Gå til innhold

Hvor mye omsetter HW.no for???

Anbefalte innlegg

Hvor mye omsetter egentlig Hardware.no for? Eller er det ingen av dere pro bona lakeier som vet det;)

Med tanke på at forumdeltagerne her faktisk utgjør og gjør HW.no til hva det er for hardware miljøet i norge, og dermed annonseinntektene til HW.no. Interessant å se hvor mye av fortjenesten som spyttes inn i tester, artikler og utvikling av forumet, hvis det er noe i det hele tatt da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kan jo begynne å få litt peil ved å se på annonseprisene og regne seg frem. De oppgitte prisene er for forside annonsering, halve prisen for seksjonsannonsering. Hvor mange visninger har HW? Noen som har lyst å ta lit hoderegning her? :wink:

Lenke til kommentar

Men Hardware DA i brønnøysundregisteret står vel bak overklokking.no,gamer.no og hele nettverket?? Kan man ikke bare få ut årsberetning fra brønnøysund da?

Jeg ville anslått antall treff på HW.no til mellom 5000 og 20.000 unike treff hver dag, og antall sidevisninger ville da vært ca. 10 ganger dette.

Lenke til kommentar

Vi omsetter for ca 1,5 - 2 mill i år tror jeg. Om vi når 1,8 mill går vi i null. Om vi ikke når 1,8 mill går vi med underskudd (og nei, vi har ikke masse penger på bok...).

Så langt har vi omsatt for 1,5 mill tror jeg og da er det meste av langsiktige avtaler tegnet.

[ Denne Melding var redigert av: pgressum på 2002-07-14 23:38 ]

Lenke til kommentar

Var det noen steder vi kunne sette inn penger til hw? Jeg mener å kunne huske det...

Å donere et par hundre kroner i året, er vel ikke så mye for å få lese verdens beste forum 24/7...

Hvis det er 13.000 brukere og alle gir 100 kroner gjennomsnittlig hver, blir det jo tross alt 1.300.000 kroner

Jeg hadde gledelig donert vekk par-tre-hundre kroner...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-15 00:26, Jimmy Pop skrev:

Var det noen steder vi kunne sette inn penger til hw? Jeg mener å kunne huske det...

Å donere et par hundre kroner i året, er vel ikke så mye for å få lese verdens beste forum 24/7...

Hvis det er 13.000 brukere og alle gir 100 kroner gjennomsnittlig hver, blir det jo tross alt
1.300.000 kroner

Jeg skrev i et annet innlegg hvor jeg foreslo det samme. Men da ble jeg kalt for en galning og en stor idiot. :grin:

Jeg er blitt avhengig av disse sidene, både forum og nyheter. Det blir veldig trist dersom forumet "går dukken" :cry:

Før det skjer (hvis de noengang havner i den situasjonen, bør innehaverne prøve seg på et betal-system. Da blir det sikkert mer seriøst også med tanke på at useriøse ikke gidder betale 2-300 kroner for å ha en plass å slenge med leppa.

Jeg er hjertens enig med deg i ditt forslag.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-15 02:36, Sveinl skrev:

Quote:

Den 2002-07-15 00:26, Jimmy Pop skrev:

Hvis det er 13.000 brukere og alle gir 100 kroner gjennomsnittlig hver, blir det jo tross alt
1.300.000 kroner

Jeg skrev i et annet innlegg hvor jeg foreslo det samme. Men da ble jeg kalt for en galning og en stor idiot.
:grin:

Jeg er blitt avhengig av disse sidene, både forum og nyheter. Det blir veldig trist dersom forumet "går dukken"
:cry:

Før det skjer (hvis de noengang havner i den situasjonen, bør innehaverne prøve seg på et betal-system. Da blir det sikkert mer seriøst også med tanke på at useriøse ikke gidder betale 2-300 kroner for å ha en plass å slenge med leppa.

Jeg er hjertens enig med deg i ditt forslag.

Sveinl.

Jeg tror ikke det er så lurt........det har noe med hvordan høflighet her i Norge funker, og dens påvirkning på nette...som gir en ganske unik kombinasjon. Det er to aktuelle situasjoner:

1. Du må betale for å bruke vårt forum

2. Om du måtte føle for det kan du gjerne donere oss litt penger på frivilig basis, men vi vil jobbe hardt forå holde forumet gående.

.....automatisk har du gjort det opp et valg..inni deg...fornuften din kan godt si noe annet..men du vet...du syntes 2ern hørtes penere ut. Sånn er det..jeg tror folk hadde blitt fornærmet og ville driti å betale og gått over til et annet gratis forum...så de som måtte bli igjen hadde vært de svært dedikerte..som hadde pratet seg imellom, og ingen å hjelpe..for alle er proffe fra før....og tenk deg å sitte med et Hardware problem og måtte punge ut penger FØR du kan spørre om det du sårt lurer på.

Så jeg anbefaler 2ern..og det finnes systemer for det..pay pal..osv....håper Hw.no setter opp noe sånt...vil ikke generere de helt store summer...men kanskje nok til at de får det litt romsligere og kan utvide.

AKIRA

Lenke til kommentar

Tenk nå da folkens! Hvis de har omsatt for 1,5 mill så langt i år, og må ha 1,8 for å gå med overskudd, trenger man ikke noe teknisk analyse for å skjønne at Hardware Online DA går med overskudd som **** i år. Forutsatt at disse tallene stemmer da.

Med mindre det menes at alle annonseinntekter er basert på langsiktige avtaler, og dermed tatt med da.

Uansett, hadde Hardware Online blitt AS hadde ihvertfall jeg kjøpt aksjer...

*skrivefeil*

[ Denne Melding var redigert av: trenchypost på 2002-07-15 14:32 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-16 13:28, mad_arab skrev:

*Stikker og kjøper seg en ostegrill+cola*

No offense... men en donasjon fra meg ville blitt en dråpe i havet. Så enten bruker jeg pengene på meg selv...

Tenk hvis alle hadde tenkt som mad_arab... Hah! Det hadde vært bra.

Lenke til kommentar

Vel, Hardware Online DA har aldri levert inn noe regnskap, saa en har absolutt ingen kontroll paa hvor pengene gaar, saa lenge det ikke er AS saa gaar det ingen skille mellom firma oekonomi og privat oekonomi til deltagerne i firmaet. Saa aa donere penger hit er vel ingen lur ide, i og med at de noedvendigvis ikke trenger no revisor el. til aa sette opp regnskap, pengene kan for alt vi vet gaa til en bytur osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...