RBW Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 AGP til PCIe-bro fra Albatron Albatron kommer nå med løsningen for de som ønsker å benytte sitt AGP-baserte skjermkort i en maskin med PCIe-spor, nemlig en AGP til PCIe-bro. Les artikkelen her Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Hva i all verden er poenget med det? *oppgitt* Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Hvis man har plass og produktet er billig forstår jeg veldig godt poenget med det. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) ... Endret 18. mai 2005 av tonna Lenke til kommentar
Lord Hell Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 akkuratt hva jeg har ventet på ble litt oppgitt når jeg kjøpte agp skjermkort tilmegselv i januar Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Hva i all verden er poenget med det? *oppgitt* I mange tilfeller vil AGP-kortet man allerede har være godt nok, og da er det egentlig ingen grunn til å bytte det ut Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Frykter at det koster mer enn det smaker dog... Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Genialt! Det har jo ikke vist seg å være stor forskjell på skjermkort for PCI-Express og skjermkort for AGP, så denne adapteren kan være grei å ha for dem som allerede har investert i et relativt dyrt AGP-kort. Men det spørs hvor mange hovedkort den passer på da Kanskje det kommer et adapter som går andre veien også? Endret 18. mai 2005 av snorreh Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Syns den der fortjener en god gammeldags LOL Hurra nå funker GF4mx-kortet mitt på PCI_E! Jippi..eneste jeg kommer på som er lowprofile.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 altså, motsatt overgang hadde vel vært mer fornuftig.. så folk idag kunne oppgradert til pci-e skjermkort uten og måtte bytte hovedkort. menmen, er det billig nok er det sikkert noen som får behov for dette også. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Har sans for slike løsninger. Men er litt spent på hvordan det blir å feste skjermkortet til kabinettet. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Blir nok plass til "adapteret" + et 6800 kort i mitt chieftec kabinett. Kan bli verre med mindre kabinetter Lenke til kommentar
xB^ Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Snakker vi ytelsestap da ? Noe må jo "oversette" signalene.. er vel ikke akkurat 1:1 kobling pin 1 til pin 3 osv Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Snakker vi ytelsestap da ? Noe må jo "oversette" signalene.. er vel ikke akkurat 1:1 kobling pin 1 til pin 3 osv Hvorfor skulle det bli det, alle 6600gt agp kort bruker en lignende bro for å oversette fra pcie til agp. Bare at den er innebygd. Gir ikke noe tap den. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Men hvorfor er det en VGA-port på adapteren? Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg synes det er dødskult. Jeg har en 6600GT, som selvfølgelig har en PCI-til-AGP bro, som jeg da kan sette på en AGP-til-PCI bro. Jippi!!! Jeg mangler da kun en socket A-til-socket 939 overgang for å kunne beholde CPU´en min også. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Absolutt noe som kan være noe for meg, har lenge grublet på om jeg skulle utsette oppdateringen av datamaskinen da mitt x800pro kort er kraftig nok for det jeg spiller, nå med en pci-e bro slipper jeg å tenke på å kjøpe meg et nytt tilsvarende skjermkort ved en oppgradering. Ønsker en test av denne broa så fort som mulig for å se om det blir noe ytelsetap i det hele tatt!!!! Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 piss meg i øret.. enda ett adapter hadde håpet at s370 til slot var den siste men den gang ei. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Hva i all verden er poenget med det? *oppgitt* I mange tilfeller vil AGP-kortet man allerede har være godt nok, og da er det egentlig ingen grunn til å bytte det ut Jeg er faktisk enig med jacoweb her, det virker litt tullete(hensiktsløst). For det første er det sikkert ikke gratis og for det andre ser jeg for meg at type kort man kan bruke det på(pga fysiske begrensingen på selve kabinettet og utførelse av åpningen bak) er noe begrenset.. I første rekke skulle man tro at de dette kunne være aktuelt for var folk med skjermkort i 2k+ klassen og der er det vel ikke mange low-profile kort ute og går? Jeg vil tro at dersom dingsen koster 5-600 kr kan man på ett gitt tidspunkt sikkert kan finne ett fullverdig PCIe kort som vil yte bedre enn kortene man rent praktisk kan benytte denne saken på. Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg vil tro at dersom dingsen koster 5-600 kr kan man på ett gitt tidspunkt sikkert kan finne ett fullverdig PCIe kort som vil yte bedre enn kortene man rent praktisk kan benytte denne saken på. ikke sant.. brukte 700 på å få en socket til slot konverter i de gamle tider da jeg gikk fra P3 450 til P3 600 på det beste hovedkortet noensinne abit med bx brikkesett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå