tsunammi2k Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Har hatt UPC Chello Classic (1024/256) for 379,-/mnd i over et år nå. Med utallige ustabilitetsproblemer og en del nedetid ønsker jeg nå å bytte til en annen leverandør til samme pris i måneden. Hjemme har vi 3 PC'er, hvor brodern og jeg spiller en del CS som krever god ping. De alternativene som er aktuelle for meg er nok enten Telenor, NextGenTel eller BlueCom. Alle de 3 har 2mbitstilbud til omkring 400,-/mnd, og jeg vet at hos BlueCom får man bedre ping enn man ville fått hos de øvrige leverandørene. Likevel har jeg ikke mye erfaring med BlueCom og mener selv at NextGenTel er det beste alt i alt. Noen som vet/har erfaring og kan anbefale meg den leverandøren som passer best for mitt behov? Edit: Bor i Kvernevik/Stavanger området. (Mener det har noe å si på linjekvaliteten) På forhånd, takk nan0tim Endret 18. mai 2005 av nan0tim Lenke til kommentar
deleder Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg ville valgt Bluecom, ettersom de har det beste tilbudet. Jeg skal over fra Tiscali til Bluecom nå. Men en ting er jeg usikker på, om Bluecom setter opp hastighetene får man da gratis oppjustering av linja slik som med NGT? Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Ja det må nesten være en selvfølge hvis dem har tenkt å henge med i dette markedet. Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det stemmer at gratis oppgraderinger skjer til tider. Jeg ville nok ganske klart gått for BlueCom. Jeg har veldig gode erfaringer med de selv. Med tanke på ping i cs er også bluecom best. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Noen som vet/har erfaring og kan anbefale meg den leverandøren som passer best for mitt behov? BC gir deg vanligvis mulighet til og velge et annet modem slik at du kan finne det som passer deg best, NGT er veldig vanskelige i så måte og de leverer den et modem/router som kan være en plage hvis du ønsker andre løsninger enn den NGT mener er best for deg. BC har også gitt ut flere IP pr kunde, offisiellt 2 men dette har ikke blitt håndhevet særlig strengt. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Sida dere er 2 brødre, så vil dere sikkert ha kvar dere public IP på internet, så da ville eg ha gått for bluecom. Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Noen som vet/har erfaring og kan anbefale meg den leverandøren som passer best for mitt behov? BC gir deg vanligvis mulighet til og velge et annet modem slik at du kan finne det som passer deg best, NGT er veldig vanskelige i så måte og de leverer den et modem/router som kan være en plage hvis du ønsker andre løsninger enn den NGT mener er best for deg. BC har også gitt ut flere IP pr kunde, offisiellt 2 men dette har ikke blitt håndhevet særlig strengt. Ja jeg har hørt NextGenTel sine modemer m/ innebygde routere er en IQ-test å åpne routere på. Spiller en del Warcraft 3 og, og trenger å åpne portene 6112-6119 lett. Har nå en Belkin F5D5231 router som har fungert oppimot perfekt. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Noen som vet/har erfaring og kan anbefale meg den leverandøren som passer best for mitt behov? BC gir deg vanligvis mulighet til og velge et annet modem slik at du kan finne det som passer deg best, NGT er veldig vanskelige i så måte og de leverer den et modem/router som kan være en plage hvis du ønsker andre løsninger enn den NGT mener er best for deg. BC har også gitt ut flere IP pr kunde, offisiellt 2 men dette har ikke blitt håndhevet særlig strengt. Ja jeg har hørt NextGenTel sine modemer m/ innebygde routere er en IQ-test å åpne routere på. Spiller en del Warcraft 3 og, og trenger å åpne portene 6112-6119 lett. Har nå en Belkin F5D5231 router som har fungert oppimot perfekt. Tror ikke det vil by på noe stort problem om du følger noen guider. Lenke til kommentar
