Lucas Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Føler meg svindlet i ett tilfelle med en bestilling av 3 X-beam/Gyrotwister, en venn av meg sto for bestilling, vi samlet pengene, betalte, og ventet på pakken, nå har det gått 3 UKER siden bestilling og betaling fant sted, og på pakke status via siden deres står det "Klar til pakking" ! Hva som skjer ? Vi har kontaket dem via E-post og kundeservicen deres, men intet svar. Har de lagt ned virksomheten sin eller ? Endret 20. mai 2005 av Lucas Lenke til kommentar
thomasj Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Forsøkt å ringe de? Kontaktinfo Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Ja det er også prøvd å ta kontakt via tlf. men kun nådd fram til opptatt nr. og det tlf. nr som står i bunnen er tydeligvis ikke i bruk eller noe slikt ! Endret 18. mai 2005 av Lucas Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Ja det er også prøvd å ta kontakt via tlf. men kun nådd fram til opptatt nr. og det tlf. nr som står i bunnen er tydeligvis ikke i bruk eller noe slikt ! Ser ut som de driver og endrer både navn og eiere i følge dette: http://www3.brreg.no/oppslag/kunngjoring/h...verdi=885762662 Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Hva skal jeg evt gjøre ? anmelde ? forbruker rådet ? TV2 hjelper deg ? Ser ut som at man ikke får kontakt med dem... Endret 18. mai 2005 av Lucas Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Hva skal jeg evt gjøre ? anmelde ? forbruker rådet ? TV2 hjelper deg ? Ser ut som at man ikke får kontakt med dem... Ta en prat med dagelig leder, du finner kontaktinfo her: http://www3.brreg.no/oppslag/enhet/detalj....orgnr=885762662 Det kan ha skjedd ting i og med de ser ut til og ha blitt solgt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Her står iallefall alle mulighetene du har som følge av forsinket levering: Kapittel 5. Forsinkelse. Forbrukerens krav som følge av forsinket levering § 19. Forbrukerens krav ved forsinkelse Dersom tingen ikke blir levert eller blir levert for sent og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side (forsinkelse), kan forbrukeren a) holde kjøpesummen tilbake etter § 20 b) kreve oppfyllelse etter § 21 c) kreve heving etter § 23 d) kreve erstatning etter § 24. Forbrukerens rett til erstatning faller ikke bort ved at han eller hun gjør gjeldende andre krav, eller ved at disse ikke kan gjøres gjeldende. Dersom selgeren ikke i tide oppfyller sine plikter ellers etter kjøpet, gjelder bestemmelsene om forsinkelse tilsvarende så langt de passer, likevel ikke § 23 tredje og fjerde ledd. Partene kan avtale en annen løsning. § 20. Tilbakeholdsrett Forbrukeren kan holde tilbake betalingen for å dekke krav som følge av selgerens forsinkelse, men ikke åpenbart mer enn det som vil gi betryggende sikkerhet for kravet. § 21. Rett til oppfyllelse Er leveringstiden kommet uten at tingen er levert, kan forbrukeren likevel fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse. Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller om en oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til forbrukerens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse. Forbrukeren taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet. § 22. Forespørsel Dersom selgeren spør om forbrukeren vil motta levering tross forsinkelsen eller underretter forbrukeren om at tingen vil bli levert innen en angitt tid, men forbrukeren ikke svarer innen rimelig tid etter at han eller hun har fått meldingen, kan forbrukeren ikke heve om oppfyllelse skjer innen den tid som er angitt. § 23. Heving Forbrukeren kan heve kjøpet når forsinkelsen er vesentlig. Er tingen levert, må kravet om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at forbrukeren fikk vite om leveringen. Ved vurderingen av om forsinkelsen er vesentlig, skal det særlig legges vekt på forsinkelsens betydning for forbrukeren. Det skal blant annet tas hensyn til hvilken type ting kjøpet gjelder, og om levering skulle skje til en bestemt tid. Kjøpet kan også heves dersom selgeren ikke leverer innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som forbrukeren har fastsatt. Mens tilleggsfristen løper, kan ikke forbrukeren heve, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen. Gjelder