Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

For opp en merkelig "blåskjerm"

Anbefalte innlegg

Etter jeg har sittet 5 min (kan variere) på pcen, stopper alt opp, og jeg får en merkelig feil melding med sånn blå bakgrunn (vet ikke helt hva det kalles :blush: ).

MACHINE_CHECK_EXCEPTION står det.

Når jeg restarter pcen, kommer jeg ikke inn i windows fordi den mangler en fil, eller ikke finner den. Må som oftest ta inni WinXP cden og "reparere" windows.

Noen som har peiling på hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Q-tec, så er det dette som er problemet mest sannsynlig?:

"Noisy power, overstressed power strips, outmatched power supplies and failing power supplies can destabilize your computer. Make sure that you have a stable, reliable power supply to your computer."

Lenke til kommentar

<-- blåskjerm-guru no.1 ...( egentlig ikke :p )

..som noen har sagt før, Q-Tec er av de dårligere PSU'ene og kan skap stor ustabilitet i OS. Derfor ville jeg ha byttet denne ut så fort som mulig slik at du slipper defekt hw i tillegg..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå gikk alt fløyten, og jeg får ikke startet OS lengre. Eneste som skjedde var at jeg tok på pcen, og maskinen sa den ikke kunne finne et operativsystem. Når jeg skulle "reparere" OS instalasjonen, fant den heller ikke OS. Når jeg skrev chkdsk i ms dos, fikk jeg svar tilbake at harddisken var skadet. Vet dette har med blåskjermen å gjøre, men hva skal jeg gjøre?

Kjøpe ny harddisk? Vil det samme skje med den og?

EDIT: Det stod noe om at jeg måtte ta av skyggingen eller bufringen av minne eller noe sånt. Vil det hjelpe? Hvordan gjør jeg det?

Endret av jolleguten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...