Gå til innhold

CD-spiller problem under ubuntu-installasjon

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å instalere ubuntu men etter en stund får jeg meldingen "Fant igen vanlig CD-spiller" og besked om å laste in driver fra diskett. Hvor får jeg denne disketten?

CD-spiller: Nec DVD+-RW ND3450A

(er ny med linux så svar enkelt)

Endret av Thor Alex.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dimesion 8400

Samme som meg :) Fungerer fint... Du må gå inn i BIOS under SATA-innstillinger og bytte SATA/PATA-modus til SATA/IDE fra SATA/AHCI. Legg merke til at Windows ikke kommer til å ville starte etter det, for å reparere det må du starte fra Windows CD'en (helst før du installerer Ubuntu) og kjøre "Reparing av Windows-installasjon".

Lenke til kommentar
Dimesion 8400

Samme som meg :) Fungerer fint... Du må gå inn i BIOS under SATA-innstillinger og bytte SATA/PATA-modus til SATA/IDE fra SATA/AHCI. Legg merke til at Windows ikke kommer til å ville starte etter det, for å reparere det må du starte fra Windows CD'en (helst før du installerer Ubuntu) og kjøre "Reparing av Windows-installasjon".

TAKK... Det funket :thumbup::)

Lenke til kommentar
Dimesion 8400

TAKK... Det funket :thumbup::)

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...