kjøpet en ting som skal tilvirkes særskilt for forbrukeren etter forbrukerens oppgaver eller ønsker, og kan selgeren derfor ikke uten vesentlig tap disponere tingen på annen måte, kan forbrukeren bare heve dersom forsinkelsen medfører at formålet med kjøpet blir vesentlig forfeilet. § 24. Erstatning Forbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelse fra selgerens side. Dette gjelder likevel ikke så langt selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor hans eller hennes kontroll, som selgeren ikke med rimelighet kunne ventes å ha tatt i betraktning på avtaletiden eller å unngå eller overvinne følgene av. Beror forsinkelsen på en tredjeperson som selgeren har gitt i oppdrag helt eller delvis å oppfylle kjøpet, er selgeren fri for ansvar bare om også tredjepersonen ville være fritatt etter regelen i annet ledd. Det samme gjelder om forsinkelsen beror på en leverandør som selgeren har brukt, eller på noen annen i tidligere salgsledd. Ansvarsfriheten gjelder så lenge hindringen er til stede. Faller hindringen bort, kan ansvar gjøres gjeldende dersom selgeren da plikter å oppfylle, men ikke gjør dette. Erstatningen utmåles etter reglene i kapittel 11. § 25. Opplysningsplikt om hindring Hindres selgeren i å oppfylle kjøpet til rett tid, skal forbrukeren gis melding om hindringen og dens virkning på muligheten for å oppfylle. Får forbrukeren ikke slik melding innen rimelig tid etter at selgeren fikk eller burde ha fått kjennskap til hindringen, kan forbrukeren kreve erstattet tap som kunne ha vært unngått om han eller hun hadde fått meldingen i tide. Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Nå har det vel vært flere sånne poster tidligere, begynner selv å ta den netbuttiken som totalt useriøst. Det værste er vel at brodern visstnok kjenner eieren, har gitt beskjed om å sende et lass pepper den veien, men vet ikke hva som skjedde med det. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det er ofte lurt å droppe forskuddsbetaling ved nettbutikker man ikke har handlet hos før. Det er jo alltid en risiko for både manglende vilje og evne (f.eks. konkurs) til å betale. Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Jo, men jeg har handlet hos disse før, men ikke over nettbutikken deres, og hvis det i tilfelle skal være slik at de er konkurs, er det ikke deres ansvar å gi beskjed om det på hjemmesiden deres ? skal ikke de sørge for at netshopen blir stengt ? fordi denne var åpen for registrering ! Hvis vi ikke klarer å få kontakt snart så er det mulig at vi tyr til andre middler, vi har allerede kontaktet TV2 hjelper deg og forbruker rådet om dette. Men vi går gjerne videre med saken for å få varen og kompensasjon for venting og telefon utgifter som har medført i ett forsøk på å nå nevnte. Vi fikk tilsendt mail med giro og alt, så ingenting kunne tyde på at de er konkurs, og betalingen ble registrert på hjemmesiden fordi pakke statusen endret seg ! Endret 19. mai 2005 av Lucas Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Jo, men jeg har handlet hos disse før, men ikke over nettbutikken deres, og hvis det i tilfelle skal være slik at de er konkurs, er det ikke deres ansvar å gi beskjed om det på hjemmesiden deres ? skal ikke de sørge for at netshopen blir stengt ? fordi denne var åpen for registrering ! Er selskapet i konk. så det betyder game over. Bobestyrer overtar og har plikt til stoppe alle aktiviteter som kan føre til merutgifter for boet.... Lenke til kommentar
Equiox Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Det er ikke første gangen GeekStuff har problemer. Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Dette er det værste jeg har vært borti, vi ringte nr. som står her: http://www3.brreg.no/oppslag/enhet/detalj....orgnr=885762662 Og mannen var engelsk og hevdet at han overhodet ikke visste hva geekstuff var, aner ikke hva som har skjedd her, men det ser ikke bra ut... Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Ta deg en tur bort til sjappa vis du kan da. Ellers ta kontakt med Forbrukerrådet eller noen andre som TV2 hjelper deg. Det kan nok løse seg bare du tar det fra riktig kant av problemet. Lenke til kommentar
