1400x1050 gir for liten skrift?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny bærbar og den jeg har i sikte har SXGA+ oppløsning på 15" skjerm. Men er litt nervøs for at skriften osv blir for liten.. :hmm:

Jeg har ikke noen synsproblemer, så det er ikke det som det går på ;) Jeg er bare vant med 1024x768 på den gamle 14 tommer Dell bærbare som jeg har. 1400x 1050 er jo noe høyere selv om det er en 15" skjerm. Så er det noen som har noen erfaringer der som kunne gi litt innspill om hva de selv syns? Søkte litt på forumet, men fant ikke noe emne om akkurat dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En oppløsning på 1400x1050 er helt perfekt for en 15", akkurat som 1024x768 er helt perfekt for en 12", osv. Spesielt bra blir det dersom du benytter 96+ DPI på skjermen og ClearType-skrifttyper.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Programmerer hele dagen (mye tekst) på en 14" med 1400x1050 (HP NC6000). Jeg har heller ikke problemer med øynene.

Jeg synes tekststørrelsen er akkurat passe, selv om du nok må regne med overgangstid fra 1024x768 til 1400x1050.

Forøvrig var jeg inntil nå av den oppfatning at det var kun eldre med dårlig syn som fremdeles kjører 1024x768. det er jo ikke brukandes til noe! :)

Lenke til kommentar

Jeg synes selve oppløsningen 1400x1050 er ok for 15" (man blir vant til det), men skrift kan bli noe smått. Du kan jo prøve å øke fonten fra 96DPI til 120DPI så motvirker du det (på alle steder der teksten er skalerbar).

Denne innstillingen finner du i egenskaper for skjermen -> Settings->Avansert->General.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...