Gå til innhold

hva er riktig cpu temp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3300 o/min er litt lite tror jeg. Jeg vet at Silent Viking sviver på ca 2000, men den flytter vel ganske mye luft (positivt)

Jeg har selv lurt på hva en prosessortemp bør ligge på. Jeg har 2100+ som utvikler mer varme enn din 1800

+, og min ligger på 43-47 idle. Har ikke vært over 54 etter mye spilling og romtemp på 28+

Før du evt. kjøper Silent Viking bør du sjekke at den passer til hovedkortet ditt

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-14 23:08, sdhild99 skrev:

3300 o/min er litt lite tror jeg. Jeg vet at Silent Viking sviver på ca 2000, men den flytter vel ganske mye luft (positivt)

Jeg har selv lurt på hva en prosessortemp bør ligge på. Jeg har 2100+ som utvikler mer varme enn din 1800

+, og min ligger på 43-47 idle. Har ikke vært over 54 etter mye spilling og romtemp på 28+

Før du evt. kjøper Silent Viking bør du sjekke at den passer til hovedkortet ditt

Silent viking har 120mm vifte, noe som er større enn standardviftene.

Silent viking har ikke noe med hovedkortet å gjøre, men cpu. altså passer silent viking til alle hovedkort som støtter socket a. har du amd cpu så støtter hovedkortet ditt socket a.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-14 23:03, Jannis-15 skrev:

nei, jeg bruker alt orginalt, ingen kjølepasta, og ingen kabinettvifte (har ikke plass)..

Kabinettvifter er ikke et must, men hvis kabinettemperaturen din er 40 grader, så vil naturligvis cputemperaturen bli sterkt påvirket!

Ellers senket jeg selv cputemperaturen nærmere 15 grader ved overgang fra vanlig termal pad til arctic silver kjølepasta. Så det er jo noe å tenke på i hvert fall...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-14 23:35, fondus skrev:

Silent viking har 120mm vifte, noe som er større enn standardviftene.

Silent viking har ikke noe med hovedkortet å gjøre, men cpu. altså passer silent viking til alle hovedkort som støtter socket a. har du amd cpu så støtter hovedkortet ditt socket a.

Hmm, dette er ikke riktig. Hvorfor tror du at vifteprodusenter har en liste over hovedkort som støttes? Ta en tur inn på eksempelvis Microplex og ta en titt.

For å kunne bruke enkelte kjølere som festes med 4 hull rundt CPU, er man avhengig av at HK har disse 4 hullene. Derav blir kjøleren avhengig av HK og ikke kun CPU.

Jannis-15: jeg vet dessverre ikke om Silent Viking passer til det hovedkortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...