entiny Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Dette er det værste jeg har vært borti, vi ringte nr. som står her: http://www3.brreg.no/oppslag/enhet/detalj....orgnr=885762662 Og mannen var engelsk og hevdet at han overhodet ikke visste hva geekstuff var, aner ikke hva som har skjedd her, men det ser ikke bra ut... Heisann, Har lest tråden og ønsker å komme med følgende kommentar: Dette er kun til info for de som mangler varer - undertegnede kan ikke levere ut noe varer og er ikke på noen måte ansvarlig for det som skjer videre. Jeg ønsker heller ikke å kommentere dette videre etter denne posten, det får bli opp til selskapet selv. La meg også presisere: Jeg har ingenting med driften bak nettsidene å gjøre, og har heller ikke noe eierskap i Geekstuff.no, men jeg kjenner eierene bak, har sett tråden og har gitt beskjed videre. 1: Ansvarlige er gjort oppmerksomme på tråden, men er ikke i Norge i dag. Det vil forhåpentligvis bli en løsning til de som mangler varer iløpet av en dag eller to. 2: Innostream Skandinavia og Geekstuff.no har ingenting å gjøre med hverandre. Innostream har kjøpt opp et gammelt selskap fra Geekstuff.no, men det ser ut til at kontaktinfo, WEB og Epost, ikke er oppdatert. Vi satser på at saken løser seg om ikke så alt for lenge. Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Dette er det værste jeg har vært borti, vi ringte nr. som står her: http://www3.brreg.no/oppslag/enhet/detalj....orgnr=885762662 Og mannen var engelsk og hevdet at han overhodet ikke visste hva geekstuff var, aner ikke hva som har skjedd her, men det ser ikke bra ut... Engelsk? Hvis dere ringte 97138748 så står da dette nummeret oppført under Steinar Kjelssås, 8764 Lovund i telefonkatalogen? Uansett, det er åpenbart at dette er et regelrett svindelselskap, spør du meg. Ikke bli sittende og vent på noen pakke i hvert fall. EDIT: Ansvarlige er gjort oppmerksomme på tråden, men er ikke i Norge i dag. "Tilfeldigvis har samtlige ansvarlige tatt pengene og stukket utenlands", hehe :!: Endret 19. mai 2005 av Jungel Lenke til kommentar
knutby Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Dette høres slekete ut. Virker som at "entiny" ble laget kun for å svare på denne tråden... Da kan de heller sende e-post til Lucas istedet for å svare på et forum. tragisk... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Dette høres slekete ut. Virker som at "entiny" ble laget kun for å svare på denne tråden... Da kan de heller sende e-post til Lucas istedet for å svare på et forum. tragisk... enity registrert den 19.09.2004 så det så..... Endret 19. mai 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) "entiny" siden du er den eneste som klarer å få kontakt med den det gjelder, så ber jeg deg om å videre formiddle dette. Det er klart det er noe lumsk bak dette ja, men da vil jeg kreve telefonutgifter som har medfølget etter å prøve å skaffe kontakt med eier, å få pakken 3 uker for sent er ikke bra, og er mer enn nok for kompensasjon, i mine øyne ! Og ja, jeg skal vente 1-2 dager, men da vil jeg ha svar, pakken min, og kompensasjon for telefon utgifter som kom på 48 kroner, vi har brukt mye tid på å prøve å få tak i folk per. e-post og telefon, vi vil også ha kompensjasjon for vente tiden og alt bryet som dette har påført oss som kunde. Merk: Bestillingen er ikke satt på meg, men kompisen min sto for bestilling, men noe måtte gjøres får å prøve å få kontakt, og at dette noen sinne skulle bli nødvendig er jo da latterlig ! Da ber jeg folk ta til seg dette, og huske det, og ikke gå i samme fella ! Vil også be HW.no om å ikke _slette_ denne tråden, men lagre den hvis det skulle bli nødvendig å få fatt i den igjen ! Og da venter jeg 1 til 2 dager å ser, kommer med tilbakemelding her etterhvert hvis tråden enda er her ! Edit. Alt kom ut på feil måte, beklager dette, håper det ikke får noen følger, og velger å la det jeg skrev, stå for å ikke evt. skjule noe Endret 19. mai 2005 av Lucas Lenke til kommentar
knutby Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Dette høres slekete ut. Virker som at "entiny" ble laget kun for å svare på denne tråden... Da kan de heller sende e-post til Lucas istedet for å svare på et forum. tragisk... enity registrert den 19.09.2004 så det så..... Men fortsatt kun 1 post.. så noe rart er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå