Erik1321 Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Dette er et bilde av min hund som ligger å koser seg Det jeg lurer på er beskjæringen. Jeg syns kanskje det treet i bakrunden og at greienen som utvider seg ut til høyre blir litt forstyrrende. Burdte jeg beskjære bildet slik at bare hodet synes, slik at grenene og treet blir borte? Eller vil det ødlegge bildet? Beklager hvis det var rotete forklart. Takker for svar Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) En tommelfingerregel er at folk og dyr bør se inn i bildet, og ikke ut av det. En annen regel er å plassere fokuspunkt i det gyldne snitt, både horisontalt og vertikalt. Og dette punktet finner man omtrent 1/3 av bredden/høyden fra ramma. Tar man det veldig ca, så får man f.x, uten tre og med mindre uromoment: Endret 18. mai 2005 av JBlack Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Prøvde å endre bildet i vedlegget, det ikk ikke. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Helt O.T., men jeg bare maa: Det der minner meg veldig om en Wheaten Terrier:) Har en slik hund selv, utrolig flotte hunder. Om bildet ditt: Fint bilde, med fine skygger og lys, men savner kanskje litt kontrast. Ellers enig med JBlack om komposisjon og uro-elementer Lenke til kommentar
Erik1321 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Takk for svar. Og ja, det er en wheaten terrier Kjempe flotte hunder Endret 22. mai 2005 av Erik1321 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå