Gå til innhold

M-audio kernel streaming resluterer i bluescreen..

Anbefalte innlegg

Jeg har ett M-Audio Audiophile 2496 lydkort i maskinen min. Kortet ble med over i min nye maskin etter at det også satt i min gamle. Er rimelig godt fornøyd da lyd kvaliteten er god og kortet kan håndtere svært lav latency. Viktig i forbindelse meg plugins osv. i cakewalk sonar og project 5.

Problemet er bare det at jeg kjører wdm driver som benytter kernel streaming. Dette fordi jeg da få lavest latenzy. Dessuten er det det som ligger ute til nedlasting på sidene deres.

Nå har jeg lest at kernelstreaming i noen situasjoner kan være ustabilt og resultere i blue-screen. Under operasjon fungerer kortet utmerket så vidt jeg kan se. Men i det jeg skal stenge av maskinen så ender dette med blue-screen. Hver eneste gang! Nytter ikke å slå av i windows og så tro at pc'en slår seg av selv. Den blir bare hengende i blue-screen. Må slåes manuelt av.

Kjører Linux til alt annet enn spill og cakewalk. Der finnes ikke dette problemet i det heletatt. Ingen ustabilitet på grunn av lydkortet.

Er det noen som har kjennskap til dette med kernel streaming, og om hvorvidt det lar seg gjøre å fikse dette problemet? En mulighet hadde jo vært å slå av lyd driveren før jeg slo av maskina. Men hvordan gjør jeg det? Helst skulle jeg blitt kvitt hele problemet...

:hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vedder en tier på at lydkortet ditt deler IRQ med enten skjermkort eller nettverkskort eller annen hardware som benytter WDM-drivere. Har du prøvd å bytte PCI-port?

Eventuelt kan du omkonfigurere PCen fra "ACPI" til "Standard PC", men det er et lite helvete...

Kan ikke noen fortelle Microsoft at IRQ-styringen i WinXP er helt forferdelig? ;)

Lenke til kommentar

Tja, det er kanskje riktig. Men nå har kortet stått i 3 maskiner. Og i alle maskinene har dette vært ett problem. Nå står kortet i en av tra pci slotter. De andre slottene er tomme. Mulig jeg har uflaks. Men det vil si at det bare er to muligheter igjen...

Noen som vet hvordan å slå av lyddriveren før jeg går ut av windows? Så kan lyddriveren slå seg på igjen når win xp lastes på nytt.

Hm... Hadde det bare vært mulig å få cakewalk sonar, project 5, vsti og dxi på Linux. Skulle ha dumpet xp for godt da ja... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...