Neogeno Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Har Chello Plus. Veldig ustabilt så jeg skal få Lyse 4Mbit fiberpotisk til 760 kr måneden eller noe sånt.. Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Har Chello Plus. Veldig ustabilt så jeg skal få Lyse 4Mbit fiberpotisk til 760 kr måneden eller noe sånt.. Det tilbudet du snakker om nå er faktisk det tilbudet jeg har lyst på mest. 4 mbit inn og ut for 449,-/mnd er jo bare konge. Dessverre må du ha fiberoptisk fram til huset ditt og det har dem ikke bygget ut her til ennå. *misunner deg* Lenke til kommentar
deleder Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Har Chello Plus. Veldig ustabilt så jeg skal få Lyse 4Mbit fiberpotisk til 760 kr måneden eller noe sånt.. Det tilbudet du snakker om nå er faktisk det tilbudet jeg har lyst på mest. 4 mbit inn og ut for 449,-/mnd er jo bare konge. Dessverre må du ha fiberoptisk fram til huset ditt og det har dem ikke bygget ut her til ennå. *misunner deg* Om alle her hadde hatt tilgang til Lyse tror jeg MANGE vil kjøpt seg hver sin 10mb/s linje. Endret 18. mai 2005 av deleder Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Ja, siden jeg ikke har hørt noe negativt om BlueCom, da må det nesten bli dem da.. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Akkurat bestilt 4400/640 fra Bluecom Virket veldig greit, de skulle ordne med oppsigelse og greier. Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Akkurat bestilt 4400/640 fra Bluecom Virket veldig greit, de skulle ordne med oppsigelse og greier. Dessverre fikk jeg ikke avbestille min linje før 30. juni etter at jeg har reist selv om jeg ringte 3. mai. Blir nok ikke før etter sommeren jeg bestiller linja Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) skal få noe fra firstmile. Tror det er bedre ping på det enn lyse (lyse ligger på 60-80 i norge) Endret 18. mai 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
deleder Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Akkurat bestilt 4400/640 fra Bluecom Virket veldig greit, de skulle ordne med oppsigelse og greier. Dessverre fikk jeg ikke avbestille min linje før 30. juni etter at jeg har reist selv om jeg ringte 3. mai. Blir nok ikke før etter sommeren jeg bestiller linja Du kan vel si opp før? Men bare bestill fra Bluecom. Der får du vite at du må sende dem en mail med oppsigelse (de har en mal bare fylle inn navn på ISP og ditt navn). Så fikser de resten Lenke til kommentar
Mr.Andersen Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 NGT ville eg sjølv valgt. Eg har BlueCom, men om eg skulle valgt på nytt no så hadde eg tatt NGT. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 NGT ville eg sjølv valgt. Eg har BlueCom, men om eg skulle valgt på nytt no så hadde eg tatt NGT. Kvifor? Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Akkurat bestilt 4400/640 fra Bluecom Virket veldig greit, de skulle ordne med oppsigelse og greier. Dessverre fikk jeg ikke avbestille min linje før 30. juni etter at jeg har reist selv om jeg ringte 3. mai. Blir nok ikke før etter sommeren jeg bestiller linja Du kan vel si opp før? Men bare bestill fra Bluecom. Der får du vite at du må sende dem en mail med oppsigelse (de har en mal bare fylle inn navn på ISP og ditt navn). Så fikser de resten Har undersøkt med UPC. Står at det er 1 måneds oppsigelsestid hvis du ikke har bindingstid (noe jeg ikke har). Ringte og spurte 3. mai, og dem sa de regner 1 måned fra siste dag i inneværende måned, altså 30. mai, + 1 måned = 30. juni. Tviler BlueCom kan gjøre noe med det. NGT ville eg sjølv valgt. Eg har BlueCom, men om eg skulle valgt på nytt no så hadde eg tatt NGT. Lyst å komme med en grunn? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Tar jo uansett 3-4 for Bluecom og fikse linja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå